Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (127)

Ippolito 

všechny recenze uživatele

Anděl Exit se drží své knižní předlohy jako hovno košile a dle mého názoru to není vůbec na škodu. Kdo četl knihu, pochopitelně najde řadu menších či větších drobností, které mu nebudou sedět, protože si je představoval zkrátka jinak. A kdo knihu nečetl, možná shledá příběh roztříštěným, nedotaženým či zmateným (a někdo možná i blbým) - ale taková je i sama kniha. Problémy, které jsem měla s knihou, se přenesly i do filmu... takže shrnuto podtrženo: Filmové zpracování se mi líbilo, sice mě ničím nepřekvapilo, ale ani neurazilo. Spolu s filmem tedy hodnotím i knihu, obé je u mě za 4*. ()

Koryntos 

všechny recenze uživatele

Do včerejška jsem si myslela, že jsem tenhle film viděla a já viděla úplně jiný film, ale jala jsem se svou chybu hned napravit. Wow, tak to je síla!!! Pěkně to šlape, celou dobu filmu a kdybych nevěděla, podle hereckého obsazení, že je to český film, asi bych to nepoznala. Strašně dobře se na to koukalo, pěkná depresivní vizuální stránka, promyšlená zápletka, no a ty zrychlené scény, prostě nádhera. Dnes viděno po druhé. Tohle není film, to je instantní deprese. Je to jako kdyby vás někdo s čórnutou kamerou v ruce provázel po těch nejhnusnějších místech, jaké si umíte představit a vy jste spolu s tím člověkem, za kamerou poznávali jako známé smažky z periférie. Hnus, který číší z každého záběru, je až hmatatelný. Stačí natáhnout ruku a dotknete se ulepené břitvy sladce páchnoucí po sražené krvi. Klára Issová by za tuhle roli zasloužila Oskara, až jsem si říkala, že to snad ani nehraje, ale je fakt vysmažená every day. Na konci filmu si jen otřete čelo orosené tím nejstudenějším potem a oddychnete si,že z vás konečně opadl ten stísnění pocit, vymanit se z takové existence trosky, pro kterou je tohle realita všedních dní. Tento film je hodně opomíjený, ale v českém rybníčku nemá konkurenci a troufám si tvrdit, že se hravě může srovnávat s Transpottingem. ()

Reklama

Endyis 

všechny recenze uživatele

To snad ne??? Jak můžou např. ty Slámovy sračky mít tak vysoké hodnocení a tak brilantní filmový přednes jako tento jen tak málo. Ano bude to jeden z důvodů, proč se u nás z převážné většiny točí filmy nevalné kvality. Když se totiž někdo vychýlí z běžných řad, lidé to automaticky hned nevnímavě odsoudí o to včetně přechytralých kritiků (viď Lipšanský), proto jsem rád za jakýkoliv film tohoto formátu. Skvělý undergroundový počin Vladimíra Michálka podle výbovné předlohy Jáchyma Topola se skvělou dynamickou kamerou. Vyníkající herecké výkony, skvělá hudba a neodfláknutá výtvarná stránka dělají z tohoto filmu, jeden z nejoriginálnějších našich porevolučních počinů a Michálek ukazuje, že je opravdu skvělý režisér (nejlepší současné české kinematografie). Jděte se vycpat s tímto hodnocením!! (někteří:))) Uděluji čestných 95% dokonalé, minimalistické, depresivní a totálně působivé!!!! ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Bože, to zase byla věc. Bezútěšný postmoderní trip movie, který naštěstí není tak "cool" jako Ondříčkovi slátaniny, ale přesto veškerou obskurnost námětu redukuje na námel hoven, čuráků a píč, které létají z úst v civilní křeči se zmítajících herců a hereček. Michálek chrlí příhody a snaží se z nich vymodelovat FILM. Postmoderní snaha dýchá ze všeho, forma je rozbitá na nesourodou drť, digitální kamera se nejistě třepotá, barevné filtry se mění... Příběh v pravém slova smyslu chybí. Jde přeci o sžíravou postmoderní výpověď. Krásné, jen to všechno maskuje velkou prázdnotu a nicotu za slovy, skutky. Těžko říci, kam tahle barevná tříšť míří, na emotivní potenciál Trainspottingu nemá, o obskurnost Cronenbergova Nahého oběda se nesnaží. Jediné, čím je pro mne Anděl Exit hodnotný, je zachycení mizejícího světa v okolí andělské křižovatky. Jinak jsem viděl pouze podivný zfetovaný a otravně uřvaný mišmaš, který ke mně promlouvá plynou tatarštinou. ()

Radiq odpad!

všechny recenze uživatele

Těžko si představit větší sračku, než je tohle. Chudák stanice metra Anděl, takhle zneužít její název, navíc úplně nesmyslně, nevím proč. Šiťácká ruční kamera, šiťácké osvětlení, šiťácké barevné filtry, šiťáckej zvuk, šiťácká režie, šiťáckej děj, šiťácké herecké výkony. Zuzanu Stivínovou mám normálně rád, ale tímhle si u mě zavařila (i když zrovna ona jediná v tomhle filmu nevařila). Často vůbec nebylo rozumět, co kdo říká a do toho ta hromada anglických dialogů (ke kterým sice titulky existují, ale je to úplně jedno, protože to je o ničem). Africká mise asi sloužila štábu k tomu, aby někde ulil prachy a zajel si tam na dovolenou. Děj úplně o ničom, v Africe zvlášť! Vůbec - divím se, že Michálkovi na tohle někdo dal prachy. Asi nevěděl, co z toho nakonec vznikne. Socky, feťáci, cigáni, vulgárnosti, odpad lidstva a nejvíc vaření drog, které nikoho nezajímá. Jediné, co stálo alespoň trochu za to, je použitá hudba - je zde vidět Čechtického vliv (Ohm Square a další vybrané kousky). ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Film byl natočen na motivy knihy „Anděl“ od Jáchyma Topola, který se podílel také na tvorbě scénáře (gladdyss)
  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)
  • Jan Čechtický, představitel hlavní mužské role Mikese a zároveň autor hudby, ke své práci na filmu řekl: "Myslím, že herecky jsem toho v Andělovi moc nepředvedl, to bych radši nehodnotil. Když jsme pak k filmu dělali soundtrack, tak jsem říkal: 'Tak tady vodsaď, až támhleten odejde,' a to jsem byl jako já, 'tam to začne'. Vůbec jsem si sám sebe nevšímal, byl jsem od toho hraní odosobněný. Vnímal jsem jenom tu energii, soustředil se na to, kde má být hudba a kde ne. Dělat filmovu hudbu mě baví, mám pocit, že v hudbě můžu něco vymyslet, u hraní ten pocit nemám. Herectví je pro mě zpestření, forma relaxace. Mám hudební cíle, které si plním. Chci udělat podaždé lepší a lepší desku, neopakovat se. Hraní je odpoutání se od stejné práce, stejného prostředí. Ani to vlastně nevnímám do důsledků, že ten film potom někde poběží, to v ten moment ani moc neřeším. Je to asi sobecký, ale prostě si uživám ten čas." (NIRO)

Reklama

Reklama