Po šesti měsících na sólové misi najde osamělý astronaut (Adam Sandler) na palubě záhadného tvora a s jeho pomocí zachrání svoje manželství. (Netflix)

Recenze (242)

BMW12

Film podle románu českého spisovatele Jaroslava Kalfaře. Už to je úspěch, že Hollywood natočí film s hvězdným Adamem Sandlerem podle českého románu. Sandler zde podává velmi dobrý výkon, film také není špatný, ale má to takové pomalejší tempo i děj. Chápu, že leckoho to může nudit, ale myšlenka filmu je zajímavá a provedení je pro mě vcelku ucházející. ()

Jamal

Co k tomu říct. Asi jedním slovem zklamání. Zklamání o to větší, že jsem se na snímek těšil hlavně kvůli knize, která mě bavila a která byla napsána jednoduše a zajímavě co se českého pohledu týče s mnoha retrospektivami na naší historii, kde koření základy budoucího "kosmonauta z Čech", Jakuba Procházky. K mému překvapení Netflix nechal mnohé s odkazem na Česko. Už při úvodu vidíme řídící věž na Ruzyni, nyní ale sloužící jako velín pro první českou kosmickou loď Jan Hus I s logem inspirovaný naší vlajkou. Nesčetněkrát se objeví naše vlajka na skafandrech nebo jiných oděvech, české nápisy uvnitř vesmírného plavidla a jiné věci a  názvy spojené s naší malou zemičkou, která se vydala na cestu vesmírem, kterou sleduje a obdivuje celý svět. Je velice příjemné, že zachovali všechny názvy postav, od Jakuba, po jeho partnerku Lenku, mimozemského Hanuše, Tůmovou (v knize Tůma) a jeho kamaráda a spojovatele se Zemí Petra, kterého jsem si z knihy nepředstavoval jako člověka původem z Indie. Ale budiž, je to Netflix a s tímto se dá a musí počítat. Co je ale nejhorší na tom všem, že jsou všechny postavy bez duše, kde jasně vévodí v podání Lenky - Carey Mulligan a bylo utrpení jí pozorovat. Dále jsou tam velice prazvláštně vizualizované retrospektivy, v podobě rozmazaných vzpomínek, které mě spíše mátli. Jsou tam střípky, ale horkotěžko jdou poskládat a neumím si představit, že bych to nečetl. V knize je vše zřejmé, jasné. Zde nikoliv. A ať se ve filmu snaží zajímavě navnadit několikrát českou atmosféru nejenom při Dvořákovic Rusalce, která je tam pak párkrát zmíněna a vizualizována k Lence, tak už to doslova časem jde na nervy. Možná i díky českým stopám ve filmu se mi mnohdy zdálo, že je to natočené za malý rozpočet a tak nějak česky. Konec filmu končí tam, kde je kniha teprve v tom nejlepším, nebo abych to správně nastínil, tak konec filmu nemá nic společného s knihou. Všechno je špatně, nic mě neudělalo radost a místo hrdosti se dostavil pocit zmatenosti a velké znuděnosti. ()

sedm.1

Jako Čech bych měl být konkrétně k této podívané co nejshovívavější, ale nemohu, co nemohu, nechci, a to z jednoho jediného, ovšem naprosto zásadního důvodu. Celý tento počin mi totiž po celou dobu připomínal tvorbu Terrence Malicka, kterou opravdu z hloubi duše nenávidím. Každopádně, kdybych měl ale co nejvýstižněji popsat konkrétně tuto nesnesitelnou obludnost, tak bych to vystihl asi slovy sto minutové existencionálně-filozofické vztahové blábolení. Knižní předlohu tedy vůbec neznám, nicméně být cynik, tak by se tato podívaná ještě zlehčeně dala označit také jako story o zoufalém kosmonautovi, co mu po půl roce stráveném o samotě ve vesmíru bez ženské, hráblo, ale jelikož nechci být hrubý, tak to prostě jen nekompromisně odsoudím jako nestravitelný filmový žalozpěv, postaveným na ve vesmíru se odehrávajícím dialogu hlavní postavy s jakýmsi přeludem, pokud jsem to tedy správně pochopil, jehož tématem je krachující vztah, no a pointu pak tvoří už cosi, co jsem rozhodně absolutně nepobíral a co mě nasralo tak definitivně, že z dvouhvězdičkového hodnocení jsem byl rozhodnutý pro ryzí Odpad!, který ovšem nakonec nedám, a to jen kvůli přesvědčivému hereckému výkonu Adama Sandlera, a jen tak mimochodem, kdo by se těšil na další strhující výkon úžasného Paula Dana, tak jako třeba naivně já, tak ať si nechá také rovnou zajít chuť, jelikož z něj tu je k dispozici jen jeho hlas. A jelikož mě ani trochu neoslovila ani atmosféra a vizuální podoba filmu, tak za mě se ve výsledku jedná o skutečně především v závěru nesmyslné, a jinak po celou dobu totálně nestravitelné a naprosto nesympatické meditativně-pseudo-ártové trápení, které běžnému (rozuměj normálnímu) publiku nemá absolutně co nabídnout. ()

rasttea

Sedněte si na prdel, přestaňte se furt za něčím honit, dělat deset věcí najednou a nic pořádně a nechte na sebe film působit. Skvělé herecké výkony, Adam boží.  Pokud bude Hanuš mluvit hlasem Paula Dana, vždycky ho uvidím s tváří Paula Dana :) Hudební doprovod skvěle doplňuje a závěrečný song rozseká na atomy. Tleskám českému týmu. Hvězdičky navíc za Orloj a za Rusalku. "You go wherever I go and I go wherever you go. Right, Spaceman?" "If I had known what I know now, would have I kissed you? Would you? Would you kiss me again? It was really good kiss." "If I could do it again, I would do it better. That´s a promise I would never ever break....if I could do it again!" ()

Juto

Tento film privedie skutočného fanúšika sci-fi do riadneho šialenstva. Toto nie je skutočné sci-fi, to je nezmysel. Nechápte ma zle, je to veľmi dobre urobený film so slušnými hereckými výkonmi, dobrým CGI, krásnou kinematografiou a zaujímavým predpokladom o osamelosti, strate a duševných chorobách. Scenár, dej a tempo však jednoducho zabíjajú akúkoľvek hybnosť, o ktorú sa film snaží. 5/10 ()

Zajímavosti (14)

• Všechny postavy si i v anglickém znění ponechají česká jména. Adam Sandler jako Jakub Procházka, jeho žena (Carey Mulligan) se stejně jako v knize jmenuje Lenka a Paul Dano namluvil starodávné stvoření pojmenované astronautem jako Hanuš. (Jamal)
  • Film se natáčel v České republice, konkrétně v Praze a Bernarticích. (rafix)