Jak si nepodělat život
Režie:
Tereza KopáčováScénář:
Pavel GotthardKamera:
Martin ŠtěpánekHudba:
Jiří HájekHrají:
Eva Hacurová, Sabina Remundová, Filip Král, Stanislav Majer, Jana Burkiewiczová, Eva Salvatore Burešová, Jacob Erftemeijer, Daniel Bambas (více)Obsahy(1)
Mladá učitelka základní školy v Berouně s pečlivě pěstovaným mindrákem ze své nadváhy dostane na pražském kurzu burlesky příslib stát se atraktivní. Vezme to jako terapii pro sebe a potažmo i pro problematického žáka, se kterým se dostala do konfliktu. Bětka dojde k názoru, že problém se nevyřeší, když ho budou skrývat, ale když se odhalí. I kdyby to mělo být doslova. Okolí ale není na nahotu „tlusté holky“ připravené a Bětka tvrdě narazí… Podaří se jí dokázat sobě i ostatním, že tlustá neznamená postižená nebo snad dokonce nesvobodná? A že terapie odhalením může fungovat? (Česká televize)
(více)Recenze (98)
Ne české pomery veľmi vtipná komédia v ktorej perfektne funguje zápletka a aj obohraté klišé je podané vynaliezavo. Dialógy mi netrhali uši, herecké výkony sú bezchybné (vládne sexy boubelka Eva Hacurová) a ani technická stránka nepôsobí amatérsky. Proste príbeh s pekným ponaučením, že treba žiť život naplno bez ohľadu, čo si o vás myslia druhý. Jediným sklamaním pre mňa bolo, že v ďalších dieloch sa táto séria venuje už iným príbehom. Kľudne by z tohto námetu mohli urobiť seriál. 8/10. ()
Na komplexu méněcennosti je nejhorší, že jím netrpí ti, kdož by měli. 1) 25leté Evě Hacurové (učitelka - burleska) do optimální váhy chybí, řekl bych, podstatně víc, než zhubnout jen dvacet kilo, ale v dané souvislosti to nevadí. Ostatně herečka už před filmováním ve své snaze zhubnout shodila 9 kg. Tato navzdory své váze půvabná herečka "krev a mlíko" je jasnou ilustrací duchaplného citátu francouzského spisovatele Jeana Dutourda: Na komplexu méněcennosti je nejhorší, že jím netrpí ti, kdož by měli._____ Ovšem, musím připomenout, že si učitelku v roli burlesky opravdu představit neumím._____ 2) Ve filmu nechybí pěkní kluci: 39letý přitažlivý gay Daniel Bambas (trenér hurlesek), 30letý Jacob Erftemeijer (tělocvikář) i Filip Král (zakomplexovaný žák Štěpán Svoboda)._____ 3) Výstižný koment, který pěkně shrnuje i mé výhrady k dílu: Mallinali**. ()
Teda nevím, nechci se nechat unášet (nebo přímo letět - lítat), ale na televizní tvorbu mě to přišlo nezvykle zajímavé i zábavné. Tak jak bývá u filmů zvykem, je zde nakumulováno více problémů a událostí naráz, ale stopáž je stopáž a film je jen film. Záslužné bylo, že se nekopírovala Amerika a bylo to ryze české. Amíci ve svých komediích používají daleko více rozměrné boubelky a výsledkem jejich příběhů má být vždy oslava těchto žen, např. přes jejich duši. Tohle bylo úplně jinak a pobavilo také jinak, než souběžně vysílané pořady na jiných programech. 68%. ()
S hlavní hrdinkou jsem neměl problém, prostorově náročnější ženy mi, na rozdíl od křemíkem, botoxem a kolagenem opakovaně vylepšovaných obludek, nikdy nevadily, potěšilo mě, že se tvůrcům podařilo naředit dramatický děj dobrým humorem, a málem z toho byly i čtyři kousky. V některých dialozích to ale falešně skřípalo, některé postavy byly zaškatulkované takovým způsobem, až mi to bylo směšné, takže jsem nakonec zůstal u lepší trojky. 3*+ ()
Jak vás může dojmout nedělní epizoda z nového seriálového cyklu? Může a hodně pokud oceníte příjemný televizní projev s parádním výběrem hudby, který dává pocit mnohem větší hodnoty než kdejaká věc od komerčních kolegů. Skvělá a nádherná Eva Hacurová a vlastní zkušenost s nadváhou, která mi nezařídila zrovna šťastnou pubertu, vlastně se mi tam z jedné scény stala hodně podobná situace. 85% ()
Galerie (46)
Photo © Česká televize / Pavla Černá
Zajímavosti (2)
- V epizodě se vyskytuje pořad Show Jana Krause (od r. 2010). Moderátorem je Jan Kraus, který se díky tomu objevil na obrazovkách České televize, kde v letech 2004–2010 moderoval předchůdkyni Show Jana Krause – Uvolněte se, prosím (od r. 2004). (TomasSlach)
- Burleska, o kterou v příběhu jde, je literární, literárně-dramatický nebo hudebně-dramatický žánr zábavy, zobrazující komické a fraškovité příběhy se záměrem zlehčit realitu nebo zesměšnit její jevy. K dosažení tohoto cíle autoři využívají také prostředky varieté, kabaretu a striptýzu. Burleska má uměleckou hodnotu jen tehdy, je-li spojena s nadsázkou, ironií, parodií a satirou. (sator)
Reklama