Předlohou filmu je skutečný příběh o splněném přání dospívajícího hráče videoherní závodní série „Gran Turismo“ Janna Mardenborougha, jehož herní dovednosti a výhry ho dovedly až na dráhu skutečného profesionálního závodního jezdce. (Falcon)

Videa (5)

Trailer 5

Recenze (338)

cervajzik

Znáte ten pocit, když koukáte na moderní americký film a úplně vás polívá pot z toho, jestli někdo nevidí, na jak šílenou trapárnu koukáte? Koukal jsem na to v letadle a chvílemi mi bylo úplně stydno z toho, jak trapný a prvoplánový ten film je. Útěchou budiž, že kolegové vedle koukali na ještě větší hovadiny, což je teda s podivem, že je vůbec možné. Jak tohle může mít skoro 80 procent wtf. Třešnička na dortu je, že tenhle závodní film odbyde celou závodní sezonu v jedné 30vteřinové animaci, příště rovnou můžeme koukat dvě hodiny na nějaké gameplaye youtuberů a bude to mít větší zápletku. Nejnapínavější moment je jestli se nesympatický hrdina stihne včas připojit ke kompu a zcela překvapivě to stihne vteřinu před vypršením limitu, jestli tohle někdo vnímá jako dramatický pocit napětí :D Však to je úplná kktina pro vypatlance. ()

TheEvilTwin

Když pominu, že představa nerd gamera, který se během týdnů chce rovnat profesionálním jezdcům, je roztomile naivní, tak musím s poklonou uznat, že si mě film od začátku získal a jsem víc než spokojen. A to říkám, jako NEfanda aut, GT a tohoto hobby obecně, takže pro kohokoli více zaangažovaného do aut a závodění je tohle dost možná jasná pětihvězda. Největší předností je totiž zcela jasně závodění, které je beze sporu natočeno sebejistě a pekelně dobře, kamera je výborná, nazvučení a tuning divák cítí ze sedadla doslova všude kolem sebe a všechny závody mají takový drajv, že jsem se napětím zarýval a skoro nedýchal - a znovu připomínám, že to se ani nepovažuju za cílovku filmu. Herecká trojka Bloom - Harbour - Madekwe jsou obsazeni s citem, emočně je film taky adekvátní žánru, vše ve filmu zkrátka funguje, jak má, a tohle vše dokonale doplňuje peckovní závody ve výplňových scénách. Obrovská adrenalinová jízda plná aut, akce a solidní hudby, která rve koule a u které vlastně celkem lituju, že jsem ji v kině vynechal. Při závěrečném zjištění, že jde o true based story (lol, fakt jsem myslel že tohle by se reálně stát nemohlo), musím zvednout hodnocení na plnou, protože tohle je šílenost:D Blomkamp je prostě jasná záruka kvality. ()

silentname

Zdá sa, že projekty spracované podľa videohier sa dajú robiť aj úplne inak a konkrétne v prípade "Gran Turismo" máme možnosť vidieť solídne urobenú filmársku prácu a podaný zaujímavý príbeh, o ktorom som úprimne nikdy nevedel. Preto je aj fajn, keď sa môže človek niečo naučiť a byť pritom zaujatý tým, čo sa pred ním odohráva na plátne. Najväčšie plus filmu je však pre mňa voľba Davida Harboura do role Jacka Saltera, ktorý je skutočne perfektný. Musím tiež priznať, že závodenie v tomto filme vyzerá skvele. Vždy som mal pocit, že som bol priamo s našimi pretekármi na trati a prežíval som s nimi ich úspechy, no rovnako aj zlyhania. Archie Madekwe je solídny ako hlavný hrdina a dokázal mi Janna Mardenborougha veľmi úprimne predať, no Neill Blomkamp sa pre mňa konečne ukazuje ako solídny režisér. Toto mi od neho chýbalo už od čias "District 9" a je veľmi príjemné vidieť, že dokázal svoju filmárčinu posunúť vyššie. Zaujímavé bolo aj po rokoch mať opäť možnosť vidieť Orlanda Blooma. Už si ani nepamätám, kedy som ho naposledy videl vo filme. A toto fungovalo skvele. Výborný film so solídnou atmosférou, ktorý odporúčam všetkým milovníkom automobilových pretekov. Hodnotenie: A- ()

Kaka

Spíše pěkný fan-servis, než-li plnohodnotné drama s emocionálním nábojem a tezemi ze života ala Rush. I tak má však Gran Turismo pěkné momenty. Obstojně natočené závodní scény z okruhů, solidní nevtíravé triky a neokoukané tváře, plus ty okoukané jsou na pohodu a nijak tu vyloženě nepřekáží. Hounsou s Harbourem hrají to, co se od nich očekává a Bloom je prostě Bloom. Vztahová linie je však zcela zbytečná. Moc se o filmu nemluví zřejmě kvůli slabší propagaci, nebo specifické cílovce, určitě se nestane tak populární jako příběh Nikkiho Laudy, ale ucházející kvality má. ()

Spiker01

Když jsem přemýšlel o námětu tohoto filmu, tak mě hned napadlo, že je do filmu převeden tím nejlínějším způsobem, když se zaměřili na GT Academy, zároveň však tím jediným (smysluplným) možným. Musím opravdu pochválit mého kdysi oblíbence Neilla Blomkampa, že z tak tuctového tématu typu Need for speed, vytřískal opravdu maximum a povedlo se mu závody natočit napínavým způsobem, jen možná ten příběh byl až příliš natahovaný a zároveň předvídatelný (i pokud neznáte skutečnosti, které se v mnohém lišily) a už jsem chtěl, aby to skončilo. Je však škoda, že na sebe film nevydělal, protože ačkoliv bych sequel nechtěl, nerad bych aby to zarazilo produkci dalších filmů podle her Playstation studios. Takže za mě usmolených 70% a rád bych někdy v budoucnu dal ještě filmu šanci. ()

Zajímavosti (35)

• Příběh se odehrává v letech 2011–2012, což je patrné i z technologie. V Jannově (Archie Madekwe) pokoji se nachází stavebnice Lego Technic Porsche 911 RSR s číslem 42096, kterou společnost Lego vydala až v roce 2019. (Johnny.ARN)
  • Postava Dannyho Moora (Orlando Bloom) je inspirována Darrenem Coxem. Cox byl bývalý manažer společnosti Nissan Europe, který v roce 2008 založil GT Academy, aby pomohl Sony PlayStation a umožnil hráčům závodních her stát se profesionálními závodními jezdci. (Johnny.ARN)