Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (5 382)

plakát

Red 11 (2019) 

Vydělat na dluhy tak, že se uvolím k lékařským experimentům, není v rámci filmů nic nového. Každopádně já tyhle filmy můžu, akorát mám pocit, že nejlépe je umí točit v Kanadě. Hlavní hrdina tak rychle touží vydělat peníze, že je ochoten udělat cokoliv. Ani ne v polovině snímku se propadne do halucinací, kdy rozeznat skutečnost a přeludy je téměř nemožné. A napětí místy bylo, ne že ne. Osobně mě právě ta druhá část bavila nejvíc. Do určité míry experimentální film pro okrajové publikum a zvědavce. Zdali pomůže i začínajícím filmařům, co mají v kapse pár korun (dolarů), jak režisér avizuje, to netuším...

plakát

Godzilla Minus One (2023) 

-Utajování informací je japonskou specialitou-. Ke starým japonským filmům s G mám nostalgický vztah, jinak ale nejraději mám novou americkou sérii s G a spol. Japonci mají samozřejmě jinou mentalitu, ale že půl filmu zabere poválečné sociální drama jsem nepředpokládal. Fakt mě to nebavilo, navíc hlavní hrdina - nehrdina - hrdina Shikishima byl tak nesympatický, že jsem si k němu cestu nenašel. Nemám rád postavy, co jsou celou dobu za blby a v závěru zazáří - pro mě pozdě. Ovšem scény s G mě bavily hodně, triky solidní až výborné, akce skvělá. A celkově mi přišlo vše realistické na rozdíl od amerických filmů, kde většinou převládá opulentní fantazie mnohdy bez logiky (a to mě také baví). Za G dávám ty 4*. Konec doják, ovšem Shikishima měl tak křečovitý výstup, že trvat o něco déle, tak vše shodí. Celkově spokojenost, byť americká G u mě i nadále vede. Až budu chtít poválečné drama, tak si nějaké vyberu, případně sáhnu po francouzské klasice - Hirošima, má láska. -Zbraně si máme opatřit sami (miny). Pro naši vládu typické.-

plakát

První znamení: Přichází satan! (2024) 

Nebudu psát zklamání, páč nic velkolepého jsem nečekal. Máme tu další Američanku, co přijede do Itálie, aby se stala jeptiškou. K tomu navíc je celý příběh podoben Neposkvrněné víc, než by se zdálo. Jak neoriginální. Ovšem mně se Neposkvrněná líbila více. Úvod je příjemně atmosférický s jasným odkazem (tyč) na první film série (ten zřejmě nebude nikdy překonán). Ostatně z dalších odkazů jsou sebevražda sestry i smrt způsobená autem - zde akorát místo hlavy přijde nebožák o půl těla. Tak snad jen střeva ven se počítají. A potěšil i odkaz na Mouchu, kdy tenhle porod byl snad ještě děsivější. Margaret ovšem nepatří mezi nejchytřejší, což mi dost vadilo, a tak neumí pořádně ukrást ani pár složek. A pokud se činí čertu dobře, pak bych rád viděl pořádný závěr celé série, co by vyvrcholil Apokalypsou, kdy by v první řadě církev a následně zbytek lidstva byly smeteny z povrchu Země. Pak byl tenhle díl dostal alespoň smysl. A kdo zná původní klasiku, musel vědět, jak tenhle počin skončí. Skvělý vizuál, mizerná nestrašidelná hudba, jo, každý není J. Goldsmith, a tíseň i strach, na rozdíl od původního filmu, zde chybí...

plakát

Výtah (1983) 

Když můžou vraždit postel, vlasy nebo šaty, proč by nemohl výtah. Dobrý nápad, leč jen průměrný film, co je po většinu času dramatem, thrillerem, sci-fi a až na posledním místě hororem. Čistě hororová je v podstatě poslední čtvrtina. Felix je opravář výtahů, a když je povolán do výškové budovy, v níž jsou firmy, kanceláře a restaurace, avšak kvůli vysokému nájmu je obsazena jen zčásti, musí zkontrolovat systém výtahu, co málem zabil čtyři hosty. Vše je v pořádku, jenže zanedlouho dojde k další nehodě. Postupně začnou lidé umírat. Nejpovedenější je dekapitace. Snaží se společně s novinářkou přijít záhadě na kloub, což mu ovšem rozvrátí manželství, jelikož jeho žena pochopí pracovní vztah jako milenecký a bez přímých důkazů sbalí děti a odjede k mamince. Felix je však zcela pohlcen prací a snahou odhalit záhadu. Líbil se mi vizionářský motiv ohledně čipů, přeci jen v té době jejich vývoj ještě tak daleko nebyl. A samozřejmě je tu výrazný přesah do sci-fi. Dnešní divák si ale u podobných filmů žádá akci, krev a strašení, nějaké osobní drama hlavní postavy ho moc nezajímá. Já byl vcelku spokojen, byť o žádný zázrak samozřejmě nejde. Ovšem to zdivočelé výtahové lano nemělo chybu...

plakát

The Boy Behind the Door (2020) 

Slušný napínavý horor, co má několik velkých ale. Předně Bobby je blbej jak vantroky, a tak se jeden diví, jak se mu vůbec celým tím malérem daří proplouvat. Samozřejmě by bylo logické, kdyby se sebral a utíkal pro pomoc dospěláků, jenže nejen děti se ne vždy chovají logicky. Navíc by přirozeně odpadly všechny ty naháněčky. Vůbec s logikou si na mnoha místech autoři hlavu nedělali - jak během tří minut uklidit kuchyňskou podlahu celou od krve? Že by přijíždějící policista neuviděl po cestě nabourané auto? A že by ho kolegové policisti nehledali, když se neohlásil? Nechybí ani provařené klišé, že zabijáka nedobíjíte, páč jinak by byl za chvíli konec. Na druhou stranu pěkná práce se sekerou. Z Bauerové šel když ne strach, tak respekt určitě. Závěrečných deset minut připomene nejlepší slashery z 80. let, za to dávám jednu hvězdu navíc. A vůbec, napětím se přes všechna ta ale nešetřilo, byť Bobby mi řádně pil krev...

plakát

Tarot (2024) 

Průměrný horor o prokletých kartách, s nimiž svůj osud kdysi svázala astroložka, aby se mohla pomstít za příkoří, které na ní bylo spácháno. Asi nejlepší a vizuálně nejhezčí bylo prolnutí s čarodějnickým motivem. Jinak celkově po vizuální stránce pěkné, speciální efekty slušné a dostačující - s bubáky asi nic lepšího nejde, hudba solidní. Jen místo mainstreamových písniček bych dal nějakou dark wave nebo goth kapelu, co by k ději lépe sedla. Gore bohužel nevyužité, vraždy šly buď mimo kameru (žebřík, vlak, meče), nebo byly bez nápadu a takové obyčejné. A samozřejmě nekrvavé. Strašení spočívalo hlavně v třískání do hrnců, což nesnáším, v závěru alespoň pokus o atmosféru. Vyústění logické, proto stojí za pochvalu. Samozřejmě celou dobu, kdy se člověku vybavuje série Nezvratný osud, jeden čeká, zda bude naplněn. A ještě dvě věci - před smrtí se schovat nejde a láska, alespoň v knihách a filmech, bývá nejmocnějším kouzlem. Na jedno podívání OK.

plakát

The VelociPastor (2017) 

Ukázkový trash! Jasně, je to blbé po všech stránkách, ale nemůžu si pomoct, mě to bavilo. Cohan mi chvílemi připomínal Dextera (M. C. Hall) a to jsem netušil, že bude mít i podobnou roli - likvidovat lidský odpad - mafiány, obchodníky s drogami, zbraněmi a lidským masem, vrahy a tak. Mile překvapilo, že se příběh neupnul jen na jednu linii, ale nabídl jich více. Asi nejdelší byla z vietnamské války. Ty zadělané vietkongminy! Došlo i na střeva ven, tedy předpokládám, že to byla střeva. Útok dinosaura je natolik ztřeštěný, že se musí člověk smát. Vše pak korunovala utržená hlava. Nedoporučuji nikomu, a kdo nemá rád levné filmy s triky jak z maňáskového divadla, ať se rozhodně vyhne obloukem.

plakát

Doktor Dracula (1978) 

Veskrze obskurní snímek, kde Dracula hraje druhé housle. Pozornost na sebe strhává reinkarnovaný Svengali (L. Hankin), který věří, že svoji dočasnou nesmrtelnost prodlouží lidskou obětí při černé mši. Vyvolenou je mladá žena Trilby, již považuje za božskou duši, ehm, asi v rámci příběhu by mělo jít spíše o démonickou. Pak je zde další mladá žena, Stephanie, co chce odhalit tajemství násilné smrti své matky. A je rozhodnuta připravit jejího vraha o život, ať to stojí, co to stojí. V očekávání slaboduché slátaniny jsem nakonec zcela zklamán nebyl. Pěkné kouzelnické představení v úvodu, využití filtrů a vůbec slušná kamera a obětí spousta. Tedy Dracula vysává jednu děvečku za druhou, ale nikdo se nad jeho řáděním nepozastavuje. OK, filmaři se rozhodli soustředit na jinou příběhovou linii, a tak z Draculova konání vidíme jen střípky. Poněkud legrační je moment, když se jedna z žen převléká do županu a pak se jde naložit do vany - scéna je natáčena tak, jako by se na ni v opuštěném bytě díval lačný dav. Kamera tedy neukáže nic, ani štipec bradavky. Protože ale znám řadu mizernějších upírských filmů, dávám slabé 3*. Nenudil jsem se.

plakát

Grave of the Vampire (1974) 

Prolog - Caleb Croft je upír, který se rozhodne opustit svůj hrob.  V té době se oddávají milostným hrátkám na hřbitově Leslie a Paul. Croft Paula zabije a Leslii znásilní. Když otěhotní, rozhodne se i přes nesouhlas osobního lékaře dítě porodit. Přibližně po třiceti letech sledujeme osudy jejího syna Jamese, který se rozhodne upířího otce najít a zlikvidovat. Nevyvážený snímek má několik napínavých scén, většinu ale tvoří vata. Zabitých je dost, na krev dojde, ale samozřejmě na šokující gore ne. Solidní je maska starého upíra. Vizuálně pěkné jsou hřbitovní scény, jinak je vizuál jak z inscenace Československé televize - interiéry otřesně papundeklové, což je vidět hlavně při jejich demolici. Kontrolní otázka: lze upíra uškrtit?

plakát

Sisters of Death (1976) 

Předně doporučuji nečíst obsah, leč vyzrazuje jedno z tajemství. Většina diváků na ně sice asi brzy přijde, ale to je na tom právě dobré. Jinak nešlo o ruskou ruletu (zbraň neměla bubínek), ale o přijímací rituál. Nešťastnou náhodou jedna z novicek přišla o život. Někdo si ale myslí, že to nešťastná náhoda nebyla. Uplyne sedm let a Mark a Joe dostanou peníze od neznámého muže, aby do jeho domu v pustině přivezli pět dívek, které jsou přesvědčeny, že jde o setkání jejich sesterského spolku. Místo toho je čeká boj o život. Po většinu času spíše komorní thriller, kdy se nabízela velká porce nahoty (bazén, sprcha), leč nedostalo se jí. Ani vraždy nejsou nijak šokující, a tak se hraje spíše na napětí. Scénka se sklípkanem fajn, chřestýš ve sklepě...no, nevím, ale musel by tam být nastrčený. Velmi dobrá hudba, pěkné dívky, průměrný film. Nejvíce asi potěšil závěr a poslední obraz, co se dal tak trochu předpokládat. 2,5*

Časové pásmo bylo změněno