Euforie - Série 2

(série)
USA, 2022, 7 h 53 min (Minutáž: 54–62 min)

Epizody(8)

Recenze (70)

stub

Druhá řada docela překvapila. Jde více do hloubky a zároveň je pojatá "artověji". V případě Euforie bych čekal, že podobný přístup seriálu zlomí vaz, ale tvůrci se s tím kupodivu dokázali vypořádat celkem důstojně. Takové pojetí zákonitě klade vysoké nároky na vyváženost děje a lyriky, což se (přes občasné masturbační záchvaty v lyrické rovině) v podstatě daří, snad s výjimkou posledních dvou dílů, u kterých to však v rámci dramatické křivky lze akceptovat. Tempo je sice dějově poměrně pomalé, ale neztrácí dech. Rovněž nevyhnutelná sebereflexe jednotlivých postav neupadá do sebeparodie (ač je to občas trochu na hraně). Silné je budování atmosféry a s tím související OST. Vhodné obsazení rolí bylo jasné již u první řady, zde se jen potvrzuje a vedle Zendayi je třeba opět, jako v případě Bílého Lotosu, vypíchnout Sydney Sweeney - byla by škoda přes její vnady nedohlédnout také její talent... ()

Necrotongue

Průměrná známka se po osmi epizodách druhé sezóny horko těžko přeplazila přes linii, která jí zajistila čtyřhvězdičkové hodnocení, ale o jakémkoli nadšení nemůže být řeč. I u epizod, které jsou z mého pohledu řemeslně skvělé, nastal problém, protože mě nezaujal děj, k postavám bych si nedokázal vytvořit kladný vztah, ani kdybych se hodně snažil, ale to už je můj problém, protože už nějaký čas nejsem v pubertálním věku, nedokázal jsem si vytvořit plnohodnotný přátelský/ milenecký vztah se svým mobilním telefonem, navzdory všemu a všem odmítám brát drogy a má tolerance končí u homosexuálních vztahů a kyborgů. Všechny tyto mé nedostatky mě staví mimo diváckou cílovou skupinu, ale přesto jsem nezahořkl, což je vidět na mém (i pro mě) překvapivě vysokém hodnocení. / Poučení: Neber drogy, neber drogy, neber drogy, nebo se z toho zblázníš. 4*- ()

BoredSeal

Druhá série je natočená opět skvostně a nápaditě, nejen, co se týče obrazové stránky. Po stránce scénáře jsem občas postrádal nějaké informace typu "co asi teď dělá ta hodná dealerka" a trpěl jsem občas delšími dialogy na téma sebeuvědomění nebo polepšení (hlavně u posledního dílu, kde se musí klasicky charakterově uklízet), ale navzdory mému cynismu se autorům podařilo dostat se mi pod kůži. Je to síla a nejmíň dva díly bych označil za "oscarový" materiál ve smyslu dosažení maximální depky ve smyslu destrukce rodin a vztahů toxickými členy rodiny. Mladí herci jsou slušní nebo aspoň typově dobří. ()

Qitek

Jen dva díly (pátá a šestá epizoda), které mě opravdu někam posunuli a něco ve mě i zanechali. Zbytek a především přímo úděsné, chvílemi až nesnesitelně trapné finále (sedmá a osmá epizoda), to poslalo pro mě do krásně nasvícených a natočených kytek. O ničem a nikam se nevyvíjecí série, která je do sebe narcisticky zahleděná jak pěst na oko, jako máloco jiného. Zendaya je už teď herecká extraliga a jestli nedostane Emmy, tak... Tak bude asi hrát někdo o chlup líp. ()

už první série byla velmi dobrá, ale v té druhé posunul Levinson Euforii ještě o level výš.Když už přijde slabší epizoda (v celé řadě asi 2 pouze nadprůměrné), dorazí vzápětí něco, z čeho běhá mráz po zádech.Ať už to je totální kolaps Rue, nebo závěrečný dvojdíl prolínající divadelní hru,flashbacky a přítomnost.Po zásluze je Euphoria jedním z nejlepších a nejsilnější děl co současná seriálová tvorba nabízí...90% ()