Október 1981. Blízko motolského potoka je nájdená mŕtva žena. Pražská „mordparta“ vedená Jiřím Markovičom tuší, že má čo do činenia so sexuálnym deviantom. Že ide o začiatok vyšetrovania jedného z najznámejších československých sériových vrahov, ale netuší nikto. (Voyo)

Recenze (58)

FeriusParfax

Pilotní díl byl přesně takový, jaký jsem ho čekala. Hned v úvodu vám bude představen vrah svých dětí. Ocenila bych, aby mrtvoly nebyly rozmazané, ale chápu, že by se někomu mohlo dělat šoufl, když vidí malé děti v tratolišti krve a s rozmašírovanou hlavou. Na konci je o tomto vrahovi vsuvka, aby divák věděl, jak to s ním skutečně dopadlo (v seriálu se ale případ neřeší). Tento nápad se mi líbí. Díl začne vraždou, která se nijak netýká hlavního případu a na konci vám je ukázáno rozuzlení. Beru to jako milé oživení každého dílu. Samozřejmě jde o skutečné případy.   Detektivní trio je vcelku sympatické. Nejvíc určitě hlavní detektiv -  Markovič. Na Mišíka si budu chvíli zvykat. Pořád ho vidím, jako vyhula z filmu BANGER. Atmosféra je vystavěna dost přesvědčivě a úzkostně. Budu se těšit na další díly, kdy se nám asi představí náš hlavní úchyla. Už teď je jisté, že pan Hojer bude pěkné kvítko. Tahle minisérie mě bude určitě bavit. Těším se na další díly, jak Láďa Hojerů na pich. ()

J.Lajner

Trochu mi zážitek narušují ty komediální vsuvky (návštěva budoucích zdravotních sester), ale jinak jde o zajímavý mix „zaoceánských“ režijních postupů a zasmrádlé socialistické atmosféry. Dialogy parádní a hlavní představitel si dokonce osvojil některé pohyby i intonační rétoriku skutečného Markoviče. Ani ultraslizák Mišík mi tady moc nevadí, a to už je co říct. Slušný start. ()

koho13 odpad!

Strašnej hnus. Nuda a vyblitej obraz. Záběry proti oknu, tak je to rozmazaný, absolutně bez spádu děje. Vydržel jsem 30 minut a s tímhle produktem Novy končím. Je vidět, že i tahle stanice, co dokáže natočit kvalitní seriály jako například Policie Modrava a Kriminálka Anděl, natočí neskutečnou kravinu. ()

Metuje

Velmi solidní začátek. Je to teda na české poměry poměrně hodně detailní a zároveň skromné na jakékoliv vysvětlování, takže to vyžaduje neobvyklou diváckou pozornost. Obsazení mi tu sedlo velice, rád koukám na nepříliš okoukané tváře. Kamera místy opravdu skvělá a baví. Zatím mě u toho ale drží spíš ohlasy okolí. ()

BlackDemon

Seriálová udalosť roka to nie je, ale je to veľmi pozerateľné. Keby sa tvorcovia pri vizuáli snažili viac dodržať strih a spôsob snímania, aký sa v tom čase používal /náznaky tam sú/ a nepoužívali občas čudné detailné zábery, ktoré sa z toho snažia urobiť svetovú trendy retro krimi, tak by to celkovému výsledku len pomohlo. Ale aj tak - za mňa parádny nadpriemer, ktorý ale vizuálne neprekonáva niektoré časti iného českého retro seriálu Svět pod hlavou. A ešte niečo, čo sa mi veľmi páčilo - herci skvelí. ()