Režie:
Tomasz WińskiKamera:
Kryštof MelkaHudba:
Šimon HolýHrají:
Hana Vagnerová, Matyáš Řezníček, Eliška Křenková, Martin Hofmann, Lenka Krobotová, Hynek Čermák, Antonie Formanová, Cyril Dobrý, Johana Matoušková (více)Obsahy(1)
Hana (Hana Vagnerová) začíná cítit, že její vztah s Petrem (Matyáš Řezníček) se pohybuje v příliš zajetých kolejích. Rozhodne se ho tedy osvěžit a začne s Petrem sdílet své erotické představy a tajné sny. Od vyprávění je pak už jen krůček k činům. Ke zkoumání vlastní intimity, k zážitkům s jinými partnery a ke stále intenzivnějšímu hledání hranic, za které se dá v lásce a sexu zajít. Experiment se svobodou se však může snadno vymknout z rukou... (Aerofilms)
(více)Videa (4)
Recenze (212)
Film, který se naplno otevře až napodruhé, když člověk ví, co čekat a nečekat, a začne si všímat detailů ("Chtěl bych s tebou mít děti. ... Copak? Ses nějak vyděsila.") Neustále se mi vybavoval Unabomberův termín "přesocializace". Zajištění liberální měšťáci jsou tak kultivovaní, otevření a "citliví", že jediný hřích, který zbyl, je druhému něco neříct nebo zalhat, nebýt dost upřímný, ale je přitom dost ožehavé přiznat jakékoli city, které zavání "omezováním". "Proč jsi jí to neřekl?" Hra na upřímnost a otevřenost, která se ale často promění ve zneužívání toho submisivnějšího tím asertivnějším či výřečnějším. Jde to vidět ve scéně šestice u stolu, kde (spoiler) termín polyamorie je jen eufemismem pro snahu submisivnějších poloviček vyrovnat se s potřebami jednoho alfa-samce. Film není úplně dokonalý, ale jako etnologická sonda do života dnešních městských Evropanů mě hodně baví. ()
⚪Dejovo podpriemerné, predvídateľné, na naše pomery pomerne dosť explicitné a odhalené, ale aj to je otázka, nakoľko je len samoúčelné. Hlavný herec s rovnakým mŕtvym výrazom tváre asi 90% filmu, celkovo casting sa úspešne ,,vyřádil." Film má okolo 90 minút, no trvá pocitovo aspoň dve hodiny, prvá tretina je neskutočne zdĺhavý, sčasti ,,cam-footage" skoro o ničom, záverečná tretina zase neponúka žiadne odpovede či východiská - jedným z poznatkov môže byť, že aj keď sa vám partner zhnusí skrz to, čo robil a čo vy ste tolerovali, mali by ste mu odpustiť. Čo už znie náležito pateticky a hlúpo.⚪Vlastne je otázne, na čo chcel týmto námetom scenárista, potažmo režisér poukázať - na rôzne polyamorné otvorené vzťahy sa tu nazerá dosť zle, realisticky a otvorene (čo je dobre, pretože je to nevídaný hnus a nikto príčetný nemôže podobné ,,módy" schvaľovať), zároveň vo vzťahovej sfére sa nezobrazí žiadny významný motív, ktorý by zarezonoval. Určitý náznak by bolo možné vidieť v zobrazení nového čistého vzťahu hrdinu s barmankou, no záverom aj toto vyšumí do prázdna. Celkovo film, ktorý bol v rôznych menších obmenách nakrútený v zahraničí už XYkrát, a z ktorého pointy sa dá pramálo nového vyťažiť.⚪A čo divák naozaj nepotreboval vidieť, je pokrčený, akože vzrušený ksicht Hofmanna či Čermáka s podivnochrupom ako extra milovníka.⚪Ps.: To, že dialógy škrípu je jedna vec, ale to, že vďaka pseudoartovosti a snahe byť ,,autentický" nie je 50% dialógov hercom rozumieť, to je vec druhá.⚪ ()
Film, okolo kterého byl velký humbuk a který zároveň není ani zdaleka tak šokující, jak jsem vzhledem k tomu humbuku čekala. Směřuje odněkud někam zcela logicky a tím pádem předvídatelně a z vytyčené cesty neuhne ani o píď. Je to celkem zajímavá sonda do současných vztahů, bohužel ale jen náznakem, nedotažená a trochu povrchní, i když se snaží tvářit, že to tak není. ()
„Uděláme si nový vzpomínky, jo?“ Jen aby jim ty nové vzpomínky pořádně nezhořkly… Vůči Hranicím lásky jsem měl předsudek. Očekávání slepence erotických pasáží tvářících se jako rádoby šokující film se však nepotvrdilo. A přívlastkem „odvážný“ by se film dal nazvat snad jen optikou českých poměrů, stejně tak to téma (u nás ještě tolik nezavedené). Jde o vztahový film, ve kterém sice tělesnost hraje velkou roli, ale není prvoplánově vzrušivá, spíš naopak. Snímání postav při intimnostech je až nepříjemně z blízka, což ale zpětně kvituju. I vývoj vztahu Hanky a Petra. Od povídání si o představách, přes provokace k flirtu, odvážné setkání s přáteli až po pravidelné docházení za sexuálním partnery. A ze snahy o oživení milostného života je rázem nepříjemné vystřízlivění. Hranice lásky se ukazuje jako velmi příznačný název, neb o posouvání a překračování hranic je tenhle film především. Vnímání snímku bude divácky dost odlišné, za sebe to vidím na lepší 3*. „Takže chcete říct, že na sebe vůbec nežárlíte, jo?“ - „Žárlej na sebe lidi, který si nevěřej, ne?“ ()
Málo komu se povede natočit drama o intimitě, partnerském soužití a hloubce vztahu. A tady se to nečekaně povedlo. Chvílemi vtipné repliky, které umožňují v návalu emocí na chvíli vydechnout. Jsem rád, že se celý tvůrčí film rozhodl na filmu intenzivně pracovat, protože to je vidět. Trošku mě znepokojovalo, jak si hlavní postavy vše točily na mobil, protože by to šlo nádherně i bez toho. Se vším všudy je to fajn film, na který si určitě hodně lidí zajde do kina. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (4)
- „Když jsem dostala nabídku hrát v tomto filmu, tak jsem to odmítla,“ prohlásila Eliška Křenková. Postupně ale získala důvěru k režisérovi a nabídku přijala. (Duoscop)
- Hana Vagnerová (Hana) prohlásila, že v rámci příprav filmu zvažovala návštěvu swingers party. (Duoscop)
- „Já jsem tu roli odmítla dvakrát. Tomasz mi potom zavolal. Když jsme si sedli v kavárně, Tomasz řekl, nebudu tě přesvědčovat, jen ti ukážu, co jsme natočili na předtáčkách v Polsku. A já jsem viděla takový drive, takovou něhu, intimitu, že jsem nedokázala mluvit. Na konci schůzky jsem řekla: ‚Tomaszi, jdu s tebou do války,‘“ řekla Elizaveta Maximová. (Duoscop)
Reklama