Nájemný lovec putuje na Vnější okraj, aby našel jiné Mandaloriany. (Disney+)

Recenze (84)

Hellierer

Poslední epizoda první sezóny Mandaloriana ve mě zanechala velice spokojené pocity a jsem neskutečně rád, že první epizoda sezóny druhé je snad ještě lepší a upřímně jsem mé nadšení vlastně ani nečekal. Epizodě rozhodně napomáhá větší stopáž (52 minut), kdy těší jak temnější/gang úvod, tak i echt westernový zbytek (příjezd do města na koni/speederu, spojení se s místním šerifem...). Akce je parádní a poslední třetina je jeden velký eye-candy moment. Přirozeně palec nahoru i za Timothy Olyphanta, pro něhož mám jednoduše slabost. Překvapením (určitě příjemným) je i skutečnost, že po velké popularitě malého Yody se tvůrci nerozhodli mu dát nějak větší prostor, takže pořád funguje jako takové hezké a roztomilé rozptýlení a divák se ho nestihne zbytečně přejíst. Je mi jasné, že po tomto neskutečném rozjezdu se bude určitě zpomalovat (ostatně rozpočet asi nebude nafukovací), ale pokud zbytek bude alespoň z poloviny tak dobrý, tak bude převládat maximální spokojenost. ()

Lenka.Vilka

Úvodní akční sekvence je skvělá a všechno hezky přípraví, aby následovalo něco, co nazvu: nádhera. Navíc...delší stopáž dílu slyšel. Ideální k poznání šerifa, hlubší vztahy a situaci ve vesnici. A to všechno, co bylo potom? Magnifik! Pár minut řečí a klidně bych na film s tímhle námětem šla do kina. Což je za mě pro seriál lichotka  :) ()

TheDarKnig

Slušný začátek sezony, zatím nedojde k ničemu extra objevnému (nepočítaje poslední záběr + pár perliček, kdy fanouškovské srdíčko zaplesá), ale pokud to je dostatečně vtahující, vůbec mi nevadí vidět ani Mandaloriana při tradiční práci lovce odměn. Při čemž dostaneme vhled do fungování Tatooinu a života na něm, jak toho inteligentního, tak toho zvířecího. Příjemně to rozšiřuje záběr celého vesmíru, stejně jako kvalitnější vedlejší questy ve videohrách. PS: 50 minut uběhlo ani jsem si nevšiml, to taky něco znamená.. a tempo vyprávění i prokreslení postav nebude tolik trpět. ()

Remivsremi

Mandalorian pokračuje přesně v tom, co začal v první sezóně. Mando někam cestuje, dostane se do potíží, často ani neví jak a pak to musí chtě nechtě vyřešit. Většinou to osahuje blaster a pořádnou přestřelku. Pokud vám to nesedlo minule, nebudete nadšení ani tady. Přesto hlas Pedro Pascala je stále úderný, nosný a nezaměnitelný. Baby Yoda je snad ještě roztomilejší, a je jasně poznat, že budget se navýšil. Scenérie jsou překrásné, digitální efekty dechberoucí. Rozdíl mezi filmem a seriál se stírá stále více, a samozřejmě za to může rozpočet. Z Mandaloriana je ale cítit něco víc. Je to rozhodující prvek, který chyběl osmé a deváté epizodě filmové série. Je tu radost, zapálení pro věc a skutečná láska k látce. Přál bych si pouze propracovanější děj. Pak bych byl radostí bez sebe. ()

Caszidy

Timothy Olyphant: hraje x-let šerifa v zapadákově v jednom seriálu. Jon Favreau: Time, nechtěl by sis zahrát u mě ve Star Wars? Olyphant: Wow Star Wars, konečně něco úplně jinýho, než čím jsem se proslavil. Jasně, count me in! A co jakou roli pro mě vlastně máš Jonathane? Favreau: no je tam takový zapadlý město v poušti, který ochraňuje šerif, teda sorry maršál... Olyphant: Aw shit, here we go again (alternativně: same the same, but different, but still same) Dobrá, teď trochu seriózněji - nosná kostra příběhu celého seriálu opět letí někam do pozadí, takže opět dostáváme téměř výplňovou epizodu (pokud nepočítáme cameo na konci). Potěší samozřejmě Olyphant, který je cool snad ve všem, v čem se ukáže. Skalní fanoušci pak zamáčknou slzu z fan servisu v podobě pomrknutí na hodiny a hodiny strávené hraním legendárního Knights of the Old Republic (pro neznalé, pokud jste přijali na Tatooine quest jehož výsledkem bylo zabití Kraitského draka, tak jste kromě hory XP získali i tzv. perlu kraitského draka - v téhle epizodě ji Tuskenové pracně vyhrabali z jeho vnitřností. Perlu jste mohli použít jako velice silné vylepšení světelného meče, nicméně hardcore hráči obsedantně plnící všechny questy v průběhu hry získali i daleko lepší krystaly do světelného meče. Takže se nabízelo další netradiční využití perly - pokud jste ji donesli do tábora Tuskenů, tamější "historik" se s vámi podělil o zcela zásadní informace a tajemství týkající se historie Tuskenů, Tatooinu a vlastně celé "vzdálené galaxie" - nechci úplně spoilerovat, ale Tatooine nebyl vždycky nehostinná poušť, Tuskenové nebyli vždycky nemilosrdní nájezdníci odmítající moderní techniku a nadsvětelné motory ve "vzdálené galaxii" existovaly už dříve, než tak uvádí "neomylný" archiv Jedi) ()

Zajímavosti (19)

• V úvodnej sekvencii sa Mando (Pedro Pascal) stretne s viacerými fanúšikom Star Wars známymi druhmi. Vo dverách ho zastaví Twi'lek. Gor Koresh, s ktorým debatuje, patrí k rase Abyssin. Pozerajú sa na boj dvoch zelených, divím sviniam podobných Gamorreanov. Všetky tieto druhy sa objavili už v pôvodnej trilógii. V tejto scéne sa objaví aj Zabrak, člen rasy, ktorej najznámejší predstaviteľ je Darth Maul. (ČSFD)
  • Tuskeni v tejto epizóde jazdia v jednej rade, zanechávajúc tak len jednu stopu, aby zatajili svoj počet. Presne túto vec o nich povedal Obi-wan v Star Wars: Epizóda 4 - Nová nádej (1977). (ČSFD)