Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Asi nejvíce rozdílný díl z filmové série Hříšných lidí. Spíše jde o nějaké tajemství a celkové spiknutí až s psychologickým nádechem, který by byl dost typický hlavně i pro Agathu Christie. Sice v takovém trochu zdlouhavém a nekonkrétním hávu, ale zase bych asi nemohl říci, že šlo o nezajímavý díl. ()

Ozzy2 

všechny recenze uživatele

To byli panečku herci.Musím se smát představě, jak by dopadl remake.Dnes by tam nikdo neuhrál jedinou roli.Dnes může být hercem v podstatě každý, laťka je nastavená hodně nízko.Vůbec nedokážu pochopit, jak se herectví dostalo z extraligy do přeboru. A to mnozí z tehdejších herců neměli ani konzervatoř,ani DAMU, se kterou se tak rád vytahuje Jiřík Krampol. Ona je totiž úplně k hovnu.Kde není talent a charisma, žádná škola nepomůže. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

V roce 1971 se muselo logicky někam unikat z šedého bezčasí reality, tedy nejvíce logickým byl únik ke staromilské atmosféře první republiky, byť by se mohla audiovizuálně prezentovat jen coby konverzační detektivka, tedy místo, kde se děly zločiny. Legendární mordparta pana policejního rady Vacátky řeší se svým obvyklým šarmem a kultivovaností případ vraždy, která má velmi zajímavé pozadí. Okruh podezřelých je neobvykle široký a zcela netypicky nezasahuje do okruhu pražské galerky. Tím, že se jedná o sféru těch nejvyšších společenských kruhů, možná Vražda v hotelu Excelsior ztratila něco ze své poetičnosti. Navíc poprvé trochu selhává hudební složka - titulní píseň je cyklena v tak časté rotaci, že ke konci už začíná být otravná. Dokonalá je naopak mizanscéna - prostředí hotelu je tak autentické, že dává zapomenout na fakt, že byl vybudován v barrandovských ateliérech. PS: Trochu mi vadí, že ve filmu byl obsazen i Josef Somr, který se již jednou na ,,čtyřku" dostal, a to konkrétně ve Smrti černého krále, kde hrál ale zcela jinou partii... Podobné filmy a seriály: Pěnička a Paraplíčko, Partie krásného dragouna, Smrt černého krále, Štědrý večer pana rady Vacátka, Hříšní lidé města pražského, Panoptikum města pražského, Hříšní lidé města brněnského ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Z čtveřice filmů, kterým se říká "Hříšňáci", tak tenhle mě bere nejméně. Asi proto, že je moc nepřehledný a motající se kolem čehosi, na rozdíl od těch ostatních, obzvláště mistrovsky vystavěný, a bez chyb, tak je film "Partie krásného dragouna". Na druhém místě je pro mě - "Smrt černého krále", a na třetím "Pěnička a Paraplíčko" (film, kde zločinec se zpovídá lépe než faráři právě Vacátkovi - škoda, že už je takových zločinců tak málo, co se umí tak zpovídat a mají v sobě svědomí, a ví co, a proč ve svém životě udělali). ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Nejlepší celovečerní film série a také nejlépe obsazený (opět famózní kreace Mildy Kopeckého, Josef Somr, Zdeněk Řehoř a konečně se vrací František Filipovský v roli Mrázka). Dobová atmosféra je neskutečná a úžasnější ještě víc, než jindy. Hromada podezřelých, přičemž každý něco skrývá, zajímavý případ vraždy a odhalení vraha a lá Columbo za účasti všech podezřelých. Tentokrát to celkově jde tak nějak v té nejlepší tradici Agathy Christie a vůbec, ale vůbec to není na škodu, tentokrát je to opravdu poctivá detektivka, ve které navíc až do konce neznáme vraha (nebo si jím alespoň nejsme jistí), takže v tomto případě je vše v naprostém pořádku. Více konverzační, než obvykle a i v rámci celého cyklu opravdu výjimečné - herecky, dějové i filmařsky. A tentokrát si příběh vystačí i se stopáží. Jenom ta písnička je otravná. 85%. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)
  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)

Reklama

Reklama