Smrtící virus zasáhne město a osamělý muž se ocitne v pasti. Uvězněný ve svém bytě bez spojení s okolním světem se snaží najít pomoc a cestu ven. (Netflix)

Recenze (132)

Hernycztek

Korejci jsou, téměř vždy, zárukou kvality a platí to dvojnásob, točí-li pro celosvětovou platformu, jakou je například Netflix, kterého se, právě, tento zombie horor týká. Alive je po všech ohledech originální, což se, v dnešní době, v tomto subžánru, vidí málokdy. Film se z velké části odehrává v menším bytě, obrovského bytového komplexu, což přivádí správnou klaustrofobickou atmosféru a úzké chodby, mezi byty, zase pocity nejistoty a strachu, kdy nevíte odkud se, na našeho hrdinu, vyvalí horda zombie. Přesto, že se děj odehrává na tak malém prostoru, tak tu není žádné hluché místo a stále se děje něco zajímavého. Co se masek týče, tak jejich vzhled je, ve většině případů, výborný a je nutné ocenit maskérskou práci, díky které nebylo potřeba využití digitálního upravování. Zombie jsou nadprůměrně rychlí a hlavně jsou extrémně chytří - nejinteligentnější, jaké kdy bylo, na obrazovkách a plátnech, možné vidět. Vytknout se dá jen gore, které je sice pěkné, ale je ho trestuhodně málo, jelikož je většina akce mimo záběr. Alive je, tedy, rozhodně, doporučení hodný, nejen méně zkušeným divákům, ale i těm náročnějším, jejichž chutě by měly být také uspokojeny. ()

Untentrauer

Asijské neumění v praxi. To jejich herectví je vyloženě zábavné, ale ani zde to nepomůže. Film plný nesnesitelného přehrávání a poklonkování se za každou blbost. Je to normální bolest se na to koukat. Ale aspoň je tady vidět, jaký sou Korejci mužského pohlaví babráci v rámci vztahů se ženami, to jediné tady pasujuje skutečně realisticky. Poděkování ženě i za usrání do huby, podpantofláctví, jaké nemá obdoby. Ponižování, trapnosti, nesmělost....Pro to, když pojedete do Koreji, nebo Japonska budete za hvězdy. Jinak je film o rozmazleném zbabělém srábkovi, který neumí nic, než hrát PUBG a dělat ze sebe děvku. A tento frajer má přežít zombie apokalypsu ve svém bytě obklopeném Zombíkama. Víc než polovinu filmu tak koukáme na jeho zbabělou nerozhodnost a sebelítost, na pokus o dramatickou sebevraždu, na jeho trapné chování před další přeživší naproti v paneláku....No je to natahovaný, jak to jen jde! Hvězdička za to, že chápu, že jinej kraj, jinej mrav a u nich to může být třeba kultovka. Pro mě je to jen strašnej asijskej brak vystihující jejich mentalitu a herectví, které mi nikdy nepřirostlo k srdci. ()

DJ_bart

Kdyby tvůrci danou premisu pojali formou absurdní komedie, superlativa by ze snímku čpěla jak čpavek z bagdádského sirotka. Uznávám, že snímek '#žiju' je solidní jihokorejskou žánrovkou která velmi lukrativně využívá minimalistický měřítko, a ústřední dvojice je adekvátně charismatická na to aby dokázala s diváky bezprecedentně navázat empatie - jenže narativ tak často podléhá až fantasmagoricky abrealný konfabulaci, že by si za to doživotní choleru tvůrci zasloužili. Panují tak u mě dost ambivalentní dojmy - páč na jednu stranu mě snímek bezpochyby bavil, leč na stranu druhou mu lze kdeco vytýkat - hlavně co se týká kadencí naprosto zbytečných klišé. No a samotná finální pointa je neskutečně debilní a vágní.... takže jestli treska není čerstvá, internet není existenciální spása, ale špása. ()

StanislachKo

Kórejský sociálny zombie survival horor... Ako som sa k tomuto vôbec dostal?! :-) Spustil som to omylom, ale dopozeral som to bez újmy, či výraznej nudy a miestami dokonca so zadržaným dychom. To ako je týpek nesympatický vyvažuje ako je ona rozkošná, na záver je to relatívne príjemný feel-good. Samozrejme s nie veľmi podarene skrytou propagáciou technických vymožeností a potreby social interacting, iba vďaka ktorým prežiješ koniec sveta. A síce... asi to bol nosný pilier a zámyseľ celého filmu. Veľmi dobré a nebyť pár nevysvetľených vecí by som to hodnotenie dal vyššie. Každopádne po formálnej stránke sa nedá vytknúť asi nič. Zombovia boli cool a strih bol fakt skvelý. ()

darkrobyk

Hlavní hrdina Joon-woo je idiot. Jeho hovadské chování mi lezlo fakt na nervy. Jeho komunikace s Kim Yoo-bin byla jak ze silvestrovské estrády, i když Kim byla taky tak trochu pošuk. Přežít sám v bytě v osmém patře není jednoduché, když se stále okolo potloukají hladoví nemrtví. Pokud by zůstalo jen u toho, tak se jedná o průměrné drama jednoho idiota. Naštěstí dojde i na akci. Nemrtváci opět běhají rychleji než živí, a proto utéci jim je téměř nemožné. Kromě naháněček měla šmrnc i scéna s milým zachráncem. Zuřivý dav měl grády! Bohužel gore chybí, což mne mrzelo. A ošoupané čtyři hvězdy dávám právě za úprk o život, jelikož jako drama mne to nenadchlo. Konec jsem čekal jiný, ale budiž... ()

• Natáčelo se od 1. října do 12. prosince 2019 ve městě Gunsan (Jižní Korea). (ČSFD)