Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Bohem zapomenuté osadě v nekonečných horách, až někde na konci světa, se odehrává krvavá tragédie. muži z osady při střetnutí s vlky přicházejí o své ženy a děti. mladá nevěsta Verona unikne smrti jen o vlásek. zachrání ji desetiletý chlapec Goran. Uprostřed tohoto zoufalství porodí Verona dítě, holčičku Veroniku, kterou osudově přislíbí za nevěstu malému Goranovi z vděčnosti za záchranu jejich životů. zatímco Goran dospívá a čeká na svatbu s Veronikou, přichází do osady zbloudilý cirkus plný žen. Spolu s nimi přichází do osady i naděje pro opuštěné muže na znovuzrození osady. S touto nadějí poznávají osadníci prokletí mnohem horší než byli vlci... nenávist a závist, vášně silnější než láska, které v lidech po staletí dřímou, mají po probuzení stejnou podobu, jakou znali jejich předkové.

Scény černého humoru se střídají s akcemi plnými zhoubných vášní, odvíjejících se z osudového příběhu jedné nenaplněné lásky. Příběh dvou hříšných milenců je podobenstvím o konci světa, jak ho předpověděla bible i Nostradamus. Svět najednou už není kulatým světem, ostré hrany jej proměnily v malou hranatou destičku s pevnými obrysy, která plave vesmírem. stačí překročit její okraj a následuje pád do prázdnoty, možná do ráje. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (129)

diodoros 

všechny recenze uživatele

Dva a pol hodinové podobenstvo o človeku a celom jeho pôsobení v dejinách (preto sa film neodohráva v žiadnom určenom čase) a na celom svete (preto sa neodohráva na žiadnom určenom mieste), o jeho vlastnostiach, o jeho závisti, o jeho chamtivosti, o jeho pokušeniach, o jeho šťastí, o jeho vzťahoch a o jeho hlúposti. Dej je spletitý a absolútne nepredvídateľný, herecké výkony sú výborné, hudba bola v Jakubiskových filmoch vždy výborná, v tomto diele však dosahuje kvalitu skladateľských velikánov, je atmosférická, je veľkolepá, je mrazivá, je depresívna, je príjemná, je smutná... a tvorí jednu z najdôležitejších a najzapamätateľnejších častí filmu. Každý Jakubiskov film prinášal nejaké posolstvo, myšlienku a symboliku, tento je z jeho filmov "najmyšlienkovatejší" a najsymbolickejší - zamýšľa sa nad vojnami, láskou, náboženstvom, bohom, poverčivosťou, odplatou, alkoholizmom, ohováraním, fungovaním sveta, zmyslom života, ľudskou žiadostivosťou a ľudskom potešení z utrpenia druhých. A samozrejme je film plný typických režisérových obrazov, erotiky a naturalizmu (útok vlkov, záverečný "hon"). Celý film je emočne zvládnutý, záver filmu je perfektný, symbolický a otvorený. Jakubisko natočil výborné surrealistické dielo, ktoré určite možno radiť k jeho najlepším a dokázal, že patrí medzi najlepších slovenských režisérov. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Od Juraja ma doteraz najviac zaujali iba dva filmy, tým prvým je legendárna Perinbaba, a tým druhým je Sedím na konári a je mi dobre, a tak trošku som si naivne myslel, že sa pridá i Nejasná správa o konci sveta, ktorá má absolútne sugestívny, brutálny úvod so stádom vlkov, čo zaútočia na obyvateľov, Bohom zapadnutej, slovenskej dedinky, ako vystrihnutej z „rozprávky pre dospelých” , a takéto pomenovanie je aj de - facto vhodné pre zvyšok filmu, ktorý sa utápa vo všelijakých napätých, medziľudských vzťahoch, ktoré sú popretkávané typickými zvratmi, ako z mexickej telenovely. Jakubisko je priemerný, či až nadpriemerný režisér ( na naše pomery je raritou ), ktorého tvorbu ( aj prostredníctvom čítaného textu v knižke ) starostlivo sledujem, zvykol som si na smrť i erotiku v jeho snímkoch, ale vadí mi tá jeho občasná chaotickosť, neprehľadnosť, roztržitosť... V hľadáčiku mám také filmy, ktoré by mali vylepšiť priemer, aby nebol Jakubisko pre mňa len „dobrý” , lebo zatiaľ som nevidel jeho majstrovské diela... ()

