Naivní dívka se bláznivě zamiluje do bohatého vdovce. Po svatbě se nastěhuje na jeho rodinné sídlo, ale nedokáže uniknout všudypřítomnému stínu jeho zesnulé první ženy. (Netflix)

Recenze (110)

NinonL

Hitchcockova Rebeka byla samozřejmě lepší, ale ani tento film není úplnou ztrátou času. Mladá dívka si vezme bohatého vdovce a žije s ním v jeho tajemném, nepřátelském domě. Skrz prsty se na ni dívá služebnictvo, ale hlavně hospodyně, která zemřelou Rebecu milovala. Rebečina smrt je stále pokryta záhadou. ()

Na truc zaokrúhlim hore, keďže voči filmu sa strhol taký hate. Slávnu adaptáciu sme tu mali pred dlhými 80 rokmi, tak prečo by niekto nemohol nakrútiť ten istý román ešte raz áčkovo. Je zrejmé, že mnohí Hitchockovu verziu nevideli a budú tak sledovať nový príbeh, ktorý je už silný z predlohy. Jej duch je podľa mňa vystihnutý aspoň chvályhodne, keď už nie dokonalo. Len treba vziať do úvahy, že ide o film stvorený pre Lily James a o jej manžela až tak nejde, čoho výsledkom je aj oná slabšia chémia, tu sa kritici nemýlia. No a slabšie je aj záverečné dejstvo, ktoré je až príliš skratkovité. Za mňa teda, ako fanúšika románu aj filmu z roku 1940, OK. ()

bourec

Tři hvězdy si určitě u sebe obhájim.Herecky poměrně zdařilý, zejména Kristin-Scott je výborná, a navíc na facičku.Rebeku člověk vidí jen v podání jejích zadních partií, ale z konverzace o ní si uděláte postupně jasnej obrázek.Postavu kterou ztvárnila Lily James sem docela obdivoval, protože v týhle společnosti vydržet byť jen minutu muselo bejt na palici.Film na zamlženej studenej večer zcela v pořádku.60%. ()

Spiker01

Hitchcockův originál jsem neviděl a pravděpodobně se k němu jen tak nedostanu a když tento remake vyšel a nesbíral nijak extra hodnocení, přemýšlel jsem, že to vynechám. Ale možná právě proto, že jsem původní snímek neviděl, mě to celkem bavilo a byl jsem překvapen stále silným příběhem, jež není úplně černobílý. Armie Hammer je sympaťák, kterému se nikdy nepovedlo úplně prorazit, ale sem se hodí výborně a spolu s Lily James tvoří harmonické duo..tedy minimálně na začátku. 😛 Nemám proti zvolenému tempu a moc hezké výpravě co namítat, kdyby Netflix produkoval alespoň takto dobré kousky, vůbec bych se nezlobil...7/10 ()

Topco

Ben Wheatley (ktorý stále tak rád šiel "cez" a rozdeľoval festivalové publikum) nakrútil svoj najdiváckejší film, ktorý snáď ničím nepripomína jeho predošlú tvorbu, neprekračuje hranice žánru, predlohy ani pôvodného filmu. Navyše, žiadna z filmových zložiek nevybočuje zo šedého priemeru. Dovolím si dokonca tvrdiť, že tu nenájdeme jednu jedinú scénu, ktorá by sa atmosférou čo by len priblížila napríklad dodnes skvelému, vťahujúcemu úvodu pôvodnej Rebeky. Navyše, po režisérovom autorstve ani stopy... Ak ste znalcom gotickej klasiky, nové spracovanie naozaj vidieť nepotrebujete. Ak ste doteraz s Rebekou tú česť nemali, rozhodne radšej siahnite po originálnej snímke. ()

Zajímavosti (3)

• V celém filmu nezazní křestní jméno hlavní postavy. Stejně je to tak i v původní knižní předloze. (Jolinar)