Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární

Recenze (7 205)

plakát

Plastická chirurgie s. r. o. - Série 6 (2009) (série) 

Temný závěr nejprovokativnější show z kabelovky. Bohužel všechny atrakce, včetně změn žánru a nové lokace, tvůrci vystříleli už v minulé sérii. Tady jim zůstala na hraní jen totální deprese. A z vedlejších herců stojí za zmínku jen černá vdova Rose McGowan.

plakát

Ostré předměty (2018) (seriál) 

8/8 Zdánlivě další ideální HBO drama. Skvělé obsazení (především Amy Adams), výborná režie Jean-Marc Valléea, tempo je krásně pomalé... samozřejmě se řeší nejklasičtější kontrasty amerického fiktivního vidlákova Wind Gap v Missouri a velkého světa, který v tomto případě představuje Chicago. Ale zároveň se jedná o adaptaci debutu a Gillian Flynn zas až tak skvělá autorka není. Několik jejích románů vyšlo i u nás, včetně Sharp Objects, ale hltá je jen masa konzumentů šedé masy bestsellerů. Takže výsledkem je cosi nevýrazného, nepřesvědčivého.

plakát

Jamie vs. Britney (2022) (seriál) 

2/2 Nejsem fanynka Britney Spears, ale ocenila jsem vysvětlení toho, co se to kolem ní za covidu dělo. Protože nikdo mimo bublinu jejího publika naprosto netušil, že ta její první globální kariéra trvala jen relativně krátce, pár let na přelomu devadesátek a milénia. Pak po krátkém manželství / mateřství měla mentální kolaps a od té doby žila v opatrovnictví vlastního otce... který se postaral mmj. o to, aby měla comeback, ovšem za cenu nulového rodinného života. Dneska je to čtyřicítka, která se snad už konečně nadechla a funguje si po svém.

plakát

Marťanské lodě (2021) 

Malý pocitový film. Regionální počiny byly vždycky horší a to platilo už za předmnichovské republiky. A situace je pořád stejná. Příliš interní, uzavřené do vlastního světa, který plnohodnotně nekomunikuje se zbytkem republiky.

plakát

Sisi a já (2023) 

Každá generace chápe mýtus o císařovně trochu jinak. Tohle je hodně originální pojetí a jedno z nemnoha, které jako hlavní téma sleduje závěr jejího života. Vztah s poslední dvorní dámou a události na Korfu. Umělecká licence je hodně divoká, co se týká kostýmů i vybrané hudby, ale zase je tu Herzogin in Bayern (1837-1898) zachycena při setkání s Queen Victorií (1819-1901). Osobnost Maďarky Irmy Sztáray (1863-1940) veřejnost poznala díky jejím memoárům Poslední léta císařovny Alžběty: vzpomínky dvorní dámy (Aus den letzten Jahren der Kaiserin Elisabeth, 1909, česky 2005). Stejně tak atraktivní figurou je homosexuální bratr císaře Ludvík Viktor (1842-1919), přezdívaný Luzivuzi nebo Bubi. Není to tedy zásadní prohra, ale určitě také ne ten nejlepší film inspirovaný životem císařovny. Na Maxu je film bohužel jen v dabingu, německý originál chybí.

plakát

Ricardovi (2021) 

20 let s láskou vzpomínám na starší televizák Lucy (2003), miluju původní seriál I Love Lucy a samozřejmě Kidmanku. Proto má očekávání byla velká, a stejně tak velké je i mé zklamání. Ale tak Aaron Sorkin sice u filmu pracuje dlouho, byl dokonce u toho, když se Kidmanka před 30 lety snažila najít si své hollywoodské místo v Malice, ale zřejmě je mnohem lepší scénárista, než režisér. Tak skvělé téma a tak promarněné! Scvrknout ten příběh na jediný týden a ledabyle poskládat krizi v manželství, členství v komunistické straně, tvorbu průkopnického sitcomu a ještě zkombinovat drama s fejkovým dokudramatem? To skutečně nebylo nutné.

plakát

Máme prachy! (2024) 

Tahle nová francouzská komedie mi úplně nesedla. Asi už mám plný zuby frankofonního sociálního realismu, ať už se jedná o jakýkoli žánr. Jednou se hledá řešení předem prohraného boje v Due giorni, una notte, pak se zkouší, jestli to přeci jenom není božská záležitost v Le Tout Nouveau Testament, ale pointa samozřejmě je, že jsou stejně všichni Les Invisibles. Takže pokud se mám znovu setkat s partičkou malých bezvýznamných lidí, kterým tentokrát život naruby obrátí výhra v lotynce, tak už se tolik nesměju. Film na způsob Relatos salvajes. #čsfdprojekce

plakát

Manželé Stodolovi (2023) 

České pojetí true crime se podařilo. Námět bylo snadné vybrat, protože Stodolovi se už před lety stali Legendami kriminalistiky. Současně s filmem poslaným nejprve do kin byl na Voyu vydán také nový dokument Případ Stodolovi, takže fanoušci tohoto žánru si skutečně přišli na své. Režisér Hátle vsadil na dvojici herců, kteří ještě nejsou okoukaní, Hájek natočil spoustu průměrných věcí a Žáčková je taky mnohem výraznější divadelní herečka, než by se mohlo zdát z jejího filmového a televizního obsazování. Proto doufám, že oběma Stodolovi pomůžou v cestě vzhůru. Protože zejména díky nim jsou filmoví Stodolovi výraznou filmovou událostí.

plakát

Candy: Smrt v Texasu (2022) (seriál) 

5/5 Srovnání Candy s Love & Death je naprosto fantastické. Dvě minisérie podle stejného případu true crime natočené v podobné době pro různé společnosti. Love & Death je líbivější, zábavnější HBO drama s atraktivními herci a velkolepou soudničkou ve stylu Davida E. Kelleye. Sympatie získává záletná Candy, protože ji lidsky hraje překrásná Elizabeth Olsen. Zatímco Candy je díky zázemí Hulu více autentická v zobrazení dobových reálií, není tolik atraktivní, ale je celkově mnohem realističtější a kupodivu zde jako sympatičtější postava vyznívá zoufalá Betty - Melanie Lynskey (geniální královna novozélandského filmu). Znuděná Candy si svůj neuspokojivý život na předměstí malého města řeší čtením písmenkového porna a nenapadne ji nic lepšího, než si začít aférku s prvním chlapem, kterého má na očích. Bohužel sáhne po manželovi své sousedky, která bojuje s depresemi, poporodními kily a neuspokojivou kariérou a rolí v místní komunitě. Závěrečná soudnička není tak přesvědčivá jako v konkurenčním seriálu, ale divácky je skutečně přínosné vidět ten příběh z jiného úhlu pohledu.