Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policejní inspektor Trachta je známý nezvyklými vyšetřovacími metodami. Se svým mladým praktikantem Hlaváčkem se chystá rozlousknout záhadu zmizelého továrníka Bierhanzla. Avšak jeho nadřízený svěří případ čerstvě povýšenému vrchnímu inspektorovi Klečkovi. Ten je hned na začátku vyšetřování v Bierhanzlově vile přepaden. Vyjde najevo, že onoho osudného dne se pan továrník vrátil domů s ovázanou tváří a zamkl se v koupelně. Tam pak byl, jak se policisté záhy přesvědčí, ve vaně rozpuštěný a vypuštěný. U vany stojí prázdný demižon kyseliny sírové a na jejím dně uspořádaně leží nerozpustné součásti Bierhanzlova oděvu… Komediální detektivní příběh Ladislava Smoljaka a Zdeňka Svěráka vychází z jejich starší cimrmanovské divadelní hry Vražda v salónním coupé, tentokrát však bez účasti „génia“. Ladislav Smoljak, který se chopil režie, si pro hlavní role vybral Jiřího Zahajského a Marka Brodského, kteří si s nepředstíranou chutí zahráli v této parodii zašlých detektivních příběhů, plné nečekaných zvratů, přemetů a neuvěřitelných rozuzlení. (Česká televize)

(více)

Recenze (468)

Fanucci 

všechny recenze uživatele

Největší problém tohoto filmu je, že pomalé, ospalé tempo a postava Trachty. V Cimrmanovských hrách a podání Svěráka je postava Trachty energická. Film ji ale v podání toporného Zahajského vyobrazuje jako mimořádně nudnou a zpomalenou. Cimrmanovská vtipná postava jeho pomocníka je také úspěšně zprzněna antitalentem Brodským. Film bez zápalu se od začátku do konce vleče a to mne nebavilo. Průměr. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Trachta: „Tak co řekla dál, Hlaváčku...” Hlaváček: „Seš nějakej zvědavej, hele...” Trachta: „No dovolte?” Hlaváček: „Ne, to řekla Vilma, ona je Vilma taková veselá...” Trachta: „Tak dál...” Hlaváček: „Vyšetřovaná: Jak se jmenuješ? Vyšetřující: Jindřich Hlaváček. Vyšetřovaná: Kolik je ti let, Jindro? Vyšetřující: Dvacet dva...” Trachta: „No, tak vaše nacionále bychom už měli ... co řekla dál?” Hlaváček: „Vyšetřovaná: Jestlipak už se holíš, mourku? Vyšetřující: Holím...” Trachta: „Mourku!” Hlaváček: „Dostala pohlednici od svého manžela ze San Franciska, že ji opouští a zakládá nový, lepší život...” Trachta: „No vida, Hlaváčku, konečně něco, doufám, že jste si to zapsal.” Hlaváček: „Nezapsal... Ona mi Vilma vzala tužku a strčila si ji do výstřihu.” Trachta: „A dál? Co řekla?” Hlaváček: „Hledej, šmudlo...” Trachta: „Šmudlo? To má být nějaký výslech?!” ()

Reklama

sharky 

všechny recenze uživatele

Ano ano, svatá pravda, jedni sejou a vláčej a druzí sklízej. A pánové Svěrák a Smolijak by měli dokonce života už jenom sklízet, protože to co vytvořili, nemá v dějinách humoru obdoby. Filmový přepis Vraždy v salóním kupě je určitě mnohem lepší než tato nejslabší cimrmanovská hra. Kachny, kachny i Václav se povedli na jedničku, ale k dokonalosti Jáchynme, hoď ho do stroje! přecejen trocha chybí. ()

type_B 

všechny recenze uživatele

Inspektor Trachta a jeho nezvyklé vyšetřovací metody musí oslovit každého milovníka detektivek. Parodie na žánr detektivních příběhů je velmi povedená a promakaná, klobouk dolů. Zasazení děje do počátku dvacátého století byl taktéž geniální nápad, který se navíc podařilo výborně realizovat. V českém prostředí má časové období kolem počátku století zvláštní příchuť. Rozhodně má silný tematický potenciál, který zůstává z velké části nevyužit. Tedy kromě diskursu Járy Cimrmana. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Přemíra absurdního humoru má na svědomí jistou rozpuštěnost a vypuštěnost tohoto filmu. Když by se ubralo na absurdním pojetí a více se pracovalo se serioznějším pohledem na vyšetřovací metody pánů kriminalistů Trachty a Hlaváčka, nebylo by co řešit. Film na to v mnoha ohledech měl zaděláno. Skvělá výprava, kamera, režijní přístup a v neposlední řadě maximální Zahajský s mladým Brodským, to vše se postaralo o dokonalé vykreslení doby v půvabném stylu Hříšní lidé města pražského. Jenže nedílnou součástí filmu je také scénář, a tam už bych viděl přepálenost největšího kalibru. Film se totiž chtěl přiblížit současnému divákovi a potřeboval se s ním skrze specifický Svěrákův a Smoljakův humor konfrontovat. Nevychází to úplně podle mých představ. Dějová linie se prodírá absurdnem a ad absurdum je jeho vyvrcholením. Humorně absurdní pojetí převládá, ale stejně tak z toho mohl být skvělý detektivní film. Nevyšlo z toho ani jedno. Tedy ne tak, aby byl s výsledkem max spokojený. Vzájemně si totiž ve filmu obojí překáží. Zvláště, když jen 80. minutový film se vlivem natahovaných humorných scének jeví o hodně delší, a to zajímavější je odsunuto do pozadí. Rozpuštěný a vypuštěný však své místo v české kinematografii má, ale pro mě až v druhé linii. 60% ()

Galerie (14)

Zajímavosti (35)

  • Jiří Menzel spomína na ponuku k filmu takto: "Autori napísali scenár a ponúkli mi to a to bolo v čase, keď ja som už urobil prvý film a chcel som robiť nejaký ďalší, a tak som s tým šiel na filmovú skupinu. A tam riaditeľ Ludvík Toman dramaturg Filmového štúdia Barrandov FSB povedal že sa to nemá a nebude robiť, dôvod bol ten že som v tom čase bol na Barrandove veľmi zle zapísaný ako problémový takže som prišiel za autormi a povedal im aby oslovili Oldřicha Lipského či by to nechcel točiť. Ale ani Oldřichu Lipskému, ktorý sa toho ujal, sa to nepodarilo cez toho ústredného dramaturga Ludvíka Tomana preraziť. A napokon prišiel Oldřich Lipský na nápad, že by sme ten scenár zatiaľ nechali bokom." (Raccoon.city)
  • Zdeněk Srstka ve své roli Bedříška řekne pouze 6krát za sebou slovo "kachny", poté "dobrý" a "jó", v závěru pronese nesrozumitelnou repliku a na pozadí si stěžuje zatýkajícímu policistovi slovy: "Podívejte, co mi to udělali." (rakovnik)

Související novinky

Zemřel herec Jaroslav Weigel

Zemřel herec Jaroslav Weigel

05.09.2019

Ve věku 88 let zemřel známý cimmermanovský herec Jaroslav Weigel. Weigel se kromě herectví věnoval také grafice, malířství a scénografii. Byl dlouhodobým členem divadla Járy Cimrmana, kde za více než… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno