Trailer 3

Série(2) / Epizody(16)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Trailer 3

Recenze (235)

elanius

(Se3/2024) / Vyhnem sa nitpikingu, lebo dalo by sa. Prvá séria je super zábavné, na prekvapenie vcelku jednoduché scifičko. Príbeh je super a seriál z toho naozaj vyťažil maximum. Trochu sa mi zdalo, že koncom série bolo už viac vaty a záver ma zrovna zo stoličky nevystrelil. Na druhú sériu sa ale teším. (8/10) ()

Príťažlivý a v rámci invazívneho subžánru inovatívny dej, spracovanie bohužiaľ nezaujímavé a vizuálne ničím neohurujúce. Pričom možností by bolo, viď napríklad popasovanie sa s virtuálnou realitou v Ready Player One. Hrozba odsunutá na budúce generácie podľa mňa na intenzite neuberá, o to "sa stará" béčkové obsadenie hlavných postáv. Wong, Cunningham a Pryce sú prihrávači, držať palce máme mladším ročníkom. Predlohu som zatiaľ nečítal a je to iba ona, ktorá tento projekt drží nad vodou. Ak si Beniof a spol. zoberú ponaučenie z kritiky, môžeme sa dočkať výrazného zlepšenia. Pokiaľ som si pri prvej epizóde dovolil porovnávať s toľko kritizovanou Nadáciou, tak tá je, aj napriek výhradám, vyššia liga. ()

Mrkvič

Protože jsem nečetl druhý díl knižní předlohy, mohu se utěšovat tím, že změny a doplnění v seriálu jsou dány právě další knihou. Některé změny ale těžko skousávám (a budu v tom mít zase pěkný hokej, co, jak a kde vlastně bylo). Minulost čínské vědkyně byla v knize hodně silným tématem, ale zde jí moc nebylo a navíc byl pozměněn i její cíl. Více postav na straně vědců, kteří v seriálu zabraly post jedné postavy z knihy, mi také nesedělo. Jako samostatné sci-fy ale seriál špatný není. Pro jednou tak platí, že přečtení předlohy bylo spíše na škodu. ()

Hanys_

Krotil jsem očekávání po těch vlažných recenzích, ale nebylo třeba. Je to dobré (jasně, knížka je jinde), ale v rámci adaptace se tu na nic důležitého myslím nezapomnělo. Aby to nebylo jen "to lepší co netflix letos vydal", ale i událost roku, muselo by to nabídnout i silné herecké výkony. To tady ale docela chybí. 8/10 ()

J*A*S*M

Během prvních dvou epizod jsem uvažoval, že sledování ukončím - vůbec mě to nebavilo. Ty dva hlavní mysteriózní motivy řešené na ploše prvních dvou dílů mě vůbec nezaháčkovaly. Odpočet whatever, tajemná videohra mi vyloženě lezla na nervy. A moc tomu nepomáhaly ani postavy, u žádné se mi nezdálo, že by mi měla nějak přirůst k srdci. K zapnutí dalšího dílu mě vždy přinutilo až pár posledních minut se zajímavým cliffhangerem. No od epizody třetí, v níž se naplno ukáže, o co vlastně v celkovém měřítku jde, mě 3 Body Problem bavit začal. Ten námět je fascinující. Cítím ale i jako nečtenář, že se z knižní předlohy muselo výrazně škrtat. Řada věcí vzbuzuje otázky. Jsou to nevysvětlitelné nesmysly, nebo jen nevysvětlené jednotlivosti, které kniha na větší ploše dokázala podat lépe? Pokud se Benioffovi s Weissem neco povedlo, tak vzbudit ve mne chuť si knižní trilogii přečíst. ()

• Zmíněná kniha „Tiché jaro“ skutečně existuje. (chlapisko)
  • Trisolaris, domovská planeta mimozeské rasy, je v seriálu soustava tří sluncí vzdálená 4 světelné roky od Země. Taková soustava opravdu existuje, jde o Alfa Centauri, našeho nejbližšího hvězdného souseda. Obsahuje dvě objevené planety, ale na žádné nepanují podmínky vyobrazené v seriálu, mimo jiné protože třetí hvězda tohoto systému je velmi malá a obíhá stranou hlavních dvou hvězd. (spacemaster)
  • Tvůrci Davin Benioff a D.B. Weiss v roce 2024 uvedli, že mají představu knižní trilogii „Vzpomínka na Zemi“ adaptovat do čtyř sérií. (Dalfor)