Režie:
Tomasz WińskiKamera:
Kryštof MelkaHudba:
Šimon HolýHrají:
Hana Vagnerová, Matyáš Řezníček, Eliška Křenková, Martin Hofmann, Lenka Krobotová, Hynek Čermák, Antonie Formanová, Cyril Dobrý, Johana Matoušková (více)Obsahy(1)
Hana (Hana Vagnerová) začíná cítit, že její vztah s Petrem (Matyáš Řezníček) se pohybuje v příliš zajetých kolejích. Rozhodne se ho tedy osvěžit a začne s Petrem sdílet své erotické představy a tajné sny. Od vyprávění je pak už jen krůček k činům. Ke zkoumání vlastní intimity, k zážitkům s jinými partnery a ke stále intenzivnějšímu hledání hranic, za které se dá v lásce a sexu zajít. Experiment se svobodou se však může snadno vymknout z rukou... (Aerofilms)
(více)Videa (4)
Recenze (213)
[KVIFF 2022] Nová česká intimita jak v čem. Pracujeme už od pohledu s novými postupy. Už to, že herci nedělají nic jiného než že prcají se vší nahotou. Trochu jsem se spolu s tím bál, že se dočkáme toho, že mobilní formát bude převládat, což je i věc, která mě na filmu primárně štvala a moc nevysvětlila, proč měli neustálou potřebu se točit a něco k tomu říkat. Chápu, kdyby se tam i víc řešil nějaký netolismus, ale ono ne. Pak už to jde rychle. Jasně to reflektuje současnou dobu a jasně to mluví o tom, co nás čeká a s čím se vypořádat. A asi chápu, že pro mnoho lidí, to bude plytké a prázdné v konci, ale jako vždy já budu rád, když se natočí skvělý český film, který má nějakou pointu a přesah. Zde jsem ho našel. ()
Hranice lásky zpracovává zajímavé a hlavně aktuální téma. Bohužel její potenciál zůstal z velké části nenaplněn. Myslím si, že se jedná o zbytečně uhlazený film. Škoda, že nešli tvůrci víc na dřeň. Ústřední dvojice je zahrána skvěle, ale určitě z nich šlo vytáhnout ještě víc. Vedlejší postavy jsou tak nějak nepatřičně komické a ve svých postojích málo uvěřitelné. Antonie Formanová je hrozně divná. Připadalo mi, že vůbec neumí hrát. ()
Když se sbíhají sliny na polibky s jinou, s jiným. Domácí menu lože, co bylo považováno za klasiku, proloží minutkami man jinak, jinde. Švédským stolem, který jak komu pomůže. Ale celá tahle "road-movie" za styky architektů doteků za... cizími dveřmi. V tomhle koření vsuvek, roztažených křídel, úryvků Erósových trylků, důvěrných delikates, bylo mnoho pepře, mnoho soli. Zapomněli, že veškeré vášně v popředí, v prostředí Amadeů aktivit na s.. Všechno, co zapaluje, vzrušuje tělo, není dobré na, když zruší se samo srdce. ()
No takhle, v první řadě je potřeba to vnímat s rezervou, protože úplně takhle se lidi v reálném světě nechovaj. Aspoň doufám. Současně je fajn, že tenhle film různé ty moderní polyamorie a otevřené vztahy celkem jasně vnímá jen jako zástěrku toho, že jde o zneužívání situace jedním z partnerů. Jako celek je to trochu zkratkovité a přehnané, ale jinak se postavy v rámci situací nechovají jako úplné karikatury, což v českých filmech není běžné a já to vítám. ()
Kdyby tohle natočil Hřebejk s Jarchovským, tak bych to chápal jako nevyhnutelnou boomerovskou moralitu, která se snaží opatrně nakoukávat za plentu své vlastní konfortní zóny. Jelikož se Wiński tváří hrozně fresh, je to celé o to horší; Hranice lásky jsou po všech stránkách bohužel naprosto debilní. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (4)
- Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 5 milionů korun. (SONY_)
- „Já jsem tu roli odmítla dvakrát. Tomasz mi potom zavolal. Když jsme si sedli v kavárně, Tomasz řekl, nebudu tě přesvědčovat, jen ti ukážu, co jsme natočili na předtáčkách v Polsku. A já jsem viděla takový drive, takovou něhu, intimitu, že jsem nedokázala mluvit. Na konci schůzky jsem řekla: ‚Tomaszi, jdu s tebou do války,‘“ řekla Elizaveta Maximová. (Duoscop)
- „Když jsem dostala nabídku hrát v tomto filmu, tak jsem to odmítla,“ prohlásila Eliška Křenková. Postupně ale získala důvěru k režisérovi a nabídku přijala. (Duoscop)
Reklama