Dva ostří bývalí policajti z Texasu mají za úkol vypátrat a zabít nechvalně známé zločince Bonnie a Clydea. Kriminální drama podle skutečných událostí. (Netflix)

Recenze (313)

choze

"Proč rovnou nevykopeme z hrobu Wyatta Earpa?" A máme tu prvního kandidáta na film roku a zároveň dosud nejlepší film od Neflixu. Jestli jste si z Triple frontier cvrkli blahem do kalhot, připravte se, že u Highwaymen vám kalhoty vyloženě ztěžknou. Kříženec Nesmiřitelných a Neúplatných nabízí příběh těch chlapů, co rozstříleli Bonnie a Clydea na krvavé hadrové panenky. Vyslání dvojice vysloužilých a rezivějících rangerů je posledním zoufalým a neochotným pokusem (braným od začátku jako omyl), jak ukončit řádění morbidně zromantizovaného párečku vrahů policistů, kteří jsou v příběhu přítomní hlavně mrtvolami, co za sebou zanechávají. A byť jsou tihle rangeři-důchodci v branži za legendy, nikdo na ně tentokrát nesází, jen se doufá, že nenadělají moc velký bordel. A oni musí za dýchavičného běhu a neustálého odskakování si na záchod zjistit, jestli na to v proměňující se době ještě mají... a taky se srovnat s démony své minulosti. Highwaymen jsou v prvé řadě parádně napsaní - mají svůj jasný úhel pohledu na události a jasně vyprofilované hlavní postavy s dobrou vzájemnou dynamikou. Postavy, které si vás svými hovory i činy rychle získají, ačkoli nejsou zdaleka tak sexy jako mladé zločinecké duo. A jestliže z Triple Frontier si po pár týdnech pamatuju hlavně to, že si z něj nic nepamatuju, tady se dočkáme řady silných a zábavných scén, ať už těch, kde hrdinové mluví o své brutální minulosti (té skutečné, skryté za jejich legendou), přes závěrečný masakr a následnou hysterickou reakci davu na odvážený rozstřílený vůz, nebo Harrelsona přepadeného na záchodcích. Harrelson je opět za toho lidštějšího z dvojice (jako v Temném případu), Costner zase za toho uzavřeného za kamenným obličejem (jako ve Wyattu Earpovi) a oba mají charizmatu, že by ho mohli prodávat přes e-shop a ještě s ním hnojit na zahradě. Výprava spolu s kamerou fetišisticky prodává dobové obleky, auta a zbraně a režie tomu dává správně melancholickou atmosféru. Krásná filmařina. ()

Chrustyn

S filmy od Netflixu mám docela problém. Mají štěstí na příběhy, které na papíře zní neskutečně dobře, ale výsledné zpracování je po většinu případů, stěží průměrné. Stejně je tomu i v tomto případě. Příběh dvou mužů, kteří naháněli Bonnieho a Clydea, zněl výborně a cítil jsem z něj atmosférickou, temnou pecku. Navíc je zde Costner a Harrelson, tak co se může pokazit. Bohužel výsledný dojem není vyloženě špatný, jen strašně nevýrazný. Příběh plyne v extrémně pomalém tempu a nijak tomu nepomáhá ani fakt, že je více než dvě hodiny dlouhý. Divák si tak film vyloženě neužívá, ani v něm nenajde jedinou pamětihodnou scénu a jediné, co si divák možná zapamatuje je závěrečný masakr. Je to ohromná škoda, protože z daného tématu, mohl vzniknout opravdu poutavý film. ()

Cervenak

Solídny prenasledovací western, akurát banditi a muži zákona presedlali do fordov a Divoký západ nahradil stredozápad zmietaný hospodárskou krízou. Výborná dobová atmosféra, výborné ústredné duo (najmä Woody) a síce nie strhujúco, ale poctivo rozpovedaný príbeh so záverom, ktorý vyznie ešte silnejšie ako v slávnom Pennovom filme. ()

Malarkey

Netflix si opět našel dobrého režiséra a solidní námět. K tomu opět přidal herecký koncert v podobě Kevina Costnera a Woody Harrelsona a divák by si mohl říct, že může počítat s kvalitním filmovým zážitkem. Škoda ale, že na dvě a půl hodiny má film rozvláčnou a velice pomalou atmosféru, kterou jistě neoceníte v druhé polovině filmu. Nápad je každopádně skvělý. Líbil se mi. Za shlédnutí to jistě stojí. Pár scén je opravdu parádních, ale představil bych si zkrácení filmu klidně o hodinu a vůbec nic by se nestalo. ()

castor

Vrátím se, slibuje manželce někdejší eso na odpočinku Frank Hamer, když v jejím novém Fordu opouští teplo domova a vydává se na žádost hlavounů dopadnout bandu Bonnie a Clydea. Holt když řádí ti nejhorší zločinci, musí se po jejich stopě vydat ti nejlepší policajti. Jsme ve třicátých letech a legendární bankovní lupiči stejně jako velká hospodářská krize nechvalně zasahují do mnoha životů, musí tak nastoupit stará dobrá škola v podání mrzouta Kevina Costnera a jeho cynického exparťáka Woodyho Harrelsona. Pánové už mizerně střílí, nic moc neuběhnou, pochybují o sobě. Rozhodují ale zkušenosti. Dva bývalí texaští rangeři s jasným cílem dokáží místy zaujmou, vesměs je to ale utahaná sázka na jistotu. S ohledem na jméno režiséra se ani není moc čemu divit. John Lee Hancock má za sebou nudné dojáky a prezentuje se nevýraznou režií. Dramaturg snad chyběl. Bad guys dostávají zoufale málo prostoru. Komorní kriminálka bez silnějších scén. ()

Zajímavosti (13)

• V jedné scéně filmu střílí Bonnie Parker (Emily Brobst) bezmocného ležícího policistu do hlavy. Podle dobových svědectví ale Bonnie nikdy ze zbraně nevystřelila, i když jich několik měla. Všechnu střelbu obstarávali mužští členové gangu. (NoTengo)
  • Celosvětová premiéra proběhla 10. března 2019 na filmovém a hudebním festivalu South by Southwest v Austinu (Texas, USA). (BMW12)
  • Natáčelo se od 12. února do 10. dubna 2018 ve městech New Orleans a Shreveport v Louisianě (USA). (BMW12)