Kriminální drama, které brilantně splétá historická fakta s fikcí, vypráví příběh třech přátel, kteří se ocitnou uprostřed jednoho z nejvíce šokujících spiknutí v americké historii. (Falcon)

Recenze (112)

Marrdaa

Amsterdam snese srovnání se souběžně vydanou ódou na film, Babylonem. Ne kvůli Margot Robbie, která je i tady skvělá, ale kvůli zdlouhavému scénáři, kde se sice neustále něco děje, ale z celkového kontextu už Vás to vlastně ani nezajímá. Stejně tak jako v Babylonu jde o hvězdný cast, jehož potenciál nebyl využit pro nic záživného a to je podle mě škoda. Tedy alespoň ve smyslu, že film by Vám měl nabídnout buďto zábavnou nebo jinou emoci a nebo alespoň informace z historického hlediska. Tady se nestalo ani jedno, podobně jako v Babylonu. ()

VanTom

Silně nesoustředěná "komediálně-noirová" báchorka často sklouzává do bizarní, mělké frašky, která skáče od jednoho k druhému a jejíž motiv je dlouho nejasný. Má jakýsi styl (ale jen pro ten styl) a obdivuhodně hvězdné obsazení, ovšem bez solidního základu se rychle okouká – kromě Margot Robbie, samozřejmě, na druhou stranu monotónní žlutohnědé tónování obrazu mě až iritovalo. Ve výsledku jsem byl podobně dezorientovaný, jako film sám. Slabé 3 * ()

filmfanouch

Amsterdam toho ve finále chce říct vlastně moc, vlastně ovšem úplně nefunguje jako protifašistická satira, kriminální thriller či buddy komedie. V dezorientované podobě se proti sobě perou klady a zápory celého filmu, kdy vlastně pořád není úplně jasná, která strana převažuje. Jisté ovšem je, že Russell možná krapet přecenil své síly a místo tučného castingu si po dramaturgické stránce více neprohlídal svůj obdivuhodně ambiciózní, ale v součtu až příliš nedopečený scénář.... ()

Nemec

Tak tenhle film byl pro mě hned po The Menu nejočekávanější film. Můj postup v tomto případě je, že o tom nic nezjišťuji a chci jít bez jakékoliv vědomosti o čem to vlastně je. Už jsem to viděl asi čtyřikrát a baví mě to stále. Rozhodně to není film pro všechny a mě to nějak zázračně sedlo. A chápu že se to někomu nemusí líbit, ale ten film je tak neinvazivní, a tak zvláštně jemný. Neumím ten pocit popsat lépe. Prostě super a nebudu o tom víc psát, protože bych jen toho zbytečně rýpal. Chápu modrá čísla, ale za mě to je geniální. ()

David O Russel musí být budˇextrémně oblíbený a nebo musí na někoho něco vědět, protože sehnat takhle našlapané obsazení do jednoho filmu je snem asi každého tvůrce. Bohužel pro něj ovšem tady víc než kdy jindy platí, že skvělé obsazení automaticky neznamená dobrý film a ač Amsterdam není vyloženě špatný, úplně dobrý také není. O. Russel vytvořil extrémní eintopf, který se snaží být chvíli detektivkou, chvíli regulérním dramatem, chvíli něčím jako satira a místy se překlápí někam směrem k nechtěné parodii a to vše navíc na velmi štědré minutové ploše. Platí tak okřídlené "méně je někdy více" a kdyby šel Amsterdam cestou čistě protifašistické satiry protkané kriminální linkou, byl by dojem mnohem lepší. Takhle je to pro mě osobně těžko stravitelné, stejně jako kdysi dávno také O. Russelův AmericanHustle. Ten sem vzal na milost až na druhý-třetí pokus, což v tomhle případě asi úplně platit nebude, protože i když se na Amsterdam poměrně hezky kouká, nemá vůbec chuť ho kdykoliv vidět ještě jednou...60% ()

• Natáčení probíhalo v americkém státě Kalifornie na místech Los Angeles, Pasadena a Santa Clarita. (noelcoward73)
  • Název filmu se objeví až během závěrečných titulků. (noelcoward73)