Předlohou filmu je skutečný příběh o splněném přání dospívajícího hráče videoherní závodní série „Gran Turismo“ Janna Mardenborougha, jehož herní dovednosti a výhry ho dovedly až na dráhu skutečného profesionálního závodního jezdce. (Falcon)

Videa (5)

Trailer 6

Recenze (342)

Lucasion

"Do you really think you're going to take a kid who plays video games in their bedroom, and you're going to strap them to a two hundred mile an hour rocket? It'll tear them to pieces." Rozhodně nejsem cílovka. Závody a tratě není můj šálek kávy. Ale videohry ano. GT je jeden z klenotů u modré stáje a všichni víme jaké má kvality. Moc bych si přál, aby se točily takhle kvalitní adaptace videoher. Neill Blomkamp totiž umí a umí převést adrenalin i na plátno. Za celou dobu film nevypadne z tempa. Má šťávu, má říz. Archie jako hlavní postava moc sympatií nehýří, ale skvěle to doplňují Bloom a fantastický Harbour. Ten se snad hodí do každého filmu. Romantická linka by možná šla zkrátit, aby film nemusel mít přes dvě hodiny. Ale to je detail. Emoce fungují a hudba taky. A stejně jsou nejdůležitější scény z trati. Ty na jednu stranu fungují na plátně parádně a na druhou stranu si říkám, že by to šlo sestříhat trošičku lépe. Ty delší závody mají náboj, ty kratší mají ještě rychlejší střih. Film mě bavil od začátku do konce, jako popcornovka GT nezklamalo. Po řemeslné stránce je to kvalitní áčková produkce. Ale když to srovnám s deseti lety starými Rivaly (2013), tak je to nebe a dudy. Po všech stránkách. Navíc nevím jak by GT fungovalo na televizi v obýváku. Tohle je film pro kina. Ale jak už zaznělo na začátku, já nejsem cílovka. U Forzy vždy sáhnu po Horizon nikoliv po Motorsport. [Imax] (74 %) ()

Spiker01

Když jsem přemýšlel o námětu tohoto filmu, tak mě hned napadlo, že je do filmu převeden tím nejlínějším způsobem, když se zaměřili na GT Academy, zároveň však tím jediným (smysluplným) možným. Musím opravdu pochválit mého kdysi oblíbence Neilla Blomkampa, že z tak tuctového tématu typu Need for speed, vytřískal opravdu maximum a povedlo se mu závody natočit napínavým způsobem, jen možná ten příběh byl až příliš natahovaný a zároveň předvídatelný (i pokud neznáte skutečnosti, které se v mnohém lišily) a už jsem chtěl, aby to skončilo. Je však škoda, že na sebe film nevydělal, protože ačkoliv bych sequel nechtěl, nerad bych aby to zarazilo produkci dalších filmů podle her Playstation studios. Takže za mě usmolených 70% a rád bych někdy v budoucnu dal ještě filmu šanci. ()

Kaka

Spíše pěkný fan-servis, než-li plnohodnotné drama s emocionálním nábojem a tezemi ze života ala Rush. I tak má však Gran Turismo pěkné momenty. Obstojně natočené závodní scény z okruhů, solidní nevtíravé triky a neokoukané tváře, plus ty okoukané jsou na pohodu a nijak tu vyloženě nepřekáží. Hounsou s Harbourem hrají to, co se od nich očekává a Bloom je prostě Bloom. Vztahová linie je však zcela zbytečná. Moc se o filmu nemluví zřejmě kvůli slabší propagaci, nebo specifické cílovce, určitě se nestane tak populární jako příběh Nikkiho Laudy, ale ucházející kvality má. ()

Trevor

Gran Turismo bola hra ktorou som dokázal zabaviť zároveň aj neter aj synovca napriek tomu že bol medzi nimi v detskom veku takmer priepastný 4 ročný rozdiel čo sa záujmou týka, takže z tohto pohľadu film celkom potešil. Avšak ako spomína Arsenal83 celé to vyzerá skôr ako reklama na ďalšie vidanie tejto hry, dej je pri týchto filmoch presne ako spomína klišoidný a predvídateľný, človek nemal pocit ako pri LeMans či Rivaloch že benzín doslova cíti, strašne mi vadil aj hlas hlavného protagonistu ale aj tak som sa nakoniec rozhodol pre slabšie 4*. ()

fuxoft

Pokud už mají existovat filmy, které jsou od začátku do konce reklama na korporátní produkt, pak je dobře, že jsou aspoň takhle kvalitní. Vlastně docela příjemné překvapení, technicky moderně bezchybné, námětem oldchoolově tradiční. A to mě naprosto nezajímají realistická rychlá auta a tím méně jejich simulátory. ()

Zajímavosti (35)

• Vo filme je viackrát spomenuté, že Steve Mardenborough (Djimon Hounsou) hrával futbal za Cardiff City. Tento v anglickom Birminghame narodený stredopoliar odohral v kariére za Cardiff City 32 zápasov a strelil jeden gól. (toi-toi)
  • Když hraje Jann (Archie Madekwe) na začátku filmu „Gran Turismo“, tak jde vidět na monitoru u jednoho jména českou vlajku. (Duoscop)
  • Hudba použitá v závěrečné scéně po Jannově (Archie Madekwe) vítězství v závodě 24 hodin Le Mans je „God Moving Over the Face of the Waters“, kterou složil Moby. Celosvětově se proslavila, když byla použita v závěrečné scéně filmu Nelítostný souboj (1995). (Johnny.ARN)