Třináctiletý Lukáš zahyne po pádu z továrního komína. Zatímco policie věc uzavře jako nehodu, Lukášova matka obviní jeho spolužáky ze šikany. Ombudsman Aleš Pelán (L. Vaculík) musí zjistit, zda šlo o nehodu, nebo sebevraždu… (Česká televize)

Recenze (46)

Chrysopras

Tohle mi nedělejte, v druhý půli mi každou chvíli něco padalo do oka... Jasně, ombudsman na komíně je vlastně šíleně přestřelený obraz, ale u tohohle tématu to vůbec nevadilo. Neuvědomuju si, že bych tohle téma někde viděl filmařsky zpracovaný a tady se to povedlo mistrovsky a citlivě. Svým způsobem nejlepší díl. Řekl bych, že ČT má skvělej vývozní artikl a doufám, že už řemýšlí nad další řadou, protože tenhle seriál je opravdu topovka. ()

Arsenal83

Tak máme nadaných, z ktorých sa stali géniovia. Napriek tomu, že nezapadali. A potom tu máme psychicky labilných, ktorí skáču z komínov. Šípim tu rozdiel v hlave. Môžeš byť múdry ako len chceš, ale keď to v hlave a citovo nemáš celkom v poriadku, zahodíš život ako šupu od banána. Nevidím dôvod v citovom vydieraní tejto časti a samovrahov neľutujem. ()

hrumsrt

Proč jsem dal první plné hodnocení až téhle epizodě, když už několik dalších epizod by si to možná zasloužilo a tady se z nich můžou uživatelé zbláznit? Pořád je to stejné, výborná ústřední dvojice Vaculík, Řezníček a odvážné téma. Ale tady panuje tak silná emoční hloubka, jakou vidíte málokde... Navíc perfektní nástřel mysterióznosti, kterou tenhle seriál zoufale postrádal! ()

Gelaos

Pominu-li absurdní prvky v podobě ombudsmana-vyšetřovatele na komínech a ajťačku Žilkovou, tak se jedná o díl atraktivně (byť poněkud šablonovitě) upozorňující na poměrně opomíjené téma výjimečně nadaných dětí. Na můj vkus zde bylo příliš tlačeno na pilu při snaze ukázat, jak jsou takové děti "jiné". Nicméně režijně, herecky (zejména Hoffmann a Žáčková) i vizuálně (motiv mozaiky) dílu vlastně není co vytknout. ()

Skuby47

Velmi dojemný příběh dětské sebevraždy, ale v životě spíše vyjímečný svou příčinou. Běžnější jsou případy dětských sebevražd pod tlakem školní šikany nebo špatného prospěchu a tím pádem nesplnění rodičovských očekávání. Motivací jsou i hádky a alkoholismus či agresivní jednání s dětmi v rodině. To nic nemění na potřebě ukázat i takové případy jakési individuality a osamělosti v dětské povaze a hledat recept, jak podobným tragédiím předejít. Vysoce hodnotím originalitu scénáře a skvělé herecké výkony. ()

• Premiéru epizody sledovalo 1,25 mil. diváků starších 15 let, což byl nejlepší výsledek večera po 20.00. (rublik05)
  • Natáčelo se ve Slaném, na Kladně a v bývalé elektrárně dolu Schoeller v Libušíně. (rakovnik)