Reklama

Reklama

Vymítač ďábla III

  • USA The Exorcist III (více)
Trailer

VOD (1)

Pekelná brána se opět otevírá! George C. Scott jako policejní vyšetřovatel Lt. Kinderman pátrá po vrahovi záhadných a brutálních vražd. Nevěří na démony a jejich nadpřirozenou moc. Ještě ne. Nevysvětlitelné úkazy v nemocnici pro choromyslné nezanechávají žádné stopy k rozluštění děsivého tajemství. Jaká síla však vede nemocnou ženu, aby se plazila po stropu zcela obratně a neslyšně jako moucha? A snad i vraždila? (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (91)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Tam, kde Richard Burton neuspět, tam George C. Scott exceluje a ukazuje, jak byl skvělým hercem. Ale je to dáno i tím, že tenhle snímek má mnohem zajímavější scénář než dvojka. Tohle je příběh, který vás bude zajímat a který vás bude děsit. To je strašně dobře. Série dostala nový lesk, který není moc matný. Nesmíte ale čekat něco, co by bylo podobné prvnímu filmu. Tohle je jiné a já jsem za to rád. ()

mikulem 

všechny recenze uživatele

Rád bych viděl Blattyho původní verzi. Nejvíc mi vadila neopodstatněná postava vymítače, a ejhle - scénu vymítání si vynutilo studio, v příběhu vůbec neměla být. Jinak ale vrcholy filmu jsou působivé samy o sobě - rozhovory s Gemini Killerem, pomatená stařena v rodině detektiva nebo fantastická lekačka s nůžkami. Samotné vymítání je pak největším kamenem úrazu. Mimochodem vřele doporučuji prostřední film z Blattyho trilogie víry THE NINTH CONFIGURATION - ten je bez kompromisů. ()

Reklama

VanTom 

všechny recenze uživatele

Do temné kriminálky 'Legie', vyšetřující brutální rituální sériové vraždy (v blázinci), se na sílu roubuje návaznost na prvního Exorcistu (vedoucí až k "zmrtvýchvstání" jedné postavy) a nepřekvapivě to k sobě úplně nesedí. Nezkušenost spisovatele (vynikající dialogy mezi přáteli v úvodu) jako režiséra se projeví zejména v nepovedené konfrontaci s (okatě přidaným) vymítáním ve finále; přes jistou unylost a nucenou žánrovou béčkovost ale scénář se skvělými hereckými výkony (Scott, Dourif, Flanders) zaujme a nepostrádá atmosféru (vražda sestřičky!). Slabší 3*, ovšem rozhodně lepší než beztvará dvojka. ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Dokud se William Peter Blatty pohybuje v rovině temné detektivky, je vše v naprostém pořádku. Atmosféra je hutná a v dobrém slova smyslu nepříjemná od první vteřiny, zločiny jsou dost brutální a vytváří se kolem nich zvláštní aura tajemna, která funguje dokonale. I hudba je potřebně znepokojivá až démonická, tempo je pomalejší a je v něm čas rozvíjet ústřední charaktery, na jejichž vzájemných dialozích je nejvíc znát spisovatelský původ režiséra, protože jim věnuje až nepřirozeně dlouhý prostor, určitě to ale není na škodu. Hlavní roli si spolehlivě odehrál George C. Scott, který má skvělého protihráče ve vynikajícím Bradu Dourifovi, z něhož jde opravdu strach. O to větší je škoda, že v závěru autor uhne k ryzímu hororu a potřebuje celý děj naroubovat na původního Vymítače, protože náhle příběh přestane dávat smysl a ona snaha propojit vše s původním filmem zoufale nefunguje. Vymítací scény nejsou potřebně mrazivé, efekty jsou laciné a celé to dost drhne a ani pointa není zcela uspokojivá. The Exorcist III má v prvních dvou třetinách slušně našlápnuto, pak ale doplatí na potřebu navázat na slavnou značku a předlohu a spadne do průměru, čímž škodí jen sám sobě. 60 % ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Dost suverénní sequel, který události jedničky jen nudně nevykrádá a chaoticky neznásilňuje jako dvojka, nýbrž chytře rozvíjí v neokoukaném detektivním rámci. Jediné, co Blattymu jakožto scenáristovi i režisérovi tolik nefunguje, totiž tempo, je vynahrazeno snad všemi zbývajícími hororovými proprietami - atmosférou prostředí (v tomto případě hlavně psychiatrická léčebna), přesvědčivými herci i vynalézavou inscenací ve formě sérií často symbolických záběrů. Některé scény, jako ta ve zpovědní kabině, překvapují i dnes svou kreativitou a dokonce černohumorným rozměrem, a když už dojde na explicitní hororové momenty, je to dobové i nadčasové žánrové zlato - mluvím o gore efektech v závěru a pak o největší lekačce filmu, která je asi opravdu nejlepším ‘jump-scarem’ v historii filmu. Kdybych o ní už předem neslyšel a nevěděl, kdy má přibližně přijít, tak bych se asi opravdu posral. Moc pěkné překvapení, které tolik nehyzdí ani ta pomalejší závěrečná třetina a pár až moc za vlasy přitažených momentů, které chtějí soupeřit se symbolikou Williama Friedkina poněkud nešikovně. Pro hororové fandy naprostá povinnost už jen za geniální statickou sekvenci v nemocniční chodbě, kdy si nás režisér připravuje opravdu jak vepře na porážku.. 80 % ()

Galerie (30)

Zajímavosti (12)

  • Tento film bol zapnutý v apartmáne sériového vraha Jeffreyho Dahmera krátko pred útekom jeho poslednej (takmer) obete menom Tracy Edwards. Edwards bol prvou osobou, ktorá prežila jeho útok. Po úteku priviedol do apartmánu políciu, ktorá Dahmera zatkla. (Marceloo)

Reklama

Reklama