Film inspirovaný činností pracovníků kontrarozvědky: Jan Prokop hraje při každé příležitosti šachy. Mimoto pracuje se svým týmem na odhalení rezidentské sítě, která se pokouší získávat domácí odborníky pro práci v zahraničí. (oficiální text distributora)

Recenze (108)

Karrfik

Co tu čtu ty komentáře, je mi trochu smutno. "Jaroslav Dietl byl naprosto příšerný scénárista", "Tak tohle bylo záživný asi jako tankovaní benzinu.", "trapný pokus o špionážní drama", "Naivní, hloupé a laciné" ...píše Douglas. Atd. atd... Co si myslíte, že se dalo natočit za špionážní krimi v roce 1985 v ČSSR?? Dietl nebyl příšerný scénárista, film měl svojí nepopsatelnou atmosféru, hudba O. Soukupa (jeho první počin v soundtracku) nebyla vůbec špatná... Asi nejvíc otravné bylo věčné kouření cigaret Heřmánka i na nemožných místech. Tak trochu jsem díky tomu ten film chvilkama "neviděl". Jinak typický osmdesátý léta. Dobře v tomto filmu popsal tu dobu věčně kritizovaný V. Olmer! ()

MickeyStuma

Normalizační snímek o československé kontrarozvědce a odhalování rezidentů snažící se získat odborníky pro práci v zahraničí. Na svou dobu typické téma, na který Jaroslav Dietel, opět udělal dle požadavků patřičných míst opravdový kus poctivé scenáristické práce. Filmové zpracování však bohužel nedopadlo nijak slavně. Byť Karel Heřmánek se svojí hlavní postavou Jana Prokopa, pracovníka tajných služeb, dělá seč může, ve výsledku přesto vše zůstalo marné. Podmínka aby toto filmové dílo neobsahovalo žádné imperialistické motivy byla naplněna. A tak se ohromná nezáživnost bez špetku napětí a citových výjevů stalo předností. Všichni jsou klidní, pohodoví, nikdo nekřičí, nikdo se nerozčiluje, nikdo nikam nespěchá, nikdo se s nikým nedostává do ostrého konfliktu. Napětí a nějaké akční scény? Tak to se musí někam jinam. Jediný motiv, který stojí za povšimnutí, jsou sledovačky, ale to je na tom všem setsakramentsky málo. Jako divadelní hra by to možná obstálo, jako film je hodný k zapomnění. ()

dobytek

Já mam tyhle český oldskool detektivky docela rád, takže jsem se nenechal odradit nízkym hodnocenim ani některejma komentářema. Karel Heřmánek v roli fízla sympaťáka doslova hledá jehlu v kupce sena a nakonec i přes nejrůznější překážky a potíže tu jehlu najde. Už jsem to tady psal víckrát, ale ještě to zopakuju. Podle mě Olmer v 80. letech točil poměrně slušný filmy. Jinak překvapivě v tomto filmu Veronika Evička tričko Jeníková neukázala kozy. Dokonce ani Bára Štěpánová je neukázala. Ta zaujala hlavně tim, že nemluvila svym originálnim hlasem, ale byla naprosto příšerně předabovaná. ()

nervoznideda

žasnu nad komentáři i mých oblíbenců, Dietl zblbnul , blbost, stále stejné linie příběhu: 1. mezilidské vztahy :jsem ti nevěrná s Liborem. 2. práce kriminalistů perfektně zvládnutá od skoro nuly po zajímavý konec, 3.dělá si z práce stb srandu. Viděno mockrát , Bartoška je krásná ale i tak mě toto dílo neuráží. Viděl jsem větší píčoviny. Hezký den deda :-) platí to i dnes 28. 03.2019 i můj oblíbenec Enšpígl jen kecá:-) Pavelka měl hezkou roli hrál idiota deda:-) tady to Bartošcě moc slušelo už je to taky stará škatule my už jsme taky na odpis deda:-) ()

zette

Hodne vlazny kriminalni film, bez vetsi akce a zvratu. Zaujme tak jen Stanislava Bartosova v hotelu a Karel Hermanek jako sympaticky kriminalista, ktery ma plne kapsy stovek, jezdi si v Renaultu a lepi se na nej kazda sukne ( takovy policajt bych chtel byt taky, pokud bych byl v prvni polovine osmdesatych let pubertak:-) ). ()

Zajímavosti (11)

• Když Libor (Ondřej Pavelka) odchází naštvaně z baru poté, co prohlásí, že nesnáší práci, která k ničemu není, nechá na stole cigarety i se zápalkami. (gug)
  • Údajně se chystala další pokračování. Ta však už zůstala jen v tvůrčích plánech. (Warden75)