Kriminální drama, které brilantně splétá historická fakta s fikcí, vypráví příběh třech přátel, kteří se ocitnou uprostřed jednoho z nejvíce šokujících spiknutí v americké historii. (Falcon)

Recenze (112)

Belbo

Skoro se chce napsat zklamání roku. Amsterdam měl dobře našlápnuto na stylovou kriminálku s lehce absurdním humorem, vsazenou do USA 30. let. Prvních dvacet minut absolutní pecka, pěkně se to začalo odvíjet a už už to vidělo svůj směr, když najedou rup a prd a celé to implodovalo do takového nijakého balastu, který neví, čím chce být. Místa tvůrčí geniality (např. zpěv naci a vlastenců, Margot na schodech, pitva, zpěv generálovi...) jsou parádní, postavy ze startu vybočují z normovaných šablon, některá narativní řešení jsou prostě pecka, pracovat takhle s banalitou, jako konstrukčním prvkem narativu je nevídané, ale co z toho. Fakt mám chuť si ten film pro těch pár okamžiků pustit znovu. Škoda zavražděného potenciálu. ()

playboxguest

Ani spousta hvězd nemusí vždy udělat zářivou oblohu. A že jich tu je, ale to, čeho se účastní, je nemastná neslaná konverzačka, která z traileru působila jako dějem a vynalézavostí nabitá jízda, ale zatímco Babylon tomu opravdu dostál, Amsterdam selhal. Náhlé stažení filmu z kin tésně před premiérou konečně chápu. ()

kenkaku

Chápu, že většině diváků je to jedno, ale u mě to byla obří blikající kontrolka: tady něco smrdí. Děj filmu se opírá o skutečný pokus o převrat v USA roku 1934. Nicméně jména skutečných postav nahradil (?!). Př. Robert De Niro hraje skutečnou postavu, ale pod jiným jménem… a na konci před titulky se k tomu film hrdě přizná. Později jsem se dozvěděl, že děj filmu odpovídá historii asi tak z 10%. Ano, opakuji, jsem si jist, že většině je to jedno, ale u mě se ten film tím neskutečně shodil. Pokud by na konci nebyla ta “vysvětlování scénka”, bylo by to jiné. Prostě “volně inspirováno”. Ale takhle, si říkám sakra proč? Film jako takový je rozporuplný úplně stejně. Ta BRUTÁLNĚ dlouhá šňůra známých herců na jednom místě je něco dlouho nevídaného. Jeden by čekal pecku. No a ono nic. Je to zbytečně rozvleklé a nudné. Za sebe tedy dám ještě filmu šanci a dám 3 hvězdy. Po druhé projekci případně přehodnotím. ()

D.Moore

Je to krásně natočené i zahrané (Christian Bale mě nepřestává překvapovat, tentokrát tou proměnou čerstvý rekrut/válečný veterán, a velmi dobře hraje i Taylor Swift, tak snad dostane více příležitostí), i díky hudbě Daniela Pembertona to má atmosféru krásného snu, který se vám zdá před probuzením, ne nepodobnou Leoneho Tenkrát v Americe. Jenže ten příběh, ten příběh. Něco tak banálního, plytkého a nezajímavého jsem dlouho neviděl a po slibné úvodní třičtvrtěhodině se zvolna začalo dostavovat zklamání, až se nakonec dostavilo úplně. Přitom potenciál tam rozhodně byl, takoví bratři Coenové by ho určitě vytěžit dokázali. Davidu O. Russelovi se to nepodařilo. ()

Algernons

A jéje... Film který měl krásně našlápnuto a bavil jak svým stylem, režii, zápletkou, tak i ansámblem hvězdných herců, kteří ztvárnili zábavné a zajímavé postavičky. Avšak tomuto komediálně laděnému thrilleru, který je politickou satirou s prvky neo-noiru brzy dojde pára a celé se to stane strašně mdlým, zamlženým a ne moc uspokojivým kouskem, který nemá ani moc záživnou záhadu a ani zajímavé myšlenky či nápady. Doporučil bych to zkusit jen kvůli tomu stylu, který mě sedí, baví a silně rozesmál, ale očekávání bych neměl velké. Místy mě iritoval ten prapodivný střih, snažící se o bůh ví co, ale krom dezorientace nic nepřináší. 5,5/10. Bohužel to není silný návrat Davida O. Russella.... ()

• Natáčení probíhalo v americkém státě Kalifornie na místech Los Angeles, Pasadena a Santa Clarita. (noelcoward73)
  • Příběh tří přátel je smyšlený, ale odehrává se na pozadí skutečné události, tzv. Obchodního spiknutí. V roce 1933 proběhl ve Spojených státech pokus svrhnout vládu prezidenta Franklina D. Roosevelta a dosadit Smedleyho Butlera (postava generála Dillenbaecka – Robert De Niro) jako diktátora. Ten ovšem celou záležitost vynesl na světlo a přestože se nakonec nepodařilo nikoho usvědčit, zabránil tím vzniku fašistické organizace v USA. Generálmajor námořní pěchoty ve výslužbě Smedley Butler tvrdil, že bohatí obchodníci plánují vytvořit organizaci fašistických veteránů a s ním v jejich čele provést státní převrat a svržení Roosevelta. (Martrix)