Problém tří těles

• USA 3 Body Problem (více)

Série(2) / Epizody(16)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Recenze (235)

Viktooorka

Komentář obsahuje spoiler. Knížku jsem nečetla a nevím, jestli chci 🤣 Ale seriál má tolik trhlin, že vlastně i když se jeví jako slušné sci-fi, tak mám pocit, že z nás autoři dělají blbce. Jako chápu myšlenku "musí se zastavit pokrok lidstva, aby nebylo na lepší úrovni než mimozemšťané" .. Ale oni jsou teď na takové úrovni, že s lidstvem komunikují na 400 let vzdálené lodi v reálném čase a nedokážou svou technologií docílit, ať se vyhladíme sami a ba dokonce odhalí, svůj plán, aby mělo lidstvo 400 let vymyslet plán? Wtf? NECHÁPU TO!! 🙈🤣 ()

misstake

Na zpracovní kultovní čínské předlohy tvůrci oblíbené Hry o trůny jsem se těšil. Dopadlo to podle mě dobře. Hodně zkratkovitosti a nevysvětlenosti, co mě vede k tomu, že si předlohu chci přečíst a jsem rád, že mě seriál k tomu dokopal. Celkově to mohlo být bombastičtější a efektnější, ale jsem spokojen a těším se na další série. ()

Qitek

Má to svoje momenty. Momenty, díky kterým jsem byl zvědavej a díky kterým mě to nutilo koukat dál. Ty kvalitní a zajímavé chvilky jsou zde jen díky knižní předloze, kterou jsem samozrejmě nečetl, nikoli kvůli kvalitám seriálu. Z Problému tři těles od Netflixu jde naopak velmi cítit, že nejspíš hodně zajímavou předlohu utápí v nudných dialozích, které pronášejí hlavně fádní dvojrozměrné postavy, děj se odehrává mnohdy v odporných ( green screen ) prostředí a efektů ( celá virtuální realita je typicky "Netflixovsky” odporná ). Tempo je nezáživné, režie průměrná a herci necharismatičtí, jeden vedle druhého, až hanba.. E brávo. 50% ()

HydraCZ

Knihu jsem zatím nečetl, ale byl jsem hrozně zvědavej o čem vlastně "nejlepší Sci-Fi současnosti" je. No a musím dát za pravdu, že se zde dějí věci, které jsou neokoukané, dost originální a naprosto hlavuodstřelující... I když mám furt pocit, že z toho mohli vytřískat trochu víc. Víc emocí, víc napětí, větší dopad na svět i na diváka a s příběhem nemuseli tolik spěchat. Celý je to prostě trochu Netflix. Co se nedá ale upřít je ten příběh a momenty spojené s mimozemskou civilizací San-Ti. Záhadná videohra, blikající hvězdy, vyslaný signál do Slunce, loď Judgment Day, oko na obloze, sofony nebo samotný problém tří těles. Tím jak je spousta věcí vědecky podložených, tak je strašně zajímavý to sledovat a musím říct, že podobný nápady jsem nikde jinde neviděl. Dokonce jsem kvůli tomu seriálu začal nakoukávat videa o vesmíru, čtvrtých dimenzích, Fermiho paradoxu, atd. Vůbec bych se ale nedivil, kdyby Netflix stejně jako u podobně laděného 1899 seriál zrušil. Druhou sérku bych si klidně dal, i když, potom, co jsem si přečetl plot druhý knihy, nevim, jestli by se jim to podařilo zfilmovat. :/ 7/10 ()

viperDavid

Kvuli seriálu jsem si pořídil knihu. Předpokládám, že skončí podobně jako první série "kdo ví jestli bude druhá" ale kniha asi bude lepší. Ale tím nechci říct, že by se mi seriál nelíbil, to ani náhodou, právě že líbil a hodně. Chápu že tento žándr nemusí každému sedět, protože na mimozemšťany není nikdo zvědaví a už je to dnes tak trochu přežitek, takže nižšímu hodnocení scela rozumím. ()

Zajímavosti (8)

• Tvůrci Davin Benioff a D.B. Weiss v roce 2024 uvedli, že mají představu knižní trilogii „Vzpomínka na Zemi“ adaptovat do čtyř sérií. (Dalfor)
  • Název seriálu Problém tří těles je skutečný matematický problém, který opravdu nemá žádné obecné řešení. Existují ale řešení pro specifické případy tohoto problému, nejznámnější z nich pravděpodobně Lagrangeovi body, oblast prostoru, kde se gravitační vliv dvou těles vyrovnává a třetí těleso může v takovém bodě setrvat nekonečně dlouho bez vynaložení vlastní energie. (spacemaster)
  • Trisolaris, domovská planeta mimozeské rasy, je v seriálu soustava tří sluncí vzdálená 4 světelné roky od Země. Taková soustava opravdu existuje, jde o Alfa Centauri, našeho nejbližšího hvězdného souseda. Obsahuje dvě objevené planety, ale na žádné nepanují podmínky vyobrazené v seriálu, mimo jiné protože třetí hvězda tohoto systému je velmi malá a obíhá stranou hlavních dvou hvězd. (spacemaster)