Otec Jeff (Joel McHale) přijede s dcerou Becky (Lulu Wilson) a přítelkyní (Amanda Brugel) na víkend k jezeru. Jenomže výlet se změní v boj o život, když k nim domů vtrhnou vězni na útěku, vedeni nemilosrdným Dominickem (Kevin James). (Dalfor)

Recenze (104)

kenkaku

Postava Becky je strašná. A nejhorší je, že nevím, jestli je to víc postavou (jak je napsaná) nebo náctkou co jí představuje. Díval jsem se na její výlevy 15 minut a už jsem si přál aby jí někdo šlápl do úsměvu. Do toho ty otravné flashbacky (ano víme, máma jí umřela) a trapně diverzní casting... proč trapně? Kdyby to byl scenáristický záměr, tak to nacistické hovado (skvělý casting mimochodem) co vykládá o čistotě rasy psů, by se skutečností, že před sebou nemá dva bělochy pracoval. Z letargie odpadu, vytáhla film až scéna “pravítko” (až cca 50 minuta z 85 minut děje). ()

kingik

Třináctiletá Becky nepřesvědčila Macaulay Culkina, aby podnikl návrat v podobě třetího dějství taškařice Sám doma. A tak Sama v lese zápasí se čtyřmi uprchlými vězni, které vede neonacistický vyžranec s tváří Kevina Jamese, který si podobnou negativní roli mírně filozofujícího hajzla vyzkoušel premiérově, o klíč k prvnímu pubertálnímu orgasmu. Celé to má exploitation ráz, určitou příměs home invasion a v několika sekvencích se to vyprofiluje na Ramba v sadistické dívčí verzi. Lulu Wilson je napřesdržku s tím svým ječením, mračením a strachováním se, jakmile má ale na povel režie pomstychtivě zabíjet a trestat, tak se náležitě činí, načež je kupříkladu výsledkem bulva visící na očním nervu anebo metr v krku. Sadistické sekvence patrně neudělají dobře jejím zákonným zástupcům, ovšem divák se těší, že jich bude přehršel, když jsou navíc zdatně natočené, a ono se s nimi šetří. A ke všemu je Kevin James, proslulý komediálními rolemi, poměrně nevyužitá figura, neb transformace do odpudivého vězně mu jde na jedničku, jenže jaksi mu nebylo přáno se i odpudivě chovat, takže máme věřit tomu, že neonacista s vytetovanými nacistickými symboly na holé lebce nehodlá zabít barevnou matku s malým synem. Samotný film by potřeboval lepší logický rámec. Parta vězňů na útěku se uchýlí do chaty v lese, kde zpacifikuje její majitele za účelem nalezení vzácného klíče, který se v ní má vyskytovat. Vůbec jsem nepobral, jak se klíč v chatě vyskytl a k čemu slouží.Takže mé soustředění bylo víceméně na atributy technické a emocionální. V tomto ohledu film vzkvétá, režie dua Jonathan Millot a Cary Murnion umí vyloudit emoční tlak a náboj, násilí od krotkých sekvencí postupně zvyšuje a lesní prostředí funguje až neotřele. Ocením podstatnou část scén ve dne, noční reálie poměrně křivku napětí neudržely na patřičné úrovni. Progresivní režiséři se tentokrát spolehli na trio méně zkušených scenáristů, kteří jim utkali materiál s mnohými žánrovými odnožemi. A to se projevilo výsledným mišmašem, kterému nechybí neotřelý rozměr i typicky béčkové postupy. 8/10 ()

Anderton

Tak ja to hodnotenie nakoniec dám vyššie, než si možno film zaslúži. Ono totiž film po prvom bode obratu naberie slušné obrátky a nezastaví sa až do konca. Či skôr ešte viac časom naberá na tempe a dočkáme sa stále viac a viac krvavejších a nápaditejších vychytávok. Čaká nás aj zopár rozpačitých momentov, tak ale pri malom projekte sa dá toho odpustiť viac. Som rád, že násilie nie je prvoplánové a určené primárne pre zábavu diváka, ale tvorcovia sledujú určitý myšlienkový ciel a ten nakoniec aj dosiahnu. Mohli ísť samozrejme aj ďalej, ale na druhú stranu, ak film získa nejaký ten kultový status, pokračovanie by určite nebolo od veci, či mohli by sme sa dočkať aj celého seriálu. ()

Necrotongue

Já fakt nerozumím tomu, proč je v žánru každého druhého filmu použito slovo horor. Buď mají lidé, kteří o tom rozhodují, nervy slabší, než je svěrač ročního dítěte s průjmem, nebo jsou prostě nekompetentní. Horor jsem tady nenašel, ale thriller to byl až nečekaně slušný. Abych se přiznal, zhruba do poloviny filmu jsem uvažoval i o čtvrté hvězdičce, na tu jsem ale s postupujícím dějem zapomněl. Byla to vlastně taková variace na Sám doma s tím rozdílem, že Sama v lese nebyla určena dětskému publiku. Alespoň v to doufám. No, každopádně mě tahle vyvražďovačka Chipmunk vs. Bad Guys docela bavila, přestože obsahovala nejeden slabší moment. ()

EvilPhoEniX

Neurážející Home Invasion ve stylu Sám Doma s dobře vypadajícím náckem Kevin James ( který snad dostane i vězeňský prequel) a uvěřitelnou Lulu Wilson, která za pár let bude řádit ve Wickovi 5. Čtveřici vězňů se podaří utéct z transportéru, kteří se vloupají do domu, kde Becky tráví víkend se svým otcem a jeho novou přítelkyňí, avšak Becky je vychytralá a nápaditá a pěkně jim zatopí. Je to neurážející jednohubka, která sice ničím vyloženě nenadchne, byť vraždy jsou nápadité ( tužky, pravítko, klíč) a díky hercům se na to dá koukat bez problémů. Příběh**, Akce***, Humor>Ne, Násilí***, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál***, Atmosféra***, Napětí***. 6/10. ()

Zajímavosti (9)

• Vysílačky použité ve filmu jsou Midland LXT630 s dosahem až 30 mil. (Johnny.ARN)
  • Simon Pegg měl hrát roli záporáka, dokud od toho neodstoupil v květnu 2019 kvůli konfliktům s natáčecím rozvrhem. O měsíc později byl oznámen Kevin James jako jeho náhrada. Byla to jeho první role záporáka v celé jeho kariéře. (Dalfor)
  • Když Kayla (Amanda Brugel) používá nůž k přeříznutí pásky na Tyově (Isaiah Rockcliffe) zápěstí, dělá to hloupě nebezpečným způsobem směrem nahoru, který by nebohého kluka bodl do obličeje, kdyby to nebyla rekvizita. (Johnny.ARN)