Trailer 6

Epizody(8)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Trailer 6

Recenze (231)

Wade Wright

Ze seriálu je jednoznačně vidět, že tvůrci předlohu dobře znají a snaží se zadaptovat věcně všechny dějové body, ikdyž třeba v jiné kompozici s postavami, které zastávají více poloh. Pocit, který se pro mě fanouška předlohy však i přes tuto jakousi přesnost dostavil hned po sledování, je smutek. Vzpomínku na Zemi mám rád hlavně díky poetice. Ta seriálu i přes na seriál nadprůměrné produkční stránky prostě chybí. K tomu, aby byl příběh zadaptován tak jak si zaslouží, to by se muselo stát něco jako Jackson a Pán prstenů nebo Denis Villeneuve a Duna, protože ta kniha je opravdu takového ražení. Tomu Netflix nemůže naprosto konkurovat, jakkoli se snaží. Navíc nápad smrsknout ty knihy a zefektivnit je skrz jiné postavy je na papíře možná fajn, ale pro mě je to tím pádem úplně jiné dílo. Luo-Ti je v knize specifická postava nasazená ve specifický čas, nedává smysl, aby se objevil v téhle době. Kompozice toho seriálu je antiklimatická. To samé se teďka vytasit s příběhem, který je až ve třetí knize. To co funguje na předloze je boj s časem vyprávěný přes dekády a mnohé generace. Toho se tady do budoucna hodně zbavujeme. Je to obrovská škoda. Finální moment s Ta-Š měl být podle knihy jak konec Interstellaru. Naprostý vrchol sci-fi, emoční nálož na konci první knihy, která lemuje celou trilogii a přijde hned v moment, kdy se svět dozví o Trisolaris a sofonech. Tady ten konec je s těmi úpravami antiklimatický, obyčejný… prostě Netflix. Není to špatné, ale není to ani dobré, je to to šedé mezi a to je snad to nejhorší. (Více) ()

elanius

(Se3/2024) / Vyhnem sa nitpikingu, lebo dalo by sa. Prvá séria je super zábavné, na prekvapenie vcelku jednoduché scifičko. Príbeh je super a seriál z toho naozaj vyťažil maximum. Trochu sa mi zdalo, že koncom série bolo už viac vaty a záver ma zrovna zo stoličky nevystrelil. Na druhú sériu sa ale teším. (8/10) ()

o existenci knížky sem sice do prvních trailerů neměl ani ponětí a i když je mi jasné, že pro potřeby seriálu se hodně zjednodušovalo tak si mě tvůrci zaháčkovali na první dobrou a už teď se nemůžu dočkat dalších sérií (doufám že budou) a samozřejmě knížek na které se vrhnu hned jak přijdou. 3 body problem rozhodně není tuctová sci-fi a celkem chápu že jí ne každý zkousne. Mě se ovšem ten ústřední nápad, který přináší nejednu zajímavou a nejednoznačnou otázku, hodně líbí  a nad některými věcmi, které seriál nadhodil budu asi ještě nějakou dobu přemýšlet. Možná že až si přečtu knížku tak budu tuhle adaptaci vnímat jinak, ale to je problém mého budoucího já a do té doby bude spokojenost na maximu...90% ()

HellFire

Koncept výborný, zpracování hodně pokulhává (Mimozemšťané umí očividně ovládat elektroniku, i když jsou vzdáleni Zemi 400 let, proč teda nezpůsobí kolaps hned, když chtějí, aby je lidstvo nezničilo, než přiletí? Stačí, když shodí letadlo s těmi nejdůležitějšími lidmi, nebo třeba můžou použít drony, způsobů by se našlo spoustu, příběh tak má hodně trhlin). Raději bych uvítal, kdyby celý příběh odvyprávěli v rámci jediné série. Prvních pár epizod s videohrou bylo doslova utrpení, alespoň že konec to napravil. Teď je otázka, jestli vůbec vznikne další série, nebo spíš jestli se vyplatí čekat. ()

misstake

Na zpracovní kultovní čínské předlohy tvůrci oblíbené Hry o trůny jsem se těšil. Dopadlo to podle mě dobře. Hodně zkratkovitosti a nevysvětlenosti, co mě vede k tomu, že si předlohu chci přečíst a jsem rád, že mě seriál k tomu dokopal. Celkově to mohlo být bombastičtější a efektnější, ale jsem spokojen a těším se na další série. ()

• Billionář Lin Qi chtěl převést čínský sci-fi román „Problém 3 těles“ do globálního hitu, pracoval s Netflixem a tvůrci Hry o trůny (od r. 2011). Bohužel nedožil se premiéry, když byl otráven kolegou v Šanghaji v roce 2020. Tento kolega, Sü Jao, 43letý bývalý manažer Linovy společnosti, byl v březnu 2024 soudem v Šanghaji odsouzen k trestu smrti za Linovu vraždu. Lin Qi vlastnil práva ke knižní předloze pro zfilmování. (Yorkcz)
  • Pohon vesmírné sondy pomocí nukleárních explozí byl poprvé navržen polským fyzikem Stanislawem Ulamem v roce 1947 a posléze zkoumán NASA v 50. a 60. letech jako jedna z možností pro stavbu meziplanetární vesmírné lodi, kterou by bylo možné postavit za použití existujících technologií. (spacemaster)
  • Název seriálu Problém tří těles je skutečný matematický problém, který opravdu nemá žádné obecné řešení. Existují ale řešení pro specifické případy tohoto problému, nejznámnější z nich pravděpodobně Lagrangeovi body, oblast prostoru, kde se gravitační vliv dvou těles vyrovnává a třetí těleso může v takovém bodě setrvat nekonečně dlouho bez vynaložení vlastní energie. (spacemaster)