Tři marseilleští policajti už mají po krk chytání malých rybek a hodlají rozprášit rozsáhlou drogovou síť. Klíčová informátorka si ale za svoje služby řekne trochu moc. (Netflix)

Recenze (127)

Superpero

Velmi dobrá kriminálka postavená na podobných základech jako nedávní, ještě o něco lepší, Bídníci. Trojice policistů jsou sympaťáci a ty dennodenní hovna, které musí řešit jim opravdu závidět nebudete. Občas mi to přišlo trochu přitažené za vlasy (akční sprinty kvůli pytlíčku trávy), ale o francouzské drogové politice vím kulový, stejně tak, jako tom jak to chodí na tamějších sídlácích.  Každopádně film mě bavil celou dobu a s hlavním triem jsem opravdu soucítil. ()

evapetra

Oč raději bych se na takovýto film ze současné Francie dívala s vědomím, že se nejedná o příběh podle skutečných událostí, nýbrž o fikci. Zahráno to bylo výborně, problémy nastíněny věrohodně, ovšem dají se vůbec ještě jako celek řešit? I kdyby byla vůle na straně státního aparátu, což zdá se, zrovna moc není. ()

Vančura

V bídné nabídce Netflixu po čase něco koukatelného. Není to zas až taková pecka a v některých jednotlivostech mě to otravovalo, ale má to fajn obsazení (Gilles Lellouche je veký sympaťák a na Adèle Exarchopoulos se jako vždy kouká více než dobře, byť se tam mihne jen v pár scénách) a kvalitní námět ze současnosti, který je zpracovaný velmi slušně. Finální rozuzlení je potom hodně silné. ()

agentmiky

Pokud jste viděli francouzské Bídníky z minulého roku, tak čekejte podívanou s podobným zaměřením. Osobně se divím, že se Francouzi nebojí natočit film, kterým si tak trochu v očích svých sousedů podkopávají nohy. Tady se opět zobrazila ta nemohoucnost policejních složek v těch nejproblémovějších čtvrtích (a to není samozřejmě jen otázka města Marseille). V pár momentech mi bylo z té všudypřítomné beznaděje, v které se hlavní hrdinové doslova a do písmene topí, fyzicky špatně. Jinak Jimenez si u mě díky filmu La French vybudoval jméno, i zde prokázal své nesporné kvality na poli režie i scénáře. Gilles Lellouche skvělý! Ten 20minutový zátah na ghetto uprostřed filmu asi patří k nejvyhrocenější části BAC Nord, chvílemi jsem zapomněl dýchat :D Druhá půlka se nesla ve volnějším tempu, pořád ale měla co nabídnout. Závěr potěšil. Filmařina jako řemen. 7,5/10 ()

klukluka

Začátek rozpačitej, ale pak to nabralo úžasnej švuňk a to strhující tempo už nepolevilo. Ta neexistující pátá hvězda není za ten pozvolnej rozjezd, ale za chybějící informaci o možném motivu šikany těch tří hvězdných policajtů. Závist? Nebo si jejich likvidaci objednal někdo, komu šlápli na kuří oko? Například policajti, kteří byli dobře živi z té zadržené skupiny dealerů? Nebo za tím bylo něco úplně iiného? ()

• Natáčení začalo 5. srpna 2019 a trvalo 10 týdnů. Natáčelo se v Marseille a okolí. (bianci)
  • Na záběrech, které představují ghetto, v němž se odehrává klíčová akce, je vidět sídliště Aigues Douces v přímořské obci Port-de-Bouc, asi 50 kilometrů západně od Marseille. Skutečným ghettem však není. (ČSFD)
  • Skladbou, která tak nadchla mladistvého delikventa v policejním autě, je song „La Bandite“ od rappera s uměleckým jménem JuL. (ČSFD)