Rozsáhlé zatýkání a akce policejní zásahovky přivede na služebnu pestrou společnost podezřelých, kteří se podíleli na sérii brutálních vražd. Jaké jsou mezi nimi vztahy? Který z předvedených představuje nejslabší článek? A kdo z nich je střelcem, který zabil bodyguarda Jívu? (Česká televize)

Recenze (66)

Necrotongue

Nepředpokládal jsem, že by tvůrci předvedli ve finále nějaký kiks, a taky na něj nedošlo. Závěrečný díl se tak u mě zařadil po bok předchozím skvělým epizodám, a potvrdil tak všechno to, co jsem zatím napsal v komentářích/ recenzích k jednotlivým částem. I tentokrát bylo pro mě zážitkem sledovat veškerou tu často úmornou kriminalistickou práci, která alespoň v tomto případě přinesla výsledky. Úplně jsem se dokázal vcítit do role takového vyšetřovatele, který udělá první poslední, a pak doufá, že ve chvíli, kdy už nemůže celou kauzu aktivně ovlivnit, neudělají právníci nějakou chybu... Byla to síla. / Poučení: Bez spolupráce nejsou grilovaná kuřata. ()

flanker.27

Jediná výtka by byla, že poslední díl toho přece jen obsahoval až moc na jednu epizodu. Třeba vyjednávání s Kopáčem tady bylo hodně useknuté, tohle v Sametových vrazích udělali lépe a napínavěji. A souhlasím s ostatními, že na konci se mělo objevit, že postavy policistů jsou fiktivní a zejména Sokolův Tůma není odrazem Havloviče, Jinak paráda. Tak co, Devadesátky II a LTO? To už je na rozdíl od Orlíku skoro zapomenutá kauza a neškodilo by připomenout účast polistopadové reprezentace v ní, alespoň co se týče zákonodárného diletantství. "Václave, slib mi, že nebudeš střílet a jezdit." ()

strikeman

Dokonáno. Ale nemůžu se ubránit pocitu, že ač byl poslední díl nejdelší, přece jen byl ten závěr trošku zkratkovitý na to, jak dlouho se celá zápletka budovala. Kdyby měla série o 2 šedesátiminutové díly více, vůbec bych se nezlobil. Po hodně dlouhé době mi nějaký český filmový počin skutečně udělal radost... 80% ()

v.indruchova

Díky za ten skvělý seriál. Hudba se v tomto díle povedla, nostalgie!  Ukázali jsme se jako Češi, umíme natočit opravdu dobrou krimi. Ti kteří chtějí linčovat Pána kterého hrál perfektně O. Sokol, si uvědomte že tohle pravda nebyla. Celý seriál nebyl 100% pravdivý do puntíku, abyste se nenudili tak nám to trochu tvůrci oživili. Seriál má ukázat strašlivou dobu a nikdy se už k ní nevracet. Ani svou vlastní hloupostí a neznalostí. Snad vraždit ostatní lidí na kšeft a ještě pro zábavu se snad někomu někdy vyplatilo? Neobjasnil se Jíva, ale co není může být. Velice oceňuji všechny ty detajly od oblečení po nábytek. V příbězích vždy hledejme určitá poučení nejen pabavení, to druhé je pomíjivé :). Mrázek, Běla a jiní by si zasloužili více prostoru, protože hráli velkou roli v oněch dobách, prokousali bysme se přes ně k dnešním "monarchům" /a to nemluvím o hvězdičkách té doby jako Gross, (byl v naší základce a něco nám přednášel, pamatuji si že měl zlomenou nohu, zařizoval si čerstvé voliče) Karma ho potrestala i za věci co vychází na povrch až po letech, zemřel paralyzován k smrti. ()

Pepi74

Přiznávám se, že jsem u těch nekonečných výslechů v začátku usnul a tak dokoukal až druhý den. Je jasné, že vmáčknout vyústění takové kauzy do 77 minut je těžké ale přesto kdyby se vynechaly ztrápené pohledy mladého pana vyšetřovatele, že mu utekla manželka a přidalo víc Lexy tak bych dal klidně o hvězdu víc. Takhle pouze tři. ()

• V ilustračních záběrech, zachycujících výbuch v erotickém klubu, otevírá balíček s bombou majitelka podniku, ačkoliv podle vyšetřování otevřel tento balíček někdo jiný. (Caminzind)
  • Na konci epizody zazní skladba „Vodopády“ od skupiny Chaozz. Tato píseň ale vyšla až v roce 1999. (Punisher)
  • Železniční přejezd, za kterým Ludvík Černý (Matouš Ruml) zastřelil podnikatele Katovského (v seriálu Skuherského), dodnes existuje. Nachází se na pražském Zličíně, na hranici ulic Na Radosti a Plzeňská. (Šéfik)