Teta

• Rakousko Frankensteins Tante (více)

Epizody(7)

Sedmidílný slovenský seriál nás přivádí na zámek, kde žijí velmi podivní obyvatelé - strašidla. (Česká televize)

Recenze (116)

mis-ko

Dolnouhorský "Frankestein" a jeho výtvor nám spolu s ostatnými, vôbec nie prirodzenými (Biela pani, Ohnivý Sepp a ďalší, obyvateľmi tajomného hradu ponúkajú naozaj obrovskú dávku fantasmagorickej zábavy. Jakubisko sa nezaprie ani v tomto seriáli a spolu s hercami naplno využívajú všetok poskytnutý priestor. ()

Ruut

Na tomhle jsem vyrůstal. Jednoznačně nejlepší slovenský serial z dob totality a když o tom přemýšlím tak i vůbec. Směle se svými nápady, výpravou a příběhem může rovnat takovým klenotům jako je Létající Čestmír, Arabela nebo Křeček v noční košili. Ikdyž žánrově je trochu jinde. Režiserem je tzv slovenský Fellini - Jurak Jakubisko. Toho opravdu nemyslím. Podle mě točí spíš nesmyslné bláboly. Ale tento seriál se mu opravdu povedl. Rozhodně jej řadím do zlatého fondu čs. kinematografie. Snad také proto že scénaristy o něho byly Miloš Macourek a Jaroslav Dietl. ()

kingik

Mně to přišlo jak nepovedená variace na Addamsovu rodinu. Kdo ví, kde tvůrci čerpali inspiraci, ale nebavil jsem se u toho. Filmový přístup byl fajn, ale jak mě nechytnou postavy ani příběh, je se seriálem zle. Nezdařilý plagiát a mišmaš. Klady: režie Juraja Jakubiska, strašidelné lokace. Zápory: chybí originalita, postavy jsou okopírované odjinud, nepřekonatelně stupidní děj, nepovedené masky, podivná dramaturgie, žánrově obtížně zařaditelné, chabý pokus o komediální horor, příšerná titulní písnička, debilita na pátou, vysoké hodnocení to má zda jen z nostalgie, po letech se na to opravdu nedalo dívat. 20% ()

pupidup

Skvěle scénáristicky, vizuálně i herecky zvládnutý seriál. Stále se na něj ráda koukám. Mám dojem, že Jakubisko se díky tomu, že zacílil na mládež, zřejmě mírnil v některých svých "perverznostech", které v některých jeho filmech trochu přesahují mez. Tady je přímo na hranici a tím je seriál geniální. ()

BlackTom

Jakubisko presne podľa môjho gusta. Každý herec, aj v tej najbezvýznamejšej úlohe pasuje do svojej role, drobné vtipy sa vydarili, hoci človeku netrhajú bránicu a záver série je tak krásny, že človeka pomaly rozplače. Obzvlášť sa mi páčili Jacques Herlin ako verný, no trochu natvrdlý sluha Igor a alkoholom ovládnutý vodník Alojz v podaní Eddieho Constantina. A aj keď sa nájdu slabé miesta (predabovaný Polívka), Teta ma očarila a získala si svoje miesto v mojom srdci. Juraj by sa mal vrátiť ku koreňom a nerobiť viac hanbu slovenskému filmu. ()

Zajímavosti (11)

• V kuloároch sa šuškalo, že švédska herečka Viveca Lindfors (Grófka Hana von Frankenstein) neznášala režiséra Jakubiska za cigaru, ktorú jej vnútil ako filmovej postave. (Raccoon.city)
  • Postava Bielej pani (Mercedes Sampietro) bola inšpirovaná masovou vrahyňou, grófkou Alžbetou Báthoryovou. Podľa legendy bola odsúdená chodiť vo svojom zámku v noci navždy ako Biela pani. (Raccoon.city)
  • Pri natáčaní pádu Andreja Hryca (kováč) do vody na jazerách nad Grinavou sa v tej dobe skoro utopil neznámy chlapec. Ale vďaka potápačom, ktorý zabezpečovali štáb, sa chlapca podarilo zachrániť. (Raccoon.city)