Kriminální drama, které brilantně splétá historická fakta s fikcí, vypráví příběh třech přátel, kteří se ocitnou uprostřed jednoho z nejvíce šokujících spiknutí v americké historii. (Falcon)

Recenze (112)

Fr

„Z BĚLOCHA V BEDNĚ KOUKAJÍ POTÍŽE“…  Spousta slov, krásný hérečky a Christian Bale. Noir krimi, smrtelně ukecaný a komplikovaný, ale ne úplně nezajímavý. Chybí tomu jednoduchej tah na bránu. Prostě jen takový zajímavý nakouknutí do americký historie. Ovšem ta filmařina mě bavila! ///   -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Film je volně založen na spiknutí nazývaném „Wall Street Putsch“, jehož cílem bylo v roce 1933 svrhnutí prezidenta Roosevelta. 2.) Jistou inspirací k příběhu poskytl i dokument „A Night at the Garden“. 3.) Thx za titule „Kateřina Hámová“.  ///                         PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

xxmartinxx

Občas tu probleskne lepší film, kterým to mohlo být, ale to nic nemění na naprostém fiasku, jímž je tahle monstrozita perverzně fixovaná na slavná hollywoodská herecká jména, jako by na nás Russell flexoval, koho dostane do filmu. No snad si to užil, bylo to nejspíš naposledy. A co to probůh bylo, Lubezki? Tos sežral žlutou temperu nebo co? Ani koukat se na to nedá! ()

AffectedFace

Amsterdam vlastně neví, jakým filmem chce být. Protože mixuje všechny možné žánry a režisér dokáže mít kontrolu snad jenom nad jedním (komedie) a tou ani snímek nemá být, což už samotné je trochu k smíchu. Zápletka se motá okolo nejvíce klišé tématu (záhadný vražedník). Jenže skoro celý průběh vyšetřování je střídán i s "flashbacky" o poznání hlavních postav, které melou tolik zbytečných věcí od tématu vedle, že už je vám vlastně celá hlavní pointa filmu naprosto u prdele, a tak koukáte jenom s radostí na herecké výkony výborných herců (DeNiro, Bale,´Robbie, Anya, Olyphant, Malek), prostě všechny herecké esa! A právě proto jako celek nějakým způsobem snímek funguje a nudí jenom někde v polovině (zkrácení na slušných 100 minut by vůbec neuškodilo). Poslední 15 minutovka konečně trošku zatahá za nitky a vytahuje film z podprůměru na slušnou jednohubku. Násilí zde nečekejte. Neukápla ani kapička:) ()

CatcherBlock

Je to spíš 3 a půl, za výborné herecké výkony,  (Hlavně Bale vyčnívá, jako vždy) Skvělý vizuál a výpravu a za některé velmi dobré momenty ( Celá poslední půlhodina.... Část, kdy jako mladí ve válce přišli ke zraněním atd...) ale velká část stopáže, je tak absurdně přepálená, nezáživná a plná prázdných keců, které vás tak otupí, že tímhle si film pod sebou podřeže větev. Chtělo to zkrátit o cca 35 minut a bylo by to hodně fajn.  Pointu jsem očekával, přesto zajímavě vykreslená 70 % ()

Martrix

Když se mezi tuctovými scénáři, které většina herců odkýve hlavně pro peníze, objeví něco výjimečného v solidní režii, nepochybuji o tom, že kvalitní herci po něm skočí. A vypadá to, že scénář a možná i sám David O. Russell, byl pro mnohé herce velké lákadlo. Takové herecké obsazení v jednom filmu, se totiž jen tak nevidí. A všichni do jednoho byli skvělí i když hráli malé roličky. Když k tomu přičteme, že Russell je slušný režisér a Amsterdam je historický film s parádní výpravou, nezbývá už toho moc, co by se mohlo pokazit. Leda by to byl příběh pro mnohé nezajímavý a zdlouhavý. Takovou kritiku chápu, protože někomu herecký koncert a skvělé dialogy prostě nestačí. Já si to naopak užil velmi. Dokonce tak, že jsem pak zapátral, kolik z toho odpovídá pravdě. A světe div se, hned mi Amsterdam připadá zajímavější, protože jsem o tomto pokusu svrhnout Roosevelta a vytvořit v USA fašistickou organizaci, do dneška netušil. Takže když si k té parádní filmařině a hereckém koncertu přidám vcelku zajímavý příběh, nemám důvod šetřit hvězdami. Jediné, co mě trochu mrzí a co považuji za rušivé, je to klasické vlezdoprdelení členům AAS (Afroameričtí skuhralové). Ty neustálé žblechty o rasismu jsou mi protivné stejně, jako snaha kompenzovat to - v roce 1933 jistě nebylo běžné, aby byl černoch právník, běloška z vyšší společnosti chodila s černochem a bílý doktor s černoškou. Ale to jsou kosmetické...spíš principyprznící vady. On mi to vynahrazoval pohled na Margot...ta ženská je nádherná a je to nástupkyně superhvězd, jakými byla Angelina nebo Julia. Tentokrát netradičně jako bruneta...civěl jsem na ni jako osel na pampelišku. S klidným svědomím mohu tento film doporučit snad jen fajnšmekrům zabývajícím se americkou historií, nebo divákům, kteří ocení profesionálně natočený i zahraný film, přestože příběh občas vykazuje zaškobrtnutí v podobě nepříliš zajímavých momentů. 70% ()

• Natáčení probíhalo v americkém státě Kalifornie na místech Los Angeles, Pasadena a Santa Clarita. (noelcoward73)
  • Příběh tří přátel je smyšlený, ale odehrává se na pozadí skutečné události, tzv. Obchodního spiknutí. V roce 1933 proběhl ve Spojených státech pokus svrhnout vládu prezidenta Franklina D. Roosevelta a dosadit Smedleyho Butlera (postava generála Dillenbaecka – Robert De Niro) jako diktátora. Ten ovšem celou záležitost vynesl na světlo a přestože se nakonec nepodařilo nikoho usvědčit, zabránil tím vzniku fašistické organizace v USA. Generálmajor námořní pěchoty ve výslužbě Smedley Butler tvrdil, že bohatí obchodníci plánují vytvořit organizaci fašistických veteránů a s ním v jejich čele provést státní převrat a svržení Roosevelta. (Martrix)