Poslední recenze (215)
Kaskadér (2024)
Fall Guy patrí medzi moje najstaršie televízne spomienky z detstva, preto som dúfal, že film dopadne o niečo lepšie ako kedysi A-Team. Všetky potrebné ingrediencie sú na stole - Emily a Ryan majú silnú kovalentnú väzbu, pred aj za kamerou stoja akční veteráni, film neustále dávkuje humor, easter eggy a odkazovačky, nechýba cameo pôvodnej dvojice, legendárneho GMC pickupu ani cover theme skladby... no akcia, ktorá má byť hlavnou devízou filmu je nezáživná a príbeh je len povinným lepidlom. Sľuboval som si od toho poriadnu jazdu na spôsob Cruisovych akčných naháňačiek v M:I ale k tomu sme sa ani nepriblížili. Snáď teda film splní aspoň svoju sekundárnu misiu a kaskadérske remeslo sa po takmer 100 rokoch dočká uznania Akadémiou, aby sa už Buster Keaton mohol prestať obracať v hrobe.
Sugar (2024) (seriál)
Mne prišiel ten náhly twist ako riadna sprostosť - obzvlášť, keď si ho tvorcovia odkladali tak dlho. Nemal by som s tým problém, ak by niečo tak zásadné spravili v prvej alebo druhej epizóde, nech človek vie, do čoho ide. Pretože toto je v prvom rade žánrový a až potom dejový zvrat. Takto som bol ako divák navnadený na dobre obsadený neo-noir so všetkými žánrovými tropes, ktoré k nemu patria, až kým sa zo Sugar v poslednej tretine odrazu nevykľulo stupídne sci-fi zavŕšené finálnou epizódou plnou scenáristických barličiek. Veľká škoda.
The Last Stop in Yuma County (2023)
Galluppi vo svojej celovečernej prvotine ukazuje, že režijne a technicky má všetko podchytené na jedničku a že nevyliezol deň predtým holý a bosý z lesa. Inšpirácie, ktoré ho vychovávali sú tu veľmi zrejmé od prvého momentu, no zakaždým krívajú na jednu nohu - cohenovskej zápletke chýba čierny humor a tarantinovskej exekúcii zasa dialógové nuansy a hĺbka postáv. Filmu tak podráža nohy práve scenár, ktorý si po svojom krvavom zvrate plne adoptuje ohraný javiskový princíp typu "ako vyčistiť všetky figúrky na šachovnici" a po zvyšok minutáže sa už ide len jeden dlhý mexican standoff. Galluppiho si ale napriek tomu nechám do budúcna v hľadáčiku.
Poslední deníček (2)
Best of 2023
To najlepšie z toho, čo mi tento rok prešlo očami/ušami:
FILM:
1. Anatomy of a Fall
2. BlackBerry
3. Tetris
4. Oppenheimer
5. Killers of the Flower Moon
6. Beau Is Afraid
7. The Killer
8. Dream Scenario
9. The Holdovers
10. Air
11. Dumb Money
SERIÁL:
1. Drops of God
2. The Last of Us (S01)
3. Pantheon (S02)
4. The Diplomat (S01)
5. Lucky Hank (S01)