Režie:
Grant SingerKamera:
Mike GioulakisHudba:
Yair Elazar GlotmanHrají:
Benicio Del Toro, Alicia Silverstone, Justin Timberlake, Frances Fisher, Eric Bogosian, Michael Pitt, Matilda Anna Ingrid Lutz, Karl Glusman (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Ostřílený detektiv, který pátrá po brutálním vrahovi mladé realitní makléřky, odhalí spletitou síť kriminálních aktivit. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (364)
Spoilery. Za mňa spokojnosť. Charizmatický Del Toro. Ku koncu sa to vybralo iným smerom, než som myslel na začiatku. Ale nie horším. Iným. Veľmi sa mi páči šialená teória, že Tom bol vo všetkom od samého začiatku namočený, ale nevedel, kto ďalší je v tom a tak rozohral náročnú šachovú partiu. Ale je to blbosť. Krásna, ale blbosť. Niektoré jeho rozhodnutia a scény by tým pádom nedávali absolútne žiadnu logiku resp. to, že sa v nich správal tak, ako sa v nich správal, by sa dalo vysvetliť len tým, že vie, že ho sleduje „tajná kamera“. Čo je samozrejme hovadina. Režisérovi sa každopádne po lúke rozutekalo toľko postáv, zajacov a motívov, že mnohé sú pre dej úplne zbytočné (pomýšľanie paničky na neveru so svalnatým dlhovlasým robotníkom), alebo proste ujdú a už ich nenájdete. Ako to bolo s matkou? A čo kolega, šiel v tom tiež? Prečo sa Will Grady, keď našiel telo, správal tak, ako sa správal? Predsa vedel, čo nájde, nie? Vnútri žiadne kamery neboli a kamoš čakal vonku, tak načo také divadlo? Alebo o tom nevedel? Ak nevedel, prečo? I keď sa mi vyústenie páčilo, súhlasím s tými, ktorí tvrdia, že prvá polovica je fakt pecka, nasávate každú intenzívnu scénu a nechávate sebou prestúpiť geniálnu atmosféru (miestami to ide až do prvej série True Detective), ale ku koncu sa z toho stáva čosi iné. Čosi, čo ste nečakali. Osobne si nemyslím, že je rozuzlenie zlé, vlastne mi pripadalo mrazivo realistické, ale áno, azda by som bol radšej, ak by z toho scenáristi (medzi ktorými sa nachádzal aj Del Toro) urobili „len“ ponurý triler a nie to, čo z toho urobili napokon. Okrem toho prekvapivé finálne twisty majú za následok, že mnohé dovtedy skvele zahraté postavy vyjdú vnivoč, čo je najväčšia škoda u (inak skvelého) Erica Bogosiana. Parádne vypočúvacie scény; vidno, že buď mali tvorcovia poradcov z rád polície, alebo si to poriadne naštudovali. Ja si takéto vecičky vychutnávam, takže som si užíval detaily, napr. fakt hnusne prevŕtavajúce Danove pohľady počas vypočúvaní, alebo hlášku, že nabudúce by bolo fajn páchateľa streliť spredu, nie zozadu (ak ste v SR držiteľom zbrojného preukazu a niekto na vás zaútočí, teoreticky strelnú zbraň v rámci nutnej obrany môžete použiť, ale iba v prípade, že útok na vašu osobu trvá; ak ho strelíte do chrbta, je vcelku logické, že útok na vás v tej chvíli netrval, pretože páchateľ bol na úteku). ()
Benedikt Býkovský je sice pořád démonický a jeho mámtovpičistické herectví uhrančivé, ovšem ten karfiól na palici, který si strachem z šedin barví tou nejčernočernější černí, kapku tu jeho belzebubitu komicky degraduje, protože s tím vypadá jako vlastní karikaturní gumák nebo nesmiřitelně plešatějící senior v hodně teplé paruce. Každopádně tuhle zcela fádní, šablonovitou, nepřeqapivou, místy narkoleptickou a zbytečně dlouhými záběry na nic a o ničem vatěnou detektivku vcelku vytrhl, protože být tam někdo méně charismatický, nynal bych jako rohypnolem praštěný nejpozději po druhém plnočasovém ubíjejícím pochodu z auta do nějakého baráku (A že jich tam je!), načež bych ty zbytečné proleženiny a frustraci z otravy filmem dozajista druhý den promítnul do svého erudovaného hvězdičkového pohrdání. Takhle se omezím jen na suché konstatování, že až se debutující Zpěvák naučí potlačovat své visualmanické ego a zacházet s nůžkami na přebytečnou vatu, mohlo by z něj i něco být. Režii to má pevnou, atmosféru chladnou až depresivní, navíc podtrženou zde vcelku příhodnou konstantně plačtivou grimasou prkenného neherce Justýna Timbrgeje, a docela to i graduje. Sice závratným tempem hemiplegického šneka, ale graduje. Tudíž zpruzené tři, ale mít to tak o pětatřicet minut otravných redundantních pičičand méně, sahal bych možná po rutinní čtyřce. ()
Na pozadí všech aktivit je zločin, jinak nehne nikdo ani prstem. Podle majetku a moci poznáte je! Sám ale nevím, proč bych se tím měl zabývat, když do skupiny příznivců majetku ani moci nepatřím. A že odhalil spletitou síť! - sotva tak jedno vlákno. Mnohé Dylanovky už jsou populární jako Ryvolova Bedna od whisky, jiné bohudík dosud ne. ()
Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní ... tak ze žánru bych to mysteriózní škrtnul, a řekněme si to na rovinu... je to "jen" velmi solidní kriminální thriller. Pátrání po vrahovi je hezky očekávaně jasně-nejasné, závěr propletený až jsem po skončení si úplně nebyl jistý, jak se to všechno doopravdy událo a některé pátrací indicie mi připadaly, že vlastně nikam nevedly a nic neobjasnily. Možná opětovné shlédnutí by (mi) pomohlo. Celkově však jistě nadprůměrný film. 70% (viděl jsem: 1x cz) ()
Kriminálka, ve které poctivý detektiv Benicio Del Toro odhlauje vraha a zkorumpované prostředí policie. Benicio je ve své roli skvělý, příběh je napínavý a do poslední chvíle nevíte, jak to ve skutečnosti dopadne. Vadily mi však občas scény, ve kterých se mluvilo a zároveň hrála hlasitě hudba, tudíž nebylo jednotlivým postavám vůbec rozumět. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (8)
- V čase 41:26 si po pohřbu Will (Justin Timberlake) sedne k detektivovi Tomovi (Benicio Del Toro) do zaparkovaného auta, který má volant v rovné poloze. Hned v dalším záběru je volant otočený o 180°. (Pulos)
- Benicio Del Toro a Alicia Silverstone už predtým tvorili pár milencov vo filme Vydierači (1997). (Arsenal83)
- Název filmu vychází z postupné změny povah postav, které se objevují ve filmu. Zpočátku se prezentují určitým dojmem, ale s přibývající stopáží se začnou pomyslně „svlékat z kůže“ jako ještěři. Ukáže se, že postavy nejsou těmi, za které se zpočátku vydávaly. (UhLee)
Reklama