Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Október 1981. Blízko motolského potoka je nájdená mŕtva žena. Pražská „mordparta“ vedená Jiřím Markovičom tuší, že má čo do činenia so sexuálnym deviantom. Že ide o začiatok vyšetrovania jedného z najznámejších československých sériových vrahov, ale netuší nikto. (Voyo)

Recenze (58)

kingik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Geniální i tak trochu genitální záležitost. Jakmile v příjmení Hujer zaměníte písmenko, tak vznikne Hojer. A je zaděláno na problém. Rázem z Rudé mlhy dob dávno minulých nevyjde komická postavička, ale bezcitný sadistický vrah a kanibal k tomu. A žádná žena před ním není v bezpečí. Na podzim neblahého roku 1981 poprvé udeřil, a to neměl dost ještě čtyřikrát, a případ zavražděné a znásilněné ženy do svých rukou přebírá tehdejší pražský kriminalistický tým pod vedením Jiřího Markoviče. Rozbíhá se kolotoč vyšetřování a výslechů, kdy vyšetřovatelé sice větří stopu, ale definitivní naději jim poskytne až chovanec psychiatrické léčebny, kterému se vrah se svým ohavným činem svěřil. Seriál dostal od počátku velmi temné a znepokojivé pojetí. Petr Lněnička, který na sebe za celou hereckou kariéru dokázal spíše zapůsobit v dabingu, do socialistického ošacení vklouzl náramně zkušeně a jeho Markovič první epizodě vládne. Samotný autor vražd se ale na scéně ještě neobjevil, což by se mělo změnit hned v příští epizodě. Dobové reálie, líčení herců a celková výprava vystihují danou dobu velmi věrohodně. Celé je to poutavě natočeno, ačkoliv tempo není nikterak závratné. Dialogy fungují a překvapivě je i čas na drobné komediální vsuvky. Režisér Pavel Soukup přišel s vrcholným seriálem, kdy divák bude netrpělivě očekávat každou příští epizodu. Jen je škoda, že Nova to nejlepší ukryje na Voyo, nepochlubí se náhlou kvalitou tvorby a místo toho diváky po večerech ohlupuje neskutečnými seriálovými  výtvory v podobě zvratků. 10|10 ()

Metuje 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Velmi solidní začátek. Je to teda na české poměry poměrně hodně detailní a zároveň skromné na jakékoliv vysvětlování, takže to vyžaduje neobvyklou diváckou pozornost. Obsazení mi tu sedlo velice, rád koukám na nepříliš okoukané tváře. Kamera místy opravdu skvělá a baví. Zatím mě u toho ale drží spíš ohlasy okolí. ()

Reklama

J.Lajner 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Trochu mi zážitek narušují ty komediální vsuvky (návštěva budoucích zdravotních sester), ale jinak jde o zajímavý mix „zaoceánských“ režijních postupů a zasmrádlé socialistické atmosféry. Dialogy parádní a hlavní představitel si dokonce osvojil některé pohyby i intonační rétoriku skutečného Markoviče. Ani ultraslizák Mišík mi tady moc nevadí, a to už je co říct. Slušný start. ()

bubun 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Herecký výkony příšerný, zvuk divnej - to jsou snad nějaký postsynchrony, nebo co?, stylizace postav taky děsná, některý dialogy a monology naprosto příšerný (např. výpověď herečky, která si říká "Leona" a asi nemá příjmení, na stanici o tom, jak ji pronásledoval deviant, to byl tak otřesnej hereckej výkon, repliky a celkově ta scéna, že by jeden zaplakal. Ale ona byla děsná už v Sex o'Clock, tak to možná bude hlavně o ní), rádoby umělecký záběry.... Kupodivu (!) mě tolik nevytáčel Mišík, asi se trochu zklidnil (nebo ho zklidnil někdo jinej). Prachař spíš jak karikatura (i když vtipná, uznávám.) Další komický moment přišel ke konci, když se SPOILER sejdou vyšetřovatelé s Kotkem ve věznici, chvíli se s ním nezávazně bavěj, a když je konečně Kotek vyzve, ať kápnou božskou, proč vlastně za nim přišli, tak Markovič s lehkým úsměvem: "Nás by zajímalo... jaké to je... být sadistický vrah?" přesně s těmi rádoby napínavými pomlkami a s closeupem na jeho ksicht, přičemž se ještě pak ozve mlácení do nějakého kovu, jakože obří ŠOK! Úplně jak v těch Lostech, bože můj, kde si taky tvůrci představovali asi bůhví co... ()

kenkaku 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Celkem dost mě rozčiloval ze začátku ten neustálý přísun informaci kolikátého je a o kolik minut později se odehrává další scéna… ale to, že mezi vraždou v Motole a scénou v blázinci uběhl skoro rok to se vynechalo. Až na konci mimochodem jsem zjistil, že do toho nacpali ještě další nesouvisející případ). Každopádně mě překvapilo, že začínáme Hojerovou vraždou poslední (Anna Š. - 3. října 1981) a evidentně ty předchozí se budou rozkrývat postupně (čekal jsem chronologický postup vražd). Oceňuji historické okénko u závěrečných titulků. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama