Epizody(7)

Po příjezdu tajemného kněze na jeden ostrov se jeho obyvatelé stanou svědky zázračných událostí a děsivých znamení. (Netflix)

Recenze (212)

Superpero

Oceňuji velmi pomalou a pečlivou výstavbu. Díky ní se dostaneme postavám opravdu pod kůži a chápeme jejich skutky. Středobod všeho a nejlepší postava je jednoznačně farář. Absolutní dobrák s nejčistšími úmysly, jejichž proměna ve skutky je katastrofální. Také mě nadchl způsob, jak chytře zkombinovali horor s křesťanskou mytologií. Jasně, je to ulítlé, ale chápete, že jsou si schopní to odůvodnit. Jediné mínus vidím v občasných velmi zdlouhavých dialozích. Hodně postav před tím, než se vymáčkne s něčím důležitým vykládá pětiminutové podobenství ze života. Občas je to fajn a podpoří atmosféru, občas už spíš otrava. Ale to je jen menší výtka. Půlnoční mše je super a vřele ji doporučuji. ()

Fr

„ŽIJEME V POŽEHNANÝCH ČASECH…“ ///    Ostrůvek Crockett je Bohem zapomenutej kus země… na kterou se ovšem znenadání (?) rozpomněl… Je to pomalý, budujeme si vztah k postavám… a snažej se ohromit zázrakama a strašit „něčím“ tajemným. Líbí se mi monology pátera Pruitta, asi proto, že su neznaboh. Nevadí mi to pomalý tempo a postupný dobírání se pravdy. S Flanaganem totiž nemám zásadní problém. Bohužel to přestane postupně platit a úplně nejvíc to začne srát v poslední části. Jakoby Flanagan podlehl vlastnímu mesiášství. Normílní člověk si přece nemůže myslet, že strach naženou sáhodlouhý monology, byť plný Boha. To, co dřív fungovalo, přešlo v nesmyslný megalomanství a autorovo sebemrskačství, který nevyvolalo zděšení, ale nasrání. Navíc – ty lidi se chovaj jako debilové. Vždyť přece v klidu mohli… Ale to uvidíte sami. Chtěl jsem jít vejš, ale kvůli poslednímu dílu to jebu.     ///  NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Přemejšlím, jak dostat lidi do kostela. 2.) Vím, že JSI!. /// Thx za titule „Jakub Ženíšek“.     /// PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  *  NAPĚTÍ  ** ()

Chermy

Líbí se mi jak Flanagan umí být originální a ani tady nezklamal. Některé dialogy/monology jsou vybroušená zamyšlení, které mě bavilo poslouchat. Jindy ale zase moc tlačí na pilu s emocionálními výlevy, které je utrpení dokoukat. Obecně se mi moc líbí zapracování náboženských textů do klasických hororových klišé - ostatně je otázka nakolik byly tyhle pradávné příběhy Biblí inspirovány - ať už vědomě či nevědomě. Ale zároveň je scénář silný právě v tom, ukázat, že texty v Bibli a nejspíš i dalších náboženských textech se dají neskutečně ohýbat a naroubovat prakticky na cokoli. Potud tleskám, jde o můj nejzásadnější problém se všemi náboženstvími - přináší tolik dobra, kolik je dobra v člověku, který ty texty interpretuje... Přes ta pozitivní slova mě tahle série nebavila. Často si říkám, že chápu, proč mnoho scénáristů/režisérů dnes volí raději televizní sérii, než film - víc prostoru na prokreslení postav a tím pádem dramatičtější katarze... tohle je ale krásný příklad, že méně je někdy více... Myslím, si, že by tomu daleko více slušel tak dvouhodinový film... protože jsem se minimálně půlku seriálu bavil. Flanaganovi ale stále fandím! Je málo tak originálních a snaživých hororových tvůrců. ()

Malarkey

Na seriál mě nalákal režisér. Hned po prvním dílu jsem si ale uvědomil, že tady to bude trošku o něčem jiném, než o režisérově oblíbené duchařině. Že to ale bude mít takový vývoj, to bych po prvním díle rozhodně nečekal. Na seriálu je vidět jistá kvalita podpořená takovou netrpělivou atmosférou, u které moc nevíte, co očekávat. Je pravda, že sledování tohoto seriálu je hodně o trpělivosti. Díly jsou dlouhé (mnohdy i přes hodinu) a moc se toho v nich neděje. Sledujete různé scény s postavami, které Vás spíš serou a vrcholem je ta náboženská kráva, která si svými proslovy žádá o blahořečení. I když ji ve výsledku přejete spíš opak. Osobně nedokážu moc pochopit, co tak osobního na tomto projektu režisér vnímal. Mně to spíš přišlo, jako když chce divákovi brnkat na nervy a naučit ho trpělivosti, kterou si ale Půlnoční mše podle mě ani nezaslouží. ()

Chrustyn

Falnagan je rozhodně dobrý režisér a v rámci hororového žánru v současné době jeden z nejlepších. Půlnoční mše má svou atmosféru a minimálně první díl mě upoutal, přestože se vše pouze rozjíždí. Bohužel ve chvíli, kdy se začne rozkrývat příběh a jeho budoucí události, začal se můj zájem vytrácet, nastoupila nuda a zvláštní rozuzlení, které mělo být vrcholem, mě nechalo úplně chladným. Nový Haunting se bohužel nekoná. ()

Zajímavosti (9)

• Na půlnoční mši je obraz Ježíše zakryt černou látkou. Jedná se o křesťanský zvyk, vždy před Velikonocemi zakrývat Ježiše. (NiWi)
  • Mapa v šerifově kanceláři je lehce pozměněná mapa ostrova Whidbey nacházejícího se ve státě Washington. (NiWi)