Reklama

Reklama

Temný stín nad L.A.

  • USA Dark Blue (více)
Trailer

Obsahy(1)

Prosazování zákona je v méně luxusních čtvrtích L.A. proklatě drsná záležitost, to ví elitní detektiv Perry velice dobře. Tentokrát musí spolu s mladým partnerem vyřešit brutální vraždu, která rozpoutala rasovou bouři po celém městě. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

V první polovině trochu chaotický, ale ve výsledku takový klidnější Training Day odehrávající se na pozadí rasových nepokojů. Ayerovi tyhle policejní filmy fakt jdou. Scénář je zprvu trochu chaotický, ale jakmile se to usadí, je to dost zajímavé a zábavné především díky perfektnímu Kurtu Rusellovi. Režijně je to však hodně rutinní a ve finále dost zapomenutelné. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Taková variace na training day, ale přišlo mi to takový pohodovější. Kurt Russell je tady fakt děsnej borec a na tuhle roli se skvěle hodil. Sice děj neni úplně nejpromakanější a akčních scén by taky mohlo být víc, ale tak nějak si tenhle film vystačí s tim co má a mě to ani nevadilo, protože Kurt to všechno táhne ve velkým stylu a skoro každá jeho věta je nějaká drsný hláška. ()

Reklama

kinderman 

všechny recenze uživatele

Přímočařá „ellroyovština“ s typicky rozvrženými postavami (ranař, nováček a jejich šéf) znovu předvádí, že největší nebezpečí nepředstavují sami zločinci, ale policisté, kteří se buď z opojení mocí, nebo prostě ze zištných důvodů začnou chovat hůř než ti, které by měli zatýkat. Člověku až začne vrtat hlavou, jestli je to opravdu problém jenom policejního sboru v L.A. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Sheltonova notně přitvrzená variace (odpověď) na (Super)prohnilé C. Zidi(ho)? Možná. Spíše však další přírůstek do rozšiřující se nekompromisní sbírky D.Ayera aneb L.A.- „město andělů“? Bývávalo! Buďto to vzdali nebo na ně jednoduše (v pekle) nezbylo místo. Jak vidno, nejen Francie (pařížský Montmartre), ale i Amerika resp. L.A. je „oblíbenou to turistickou destinací“ pro bující korupci a organizovaný zločin ve státní sféře. Po pravdě, ono kde se mu nedaří. Nemusíme chodit daleko, že Praho! Balancování na hraně zákona je nebezpečné, nelze ho oddalovat do nekonečna, přičemž stačí jednou překročit mez a není cesty zpět. Max tak s havrany a bez fanfár. Jeden dávno ztratil ideály (pokud nějaké kdy měl), stejně jako se (kdovíkde, kdovíkdy) vytratila původní ušlechtilá myšlenka a žebříček morálních hodnot. Z ústředního motta „pomáchat, chránit, sloužit“ zbylo resp. bylo přebyto jediným, „mlčet“ aneb nehledáme (skutečné) pachatele, ale pachatele odpovídající jejich profilu. I přes celkem nekompromisní vyznění snímku, byť závěr dává jistou naději a ukazuje světélko na konci tunelu (někdo to nazývá klišé), je divák svědkem celé řady odlehčených momentů, to zejména díky „věčně žíznivému“ K. Russellovi (Sgt. Eldon Perry), kterému tento typ rolí od nepaměti sedne jak dětská prdelka na nočník (byť osobně dávám o něco málo přednost variaci, pracovně nazvanou, „věčně žíznivý šachový velmistr“).Zdatně mu sekunduje „obdivovatel historických památek-belgických Brugg“ B. Gleeson coby jeho zkorumpovaný šéf Jack Van Meter. Daleko za nimi povlává bezkrevný S. Speedman, který to uhrává „na plichtu“ s jediným „něco jako výrazem“ coby det. Bobby Keough, kterého Perry provází (rychlo)kursem zvaným škola života. Vítaným zpestřením jsou i střípky z osobního života všech hlavních hráčů, zabraňující jisté černobílosti postav resp. usnadňující (divákovi) lépe pochopit jejich chování. P.S. byť dokážu i pochopit důvody, které Ayera vedly k smířlivějšímu konci (tj., „návratu andělů do L.A. byť s notně ohořelými křídly“), osobně se taky řadím mezi ty, kteří by přímočařejší (cyničtější) alternativní závěr uvítali. 75% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Summer of Rodney King. Další špinavý motýl do Ayerovy sbírky Historek z (hranice) podsvětí, kde Město andělů tradičně hnije pěkně z obou stran spektra zákona. V něm typologicky dobře vybraní herci (především Kurt "mám rád whisky" Russell), rutinérská režie známého sporťáka Sheltona a ambientní hudba betonového žáru jedinečného kalifornského velkoměsta, místy připomínající tu z pera Elliota Goldenthala v Mannově opusu Heat. Za normálních okolností by vás při výslechu měla čekat osvědčená klasika hodný a zlý polda, ale na stanici L.A.P.D. docela vážně hrozí, že žádný hodný už tam na vás nezbude.. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v americké Kalifornii v lokalitách Los Angeles, La Verne, San Dimas, Watts nebo Parker Center. Dále se natáčelo ve filmovém studiu Center se sídlem v Los Angeles. (Terva)

Reklama

Reklama