Reklama

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Typický Jakubiskov svet poetiky. Množstvo symbolov a vzájomne nesúvisiacich fragmentov pohltených vo veľmi výrazných sieťach neuchopiteľnosti, kde vyčnieva pudová reflexia sexuality, pachu a ľudského správania. Nebol by to Jakubisko, keby neštylizoval obraz, nesituoval dej na vidiek a nedaboval skrz jazykovú multibariéru. Prílišná explicitnosť mi zvykne vadiť, pokiaľ nie je tvorcovská ruka dielom majstra. To, že disponujete nesympatickými postavami a ich prednes považujete za základný pilier je síce OK, lenže musí to byť aj adekvátne zrežírované. Tu už vidím určitý rozpor. Množstvo mizanscén nedáva zmysel a hovorím, tá extravagancia je umelo našróbovaná, funguje málokedy. Nie nadarmo toto vyzývavé podobenstvo polarizuje divákov. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tohle nemá děj. Tady si Jakubisko "vyblil" mozek na plátno a vystačilo to na dvě a půl hodiny. Takže je to jenom ukázka Jakubiskova bizarního světa a to je všechno. Občas to zaujme, zajímavé je i pojetí apokalypsy (tohle v žádném katastrofickém filmu neuvidíte) a celkově to prostě je jen a pouze to, co se asi Jakubiskovi honí hlavou. Někomu to sedne, někomu ne. Já jsem tak někde uprostřed. 3* ()

easaque 

všechny recenze uživatele

2* tohle poetické podobenství od "legendárního" Jakubiska mě teda nebavilo. Je tam cítit snaha natočit něco netradičního a okázalého, ale bohužel tolik patosu bylo pro mě příliš. Ani s hereckými výkony jsem nebyl spokojený a někteří známí herci mi tam seděli jako pěst na oko. Úplně to neshazuji, protože výprava byla slušivá, ale tomuhle tématickému mišmaši se budu obloukem vyhýbat, stejně jako jeho režisérovi - aspoň zatím. [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 0 /// ART: 1 /// STYL: 3 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Galerie (23)

Zajímavosti (19)

  • Juraj Jakubisko reflektoval, že "když jsem natáčel Tisícročnou včelu, měl jsem k dispozici skanzen, což tentokrát nepřicházelo v úvahu. Všechny chalupy totiž měly projít zemětřesením a některé i vyhořet, což ve skanzenech neradi dělají. Jakmile jsme tedy našli Bohem zapomenutý kout, kde roste jenom tráva a kde snad ještě člověk nidky nebyl, a chtěli začít stavět, přihlásilo se nám na sedmdesát majitelů toho kousku půdy a všichni chtěli velice dobře zaplatit." (NIRO)
  • Filmovalo se na Slovensku v okolí Těrchové a Slovenském ráji, na hradě Podbiel, v Roháčích a v obci Štefánová. (M.B)
  • Producentka Deana Jakubisková po pěti dnech natáčení navrhla Juraji Jakubiskovi přeobsazení Pavla Landovského (rychtář). Režisér s ním sice také nebyl spokojený, ale přesto se jej zastal, čehož později litoval: "Velice brzy jsem pochopil, jak obrovskou chybu jsem udělal. Kdybych ho býval po těch pěti dnech přeobsadil, spoustu věcí by mi to usnadnilo a spoustu věcí zkvalitnilo. A film by byl levnější." (NIRO)

Související novinky

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

25.02.2023

Československá kinematografie přišla o jedno ze svých velkých tvůrčích jmen, ve věku čtyřiaosmdesáti let totiž v pátek 24. února v Praze zemřel legendární slovenský režisér, scenárista, výtvarník a… (více)

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama