• Krimi
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (12 160)

plakát

Grand Prix (2022)

Príjemná "nekorektná" komédia s typickými českými komediálnymi postavičkami, ktorá poteší originálnym námetom. Menej poteší už tým, že sa po celý čas akoby len rozbiehala až nakoniec zistíte, že sa nikdy poriadne nerozbehla. Čo ale môže byť otázka vkusu a typu zmyslu pre humor. Vyložene veľmi vtipné gagy a dialógy tu nenájdete, skôr sa občas, respektíve po celý čas, usmievame. Linka v Barcelone pekne vypointovaná, ale chýbajú tu zábery zo samotných pretekov.

plakát

Fentasy (2024)

Je to relatívne slušne napísané, je to viac menej slušne zahrané, je to rozhodne slušne natočené. Avšak nie je v tom nič, čo by sme vopred nečakali, alebo čo by film dokázalo predať na medzinárodnom festivale ako niečo skutočne zaujímavé, čo prezentuje slovenskú kinematografiu. Vzhľadom na to, že naši stredoškolskí študenti na umeleckých školách považujú podobný námet za extra cool, považujem Fentasy za fajn inšpiračný zdroj, ako ich naučiť základy žánru. Ide skôr o materiál pre televíziu či špecializovaný festival, v prítmí multiplexov musí pôsobiť film trochu poddimenzovane.

plakát

Sieranevada (2016)

Pokiaľ máte chuť ísť do divadla, ale vonku je prietrž mračien/snehová kalamita. Jedno prostredie (viac menej), rodinná udalosť (úmrtie otca) a množstvo kostlivcov v skrini (klasika...). Takže pokiaľ máte radi žáner "všetci sa stretli za jedným stolom a konečne si všetko povedali do očí", Sieranevada patrí k jeho vrcholom. Jednou z dôležitých tém sú lži a samozrejme rumunskí muži, taktiež ako tí naši (my), namiesto porovnávania dĺžky viete čoho si zvyšujú ego mudrovaním o geopolitike a konšpiračných teóriách, pretože sa v nej/nich pochopiteľne "dokonale" vyznajú. Je to až bergmanovsky presné, len tu ide o otázku vkusu, radšej by som si tento spracovaný scenár pozrel v divadle. 70%

plakát

Kdybychom se nepotkali (2018) (seriál)

Mal som veľké šťastie, že som nad súvislosťami príliš nedumal a chcel sa nechať prekvapovať a nakoniec som aj prekvapený ostal. Skvelý námet založený na jednom predpoklade kvantovej fyziky (superpozícia stavov) je spracovaný v podstate priemerne, chce byť predovšetkým melodrámou a niekedy by sa zišlo sa viac sústrediť napríklad na premyslenosť celého plánu a funkčnosti fikčného sveta a na vedeckú stránku. Hlavná mužská postava bohužiaľ počas celej stopáže chodí a nikomu nič nepovie, avšak stále naznačuje, že veci sú inak ako sa zdajú byť a pôsobí to občas rušivo a nelogicky. Vďaka posledným dvom epizódam však seriál rozhodne odporúčam, dáva v rámci možností zmysel a je ukončený a možno po rozložení v hlave pridám štvrtú hviezdu. 70%

plakát

Kdybychom se nepotkali - Vesmír Nula (2018) (epizoda)

Najlepšie dve časti celej série sú tie posledné. Chvalabohu. Všetko do seba pekne zapadne, emocionálne všetko dokonale funguje a všetko sa uspokojivo (ako sa to vezme) uzavrie. A zistíme, že v skutočnosti išlo o príbeh niekoho iného. Ale suma sumárum oboch. Taktiež zistíme, že by sme si pri tejto, inak výbornej pointe, vystačili aj so šiestimi dielmi, ak nie priamo s celovečerákom.

plakát

Kdybychom se nepotkali - Věda a umění (2018) (epizoda)

Veci začínajú dávať zmysel v celku a všetko začína pekne do seba zapadať. A vážne ma táto pointa nenapadla. I keď máme pred sebou ešte finále a možno je nakoniec aj tak všetko ešte trochu inak, tak som rád, že tvorcovia pripravili už teraz veľké prekvapenie. Len škoda, že celý seriál nepôsobí trochu hutnejšie.

plakát

Kdybychom se nepotkali - Motýlí křídla (2018) (epizoda)

Epizóda ťaží najmä z vydareného cliffhangeru predchádzajúcej časti a osobne mám dojem, že sa z tohto nápadu dalo predsa len vyťažiť viac. I keď o sklamaní nemôže byť reč. Problém vidím skôr v druhej časti epizódy, kedy sa Eduard v ďalšom vesmíre chová doslova ako malé dieťa a nechtiac tým na seba zbytočne upozorňuje. Čo z toho vyplynie ma ale rozhodne zaujíma.

plakát

Kdybychom se nepotkali - Být a nebýt (2018) (epizoda)

Celý diel sa odohráva zrejme v tom najlepšie vymyslenom vesmíre, respektíve vo vesmíre s najmarkantnejšími zmenami. Eduardova povaha mu však stále velí takmer už už povedať celú pravdu, ale nakoniec nepovedať nič, aby ho mali všetci znova za blbca hodného návštevy psychiatra. Finále sa odohráva na Elisinom koncerte a má aj predpokladateľnú pointu, na ktorú som sa ale veľmi tešil a dúfam, že z nej tvorcovia v ďalšej epizóde vyťažia maximum.

plakát

Kdybychom se nepotkali - Nepůjdu tam (2018) (epizoda)

Manželská kríza doprevádzaná navyše aj načrtnutou neverou pôsobí trochu našróbovane, najmä ak si uvedomíme, že Elisa je tehotná. Eduard opäť musí kľučkovať v tom, čo povedať a čo nepovedať, tentokrát pri klasickom rodinnom stole. Osobne by som radšej vyložil karty na stôl, alebo úplne mlčal, takto pôsobí jeho postava nie príliš prirodzeným spôsobom. Najzaujímavejšia na epizóde je záverečná časť, ktorá opäť odkrýva ďalší vesmír, kde je situácia tentokrát radikálne odlišná.

plakát

Kdybychom se nepotkali - Polibek (2018) (epizoda)

Nápad s prehodením si úloh, čo sa týka cestovania naprieč vesmírmi, je skutočne skvelý. Elisa tak zisťuje, ako sa veci v skutočnosti majú. Potom prekvapí chovanie Eduarda, ktorý stále zapiera, i keď je už zrejmé, že Elisa si vzala "červenú pilulku". A on ju dokonca na ňu aj upozornil. Akoby scenár písali dvaja scenáristi, ktorých názory na to, ako by mala hlavná postava reagovať, sa vzájomne líšili.