Smrt ve tmě 2

• USA Don't Breathe 2 (více)

Pokračování úspěšného hororu se odehrává několik let od násilného vniknutí do domu, kde Norman Nordstrom (Stephen Lang) žije v tichém ústraní, dokud ho nedostihnou vlastní hříchy z minulosti. (Falcon)

Recenze (243)

ricci.s

Z nášho slepého dedulu je odrazu kladný hrdina a musí sa popasovať so skupinkou únoscov, ktorí by si radi privlastnili jeho osvojenú dcéru. Nepriateľov bude napokon v porovnaní s prvou časťou viac, čo znamená rovnako viac akčnosti a viac vrážd, ináč je to kvalitami celkom porovnateľné, hoci to ide trochu viac do akcie ako atmosféry. Keby neboli nejaké 3 scény mimo kameru, mohol to byť možno aj horor roka (škoda). Stále mi to ale vychádza na full rating, nuda nehrozí a za návštevu kina to určite stojí. ()

pepo

Strasne neprijemna zalezitost. Brutalna, temna, depresivna. Clovek ma pocit, ze na svete uz nikdy nebude dobre. Ma to fajny beckovy 80s feeling (obcas az na hranici grindhousu) a skoda, akurat tych logickych blbosti a jednoduchuckeho scenara (obcas som mal pocit, ze to pisal Besson). Ako jednohubka to vsak funguje vyborne. Mile prekvapenie. A Lang je zase skvely. 7/10 ()

Chrustyn

Původní Smrt ve tmě byl slušný a originální horor, který mě nijak nestrhnul, ale komerčně uspěl. Pokračování jsem považoval za naprosto zbytečný film, ale překvapivě se nejedná o film špatný. Hlavní hrdina je tentokrát za "dobráka" a musí bojovat s agresory, kteří se rozhodli unést mu dceru. Úvod je překvapivě velice dobrý a prvotní naháněčna/schovávaná v domě je skvěle natočená a napínavá. Poté přijde menší zvrat a film se posune o dům dál a stejně tak i napětí a příběh. Ke konci mi to přišlo až zbytečně uspěchané a raději bych si vychutnával krvavou likvidaci protivníku postupně, než prakticky všechny vybít během minuty v jedné místnosti. I tak se však jedná o překvapivě slušný film, který změnil žánr a neurazí. ()

honajz

Tohle se mi líbilo daleko víc. Home invasion vystřídá zhruba v půlce skvělá revenge historka, záopráci jsou prostě záporáci, a i když to chvíli vypadá na rodinnou idylku, stejně tušíme, že to tak jednoduché nebude. Ze slepce se sice nestala vyloženě kladná postava, ale konečně jsou jeho motivace ušlechtilé, a dokonce dojde i na další repliku o Bohu, která, na rozdíl od jedničky, není nihilistická. Závěr tak přes to, co se stane, vyzní vlastně neuvěřitelně pozitivně. Bál jsem se, že mi bude ta malá, přemoudřelá holčička vadit, ale i ona je tady za v podstatě normální holku, což mne potěšilo. Tenhle styl skoro už akčního filmu mi sedí víc, i s těmi určitými stereotypy žánru, přesto má zajímavý děj s určitými zvraty - ten jeden se vůbec nedal odhadnout, ale byl docela síla - a vadí mi jen občasná vata a občas samozřejmě údiv, že to do něho ve chvílích, kdy mohli, nenasypali ze všech revolverů. Ale celkově se mi to líbilo a beru to jako samostatný film, protože jednička se snažila být tak jiná, až se na ni nedá koukat. ()

luka4615

Byť toto pokračování ani zdaleka nedosahuje takových kvalit jako první díl, tak i přesto je zde nabíledni poznamenat, že  Don't Breathe 2 nabídne nenáročnou atmosférickou podívanou s několika velkolepými hororovými momenty. Jako ponurá jednohubka na volný večer tedy tento snímek funguje v rámci svých možností opravdu vydařeně, takže touto volbou určitě chybu neuděláte. Dobrá práce! ()

• Film obsahuje potitulkovou scénu. (Duoscop)
  • V garáži si muž rozřeže ústa zalepená vteřinovým lepidlem a vyteče mu spousta krve. Následně vychází z garáže a na ústech nic nemá, navíc má čisté tričko. Hned poté vejde do domu a tričko má opět od krve a na ústech má zbytky lepidla. (CjKukis)
  • Opuštěný hotel je ve skutečnosti hotel „Staro Zdanje“ v srbském Arandjelovaci. (DJMaroko)