Recenze (4 089)
1890 - Krev a mléko (2017) (epizoda)
Nuda, nuda a pridáva sa aj trápnosť (otrava žandárov). Tak pomaly a otravne rozprávaný detektívny príbeh sa len tak nevidí...
Focus (2015)
Vizuálne pekné a svieže. Páčilo sa mi narábanie so scenárom, kde všetko akoby kĺže po povrchu a tie veci, ktoré očakávate, že v zlodejskom filme uvidíte (napríklad krádež) sú úplne vynechané a len zrekapitulované v inej scéne. Smith po dlhšej dobe nepôsobil, akoby sa na natáčaní nudil...
Dítě Bridget Jonesové (2016)
70% Nemusíte to nikomu spomínať, ale čítal som predlohu... A film s ňou (a jej negatívami) narába bravúrne. Vtipný film, ktorý si len tak plynie aj bez nejakých kultových momentov či zázračných romantických scén (ale s našliapaným OST). Omnoho uvoľnenejšie ako dvojka, aj na Renée sa oveľa lepšie pozerá... Emma Thompson rulez...
Domek z karet (1990) (seriál)
Živšie a viac hravé ako americký remake. Ale britskému seriálu chýba najväčšia sila americkej verzie, a to sú vedľajšie dejové línie a prepracované vedľajšie postavy. Lenže Ian Richardson je práve vďaka tomu omnoho mrazivejší a nebezpečnejší než Spacey. V prvej sérii originálu trochu prekáža prílišná naivita postavy novinárky, Kate Mara je v tejto úlohe ale tiež slabým článkom remaku...
Repo Man (1984)
Riadna streštenosť :-) Cítiť v tom ducha doby, tak ako pri NÁVRATE DO BUDÚCNOSTI či VOJNOVÝCH HRÁCH, ale toto je punkové šialenstvo, kde na príbehu a možno ani postavách až tak nezáleží, ide o tú odvahu niečo takéto vôbec natočiť. REPO MEN i REPO: GENETICKÁ OPERA! berú tému vymáhačov dlhov z iného (a mne bližšieho) uhla, ale tento film má tiež niečo do seba...
Svět za sto let (1936)
Na to, že malo ísť o akési negovanie Langovho METROPOLISU, je mu tento film dosť podobný. Minimálne v druhej polovici. A je aj zrovnateľne veľkolepý. Mňa najviac prekvapilo, že úvod je rýdze postapo, v štýle napr. Bessonovho POSLEDNÉHO SÚBOJA. Film sa neubráni určitému kazateľstvu (postavy vlastne len prednášajú svoje repliky, bez toho, aby mali nejaký vnútorný život), ale rozhodne ide o pilier filmovej sci-fi...
Metropolis (1927)
Úžasne moderný film. Vzhľadom na dobu vzniku, samozrejme. Skrátená verzia má svoje opodstatnenie, ale aj tak už dnes film pôsobí trochu naťahane. Ale zábery na Metropolis i veľkolepé finále (a herecký výkon Brigitte Helm!) robia z Metropolisu právom historický míľnik. Tu nájdete základy všetkého od TERMINÁTORA až po EQUILIBRIUM...
Deb a noc oživlých mrtvol (2015)
Sympatické, ale trochu obyčajné. Humor príliš netlačí na pílu a film takmer nič nekazí, ale ani nič nové neprináša. SKAUTOVHO SPRIEVODCA ZOMBIE APOKALYPSOU nepovažujem za až taký zázrak, ale išlo o značne osobitejší i vtipnejší film... Cinemaxovské titulky občas opäť nemajú najlepšie časovanie, ale omnoho viac ma "pobavilo" preloženie názvu filmu Rush Hour ako "Dopravní špička" (navyše keď v dialógu spomínaju Chrisa Tuckera)...
Ninja přichází (1981)
Začínala éra kung-fu mlátičov, ale tento pokus je zabudnutý v sedemdesiatych rokoch. Trápme súboje, smiešne herecké výkony a ninjovia... Vo finálnej bitke sa Nerov kaskadér možnože aj trochu spotil, ale keď si spomeniem na "Šokosukiho" súboje v ČIERNOM ORLOVI, je Biely nindža fakt bieda fungujúca len ako úsmevná raritka...
1890 - Démon z Tiesňavy (2017) (epizoda)
Nuda v Betliari. Ohromný potenciál zabíjajú toporné dialóggy a otravné vypočúvanie v kaštieli. To čo mal byť svižný príbeh o dvoch policajtoch a pár hnusných vraždách je tak čudná naťahovaná telenovela... Rakúsko-Uhorský Šerlok sa nekoná...