Reklama

Reklama

Ten, kdo mě hlídá

  • USA Someone to Watch Over Me (více)
Trailer

Obsahy(1)

Snímek se odehrává v současném New Yorku a jeho jednoduchý a poměrně předvídatelný obsah je ozvláštněn Scottovou řemeslnou zručností a zejména výrazným smyslem pro vizuální ztvárnění filmového příběhu. Scott zde na pozadí kriminální zápletky konfrontuje dva odlišné světy - přistěhovaleckou čtvrť Queens, kde žije šťastně ženatý policista Mike Keegan, a nablýskaný svět manhattanské společenské smetánky, který reprezentuje krásná a nezávislá Claire Gregoryová, jež se jako svědkyně vraždy dostává do ohrožení života. Převážně v noci se odehrávající snímek má zvláštní atmosféru, jež zdařile podkresluje silné, ale krátké citové vzplanutí mezi oběma hlavními postavami. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

castor 

všechny recenze uživatele

Osobní strážce léta páně 1987. Mám rád návraty k těmhle průměrným bijákům, které v osmdesátých letech plnily sály kin nebo se na ně čekalo ve videopůjčovnách. Bezúhonný polda a otec od rodiny z Queensu má hlídat zámožnou svědkyni vraždy z Manhattanu, přičemž ona hodně dopomůže tomu, že se do ní zakouká. Snímek už tehdy zručného Ridleyho Scotta tak pokračuje v tradici filmů á la Osudová přitažlivost, které připomínají, že nevěra je největším nepřítelem rodiny. Navíc tyhle snímky přišly v době prvního šoku z AIDS, kdy se o možných následcích manželské nevěry hodně mluvilo. Britský tvůrce ujíždí na komponovaných obrazech, noční New Yorku mu výborně sedí, jen přímočarý děj nemá moc co nabídnout. Rozvracečka rodinného štěstí a první manželka Toma Cruise Mimi Rodgers (její první velká role, zatímco se tehdejší manžel Cruise už pomalu dral na vrchol) je coby nezávislá Claire velmi přesvědčivá (a sexy), naopak Tom Berenger mě příliš nepřesvědčil. Scott v pozadí pumpuje atmosféru, všude tlačí páru a zajímavé úhly kamery, takže je tohle thrillerové dostaveníčko nakonec poměrně snesitelné. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Dobře no...to se prostě může stát. Jako režisér si natočíte Vetřelce, Blade Runner a pak slávu utnete naprosto nezáživným, obyčejným a průměrným thrillerem s názvem dlouhým jak půlnoc. Už jsem si zvykl, že když je dobrý film, tak u něj v noci neusnu. Tady jsem usínal průběžně a neustále a nakonec jsem film musel dokoukat, s úctou k režisérovi, druhý den. Tohle se prostě nedalo. Tom Berenger je jako béčkovej sniper v pohodě, ale vážnější roli on prostě nedá. A zbytek není o moc lepší...jo jo...i mistr tesař se holt někdy utne. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Ridley Scott vkusně natočil morální dilema, které upozaďuje samotný policejní příběh o hlídání jedné veledůležité svědkyně. Oprášil přitom kulisy, které jsou jeho poznávacím znamením, stejně jako své oblíbené noční scény. Tom Berenger mile překvapil, já jej mám stále zafixovaného jako seržanta Barnese. Tady ovšem prokázal talent. Netroufám si označit tento film jako slabý, mě se docela líbil svou atmosférou. Přestože se zde vlastně nic moc neděje. 60% ()

Derek 

všechny recenze uživatele

filmy z 80. rokov si ridley do vitriny urcite neda. i ked ich zacal s dnes uz kultovym, ale vo svojej dobe prepadakom Blade Runner a pokracoval s fantasy filmom Legend, ktory mu ako to byva producenti pomenili ako sa dalo, oba boli vsak financne neuspesne. jeho prvy film odohravajuci sa v sucasnosti a pravdepodobne i jeho najviac zabudnutelny kusok pokracuje v jeho tradicii vizualne peknych filmov (vela klipovej estetiky ako paprsky pretinajuce hmlu, chladne farby pocas celeho filmu) avsak scenar ktory si vybral je neskutocne slaby kde podobne tema bolo zfilmovane nielen sto krat predtym ale i potom a neprinasa nic nove cim by sa odlisoval od podobnych priemernych thrillerov z tej doby. v bratskom osemdesiatkovom suboji tak financne vyhrava mladsi tony, i ked z umeleckeho hladiska ma ridley navrh... ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Neo-noir v podani Ridleyho Scotta. Vizualne pusobive, misty to dokonce muze evokovat legendarni Blade Runner a to vcetne obcasne jazzove hudby, nebo pouziteho songu Memories of Green od Vangelise, ale jako celek to selhava predevsim na obsahove urovni, ktera je az prilis prumerna. 80's hudba, fantasticke luxusni interiery, Scottovy typicke kourove/mlhave sekvence, vsechno super, ale nema to snad ani jediny silnejsi moment, atmosfera po celou dobu ne a ne vas vtahnout a vubec obecne "poldovske" prostredi a 1 radoby desne drsny mafian je ze slabsich soudku. 5/10 ()

Galerie (29)

Zajímavosti (3)

  • Film má název podle stejnojmenné písně skupiny Gershwin 1926. (Terva)
  • Natáčení probíhalo v New Yorku a Kalifornii. (Terva)

Reklama

Reklama