Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh otce, kterému zavraždili syna, smutek otce, který musí pochovat své dítě, emotivní drama otce, který si pro spravedlnost musí dojít sám. Po útoku neonacistů na partu studentů zůstane na zemi ležet mrtvý ubodaný kluk. Policie koná, pachatelé jsou dopadeni, společnost se bouří proti holohlavým náckům, ale to všechno je jenom na chvíli. Zděšená rodina brzy sleduje, jak jsou vrazi po chybném rozhodnutí soudkyně propuštění na svobodu, nikoho už to nezajímá a jednání policie připomíná chování zkorumpované instituce. Zůstává jen zlomená rodina bez jakékoliv šance na spravedlnost a viníci, kteří se jí smějí do očí. Zoufalý otec s touhou po spravedlnosti se pouští do boje se všemi. S policií bez zájmu, s podplaceným soudnictvím, s mafií, která kdesi v pozadí tahá za nitky. Dokáže tváří v tvář zavedenému prohnilému systému uspět? Dokáže zároveň překonat vlastní výčitky a odpustit sám sobě? (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (121)

freddy 

všechny recenze uživatele

Ve špatný čas na špatném místě se může ocitnout každý z nás. A může to mít vpravdě tragické následky. Třeba i smrt, pokud narazíte na bandu nácků někde na samotě uprostřed noci. Tento slovenský film podle skutečných událostí je velmi tísnivý, vlastně hodně smutný a v divákovi mnohdy kypí hněv ze zoufalého pocitu nespravedlnosti a chybějícího selského rozumu. Vynikající a především uvěřitelné herecké výkony dělají z tohoto filmu strhující zážitek, který nemůže nudit, a jenž logicky vyvolává otázky. Oceňuji debatu s režisérem po skončení, kdy jsem se dozvěděl řadu zajímavostí. Za mě vpravdě nečekaný, a o to více dokonalý zážitek. [Noir Film Festival 2019] ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

[FEBIOFEST]Co se dá pěkného říci? Film, který by mohl být jasně daný, ale on v sobě nechává suchost jako planeta samotná. Ono to vlastně není špatné. Máte dobrý příběh. Určitý hon za spravedlností a podobně. Ale prostě je v tom klasika taková, že jde o to zpracování. Modlil jsem se a přál si, aby si postavy mezi sebou řekli o pár slov více. Prostě spolu vedli dialogy. Nechali nás, abychom se do nich lépe vcítili skrze jejich pocity. Ale tohle není Roma. Je to prostě škoda. Je zajímavé, že to, co bych čekal spíše v Karlových Varech mne potkalo zrovna na Febiofestu. A to suchý film, který není zrovna pohodlné v rámci zpracování sledovat. Ale to neznamená, že jde o něco špatného. ()

Reklama

Defaultovna 

všechny recenze uživatele

Osobne nemám rada slovné spojenie "na pomery súčasného slovenského filmu", ale niekedy sa tomu jednoducho nedá vyhniť. Takže na pomery súčasného slovenského filmu je Ostrým nožom dosť solídny kúsok, ktorého najväčšou devízou je osviežujúca absencia dialógov, ktoré neznesiteľne šuštia papiermi. Celé to pôsobí celkom prirodzene, herci hrajú čo im sily stačia, a robia to dobre. Čo tomu však chýbalo, bola väčšia príbehová konzistentnosť a učesanejšia dramaturgia. U mňa silné 3*. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Kriminálka v štýle, že otec obete hľadá spravodlivosť, je pomerne bežná, tu je ale posilnená faktom, že ide o skutočný príbeh. Práve to by malo príbehu dodať na sile, ale dopadlo to nejako opačne a príbeh je poslabší. Pritom skorumpovanosť a neschopnosť justičného systému by si žiadala film s lepšie napísanými postavami, lepšou nadväznosťou scén a možno aj trochu lepších hercov. (2.3.2020) –––– Na druhýkrát musím zostať pri troch hviezdach. Len sa mi žiada dodať, že stále si tu tak žijeme, aj po pár desaťročiach. Len dnes sa to pre zmenu volá paragraf 363. (9.11.2021) –––– Neexistuje dôvod na začatie trestného stíhania... Z polície a prokuratúry to prišlo nepripravené. Nemohla som rozhodnúť inak. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Vôbec nie je dôležité nakoľko film zodpovedá faktom reálnej vraždy Daniela Tupého. Nejde totiž o rekonštrukciu, ale voľnú inšpiráciu. To ale mnohí diváci nevedia pochopiť a vybíjajú sa v údajných nepresnostiach. Dôležité je, o čom film vypovedá. O štáte, kde je úradná arogancia voči ľuďom bez postavenia a moci naočkovaná mocenskej mašinérii asi priamo pri nástupe do funkcie. Arogantní a mlčiaci policajti, ktorí bez tučného všimného nepohnú prstom. Zjavne na úplatkoch založená sudkyňa, pečúca s mafiou, z ktorej jej sypú peniaze za rozsudky v súlade s právom, no popierajúce spravodlivosť. Otravný bulvár sledujúci zavádzajúce stopy, podhodené ktoviekým. Neochotní advokáti, tiež spriaznení predovšetkým s majetkovo vhodným portfóliom klientov. Prokurátorka, ochotná čosi urobiť len po zdĺhavom naliehaní (teda to čo, by malo byť jej úlohou). A na konci systému arogancie, hrubosti, zastrašovania a ne-vyšetrovania stojí rodina, ktorá stratila jedného člena. Ľudia sa sťažujú v komentároch na scenár. Azda chceli mať nejakú akčnú drámu, navyknutí na neustále striedanie obrazov  a preklikávanie. Tu však ide "len" o vydarenú komornú drámu rodiny. Ktorej otec sa sa po vražde syna snaží zabezpečiť aspoň elementárnu spravodlivosť. Systému navzdory. Navzdory prehnitému systému, kde sa pozná každý významnejší s každým. Systému loviacemu malé, bezvýznamné ryby a zatvárajúce ich za efemérne delikty na ťažké roky natvrdo do basy. Systému, až priľahko púšťajúcemu a minimálne postihujúcemu strojcov zločinu, mafie a ich nohsledov. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (12)

  • Tvorcovia pracovali s rozpočtom 500 000 €. (kacer4)
  • Herec Dávid Hartl (Daniel Tupý), podobne ako vo filme Únos (2017), kde si zahral Róberta Remiáša, opäť zomrel násilnou smrťou. Obe jeho roly vo filmoch boli inšpirované skutočnými udalosťami. (Maarty von B)
  • Inspirací pro film Ostrým nožom se stal skutečný případ z roku 2005, kdy parta skinheadů zavraždila v Bratislavě vysokoškolského studenta a nikdy nebyla potrestána. Jde o jeden z nejpalčivějších případů moderního Slovenska, který ukazuje i na bolesti a otázky české společnosti. Je spravedlnost dostupná opravdu pro každého? Pro všechny lidi bez rozdílu, i pro obyčejného učitele a jeho běžnou rodinu střední třídy? „V době, kdy Daniela Tupého zabili, jsem byl přibližně v jeho věku. O osudné bitce i vraždě jsem toho hodně slyšel, mezi mladými celý případ hodně rezonoval, smrt se silně dotkla celé naší generace. Mnohem smutnější, než samotná vražda, je ale nespravedlnost, která následovala,“ říká k filmu režisér Teodor Kuhn. (Zdroj: Bontonfilm)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama