Série(2) / Epizody(16)

Uprostřed děsivé epidemie, která může zničit veškerou civilizaci, bojuje několik lidí o holé životy. V brutálních podmínkách často není místo pro lásku a lidskost. (Netflix)

Recenze (103)

i když sem čekal trošku něco jiného tak nakonec byla tahle ruská road movie solidně zábavná a i přes některá klišé fungovala bez větších výhrad.I když tu řádí neznámá nákaza,která zabijí do tří dnů,jde v prvé řadě o komorní příběh dvou/tří rodin,které spolu putují k bezpečnému místu.Plusem je rozhodně to,že postavy se nechovají úplně nelogicky (v rámci toho co se v seriálu děje) a větší část z nich je i přes průvodní rozpaky celkem sympatická.Sem s druhou řadou...70% ()

Hemlock

Tak po dvou sračkoidních filmech v řadě jsem si řekl, že si zkusím opravit chuť seriálem. Volba padla na Эпидемия a lépe jsem vybrat nemohl. Opravdu oddechové ruské postapokalyptické drama, u kterého se určitě nebudete nudit - každý díl má slušné tempo, herečky mají pěkné měchy, jejichž tvary dovádí k dokonalosti všudypřítomná zima a navíc je téma pandemie vskutku aktuální. Takže s chutí do toho a já se těším na druhou řadu - 80%. ()

Necrotongue

Seriál mě zklamal převelice; myslel jsem si totiž, že půjde o ruskou záležitost, takže se zase po čase dostanu k jinému úhlu pohledu, jenže se ukázalo, že jde o uvědomělý proevropský projekt. Jakoby na tom nebylo dost, dvojice scénáristů si ukousla větší sousto, než byla schopna pozřít, ukázalo se, že tvůrci neumí pracovat s napětím a celý příběh byl hodně nudný, přičemž ho ještě ubíjely zbytečné odbočky. Až na oba tygry mi přišly všechny postavy nesympatické až prudné a jsem rád, že jsem se s nimi dnes rozloučil. ()

Kothy

Nenapadlo by mě, že si pustím zrovna ruský seriál. Námět mě ale zaujal, tak proč ne. Je to dost dobře udělané a působí to autenticky. V Moskvě vypukne smrtící epidemie a v lidech to probudí to nejhorší. Každý se snaží se zachránit bez ohledu na ostatní. Sledujeme zde osud dvou rodin, které spolu prchají daleko k jezeru, kde by měli mít klid. Nemají to ale vůbec jednoduché a musí se potýkat s nástrahami. Je to opravdu velmi surové. Člověk vidí, čeho všeho jsou lidi schopni ve snaze přežít. Naše skupina si na své cestě projde doslova peklem. Končí to trochu otevřeně, tak snad bude ještě další série. "Máte benzín?" ()

katmandzoo

Priemerný seriál, ktorý sa snaží pôsobiť postapokalyptisticky, no miestami dosť prehráva. Dej sa odohráva v zasneženom ruskom prostredí a má aj svetlé momenty, no hlavná myšlienka mu akosi uniká, o nevysvetlenom závere nehovoriac. Celých 8 epizód vlastne sledujeme príbeh úzkej skupiny ľudí, ktorej protagonisti sú tak otravní a nesympatickí, že ich osudy sú vám vlastne ľahostajné. Tvorcom sa taktiež nepodarilo vysvetliť pôvod vírusu, pred ktorým unikali, čo je veľká škoda. Aby som však nebol len kritický, potešila ma hudba, kamera a úvodné dve epizódy predznamenávajúce kvalitný snímok, ktorý sa napokon nedostavil. 3/5 ()

Zajímavosti (19)

• Žena v baru tančí na píseň „Zhestokaya Lyubov“ od Fillppa Kirkorova. (Duoscop)
  • Důvod, proč Sergey (Kirill Käro) netrpí na nemoc z ozáření, jsou tablety Taren, které bere jako drogy. (UncleMorty)