Karanténa smrti

• USA Sick

Ideální dovolená v karanténě se zvrtne, když nečekaný vetřelec rozpoutá šílený boj o přežití. (HBO Max)

Recenze (142)

maddy

Jednoduchý slasher, ktorého hlavné klady spočívajú vo veľmi rozumnej stopáži na podobný typ filmu a prekvapivo hutnej réžií, ktorá vie všetky tie naháňačky s vrahom efektne predať. Navyše často s priamou konfrontáciou s vrahom, kde postavy nie sú len ďalšie mäso na porážku v poradí, čo je v rámci žánru príjmené osvieženie. Vrahovi tu síce chýba nejaká aura osobnosti alebo hrozby a aj motív a celý sociálny komentár v závere je príliš zjednodušený a na smiech, ale nič čoby v rámci žánru nejako skazilo celkový dojem. Vo výsledku tak svižná, efektná jednohubka bez väčších zádrhelov, ale aj väčších prekvapení. CELKOVO: 6/10 PS: pozerám, že covidoví dezoláti sa nezabudli združiť aj v CSFD užívateľských recenziách. Raz by som chcel vidieť do hlavy ľudí, ktorí sa zo svojej zaprdenej stoličky niekde vo Frýdku-Místku majú nutnosť duchaplne vyjadriť k celosvetovej pandémií ešte aj na česko-slovenskej fimovej stránke. So f*cking triggered kvôli jednému filmu. ()

choze

Dvanáct let po svém posledním filmovém zářezu - solidním Vřískotu 4 - se Williamson vrací s průměrným komorním home invasion (za vyvražďovačku bych to neoznačoval, když jsou tu zavražděni přesně dva lidi), jehož scénář musel zbouchat snad za víkend. Jeden pěkný barák, dvě nepříliš sympatické holky a vrah s nožem, který svým úborem a tím, jak se jim neustále plíží za jejich zády, komicky připomíná zbloudilého ninju. Vřískot to připomene počáteční komunikací vraha s oběťmi přes chat a pak fyzičností střetů obětí s vrahem, která se tu posouvá až na level bitek z akčního filmu. Kromě toho je nepříliš nápaditá honička vraha a obětí po baráku a okolí ozvláštněná rámováním covidovou pandemií (člověk si připomene, jaká pakárna to tehdy byla), což zjevně souvisí s motivací vraha. Bohužel to s ní souvisí tím nejjednodušším možným způsobem, takže žádné velké překvapení na konci se nekoná. Vizuálně, hudebně i herecky je to pak zaměnitelný standart a ve výsledku zapomenutelný film, kterým se dá zabít večer, ale to je tak vše. ()

rollman1

FILM, NAD KTERÝM SVĚDCI COVIDOVI BUDOU MASTURBOVAT TAK 8X DENNĚ. Na Covid mám svůj názor, takže nebudu řešit kraviny. Takže k filmu. Slasher mixnutý s home invasionem, kde vrah nahání dvě nesympatické pipiny po jednom letním baráku. Oceňuji přístup k civilnějším vrahům, kteří když dostanou pánví přes držku, tak jde vidět, že je to fakt bolí. Takže nečekejte žádné Jasony ani Hatchety. Tentokrát se dá považovat za menší úspěch i to, že oběti se snaží vraha hned dorazit, což je příjemná změna, protože jinak bych asi vyhodil televizi oknem. Potěší krátká stopáž, celkem dost krve, ačkoliv nějaké gore orgie tady nejsou, dvě hezké smrti zde najdeme. Příběhově jsme někde na průměru, kdy máme jeden celkem dobrý twist, ale jinak se to nese v duchu žánrových hranic. Motiv zabijáka je každopádně k smíchu, ale líbí se mi jak zakomponovali COVID do hororu. To fakt cením. Za mě tedy příjemná, občas dementní žánrovka, která nenabídne nic nového pod sluncem, ale je tak krátká a svižná, že nudit vlastně nestihne. Nikdy si to nejspíše už nepustím, ale ztráta času to určitě není. Ps. Jedné z hrdinek jsem přál kudlu v krku už od prvních minut. Proč? Protože znázorňovala přesně typ lidí, kterými jsem za COVIDU pohrdal nejvíce. Ti, co měli 20 roušek na ksichtě, 10 v rukávu a když šli srát, tak si radši vzali 2 s sebou. Při spaní jich měli pro jistotu na sobě 15. HNUS!!! ()

darkrobyk

Velmi dobrý slasher, kterých v posledních letech moc není. Ctí hlavní pravidla žánru, a tak postavy dělají hloupé chyby a vždy zapomínají, že pokud někdo zemře, je třeba se o tom důkladně přesvědčit - a je jedno, zda jde o zabijáka nebo oběti. Začátek je povedený, protože divák neví, o co vlastně jde. Dům u jezera je výborná volba, hlavně když nejbližší sousedé jsou kilometry daleko. A nevadila mi ani otázka covidu, kdy nezodpovědní rodiče viní nezodpovědnou mladou generaci. A za to je třeba zaplatit! Výborná hudba, solidní kamera a ve druhé polovině tempo a napětí nepoleví. Ze všeho nejlepší jsou parohy. Vezmi si roušku! ()

jefff

Ačkoliv dávám jen dvě hvězdy, nebylo to vyloženě blbé. Jen mi to bylo tak nějak fuk. Nápad s karanténou v covidu dobrý, ale celá pointa byla taková vachrlatá a moc mě průběh filmu neoslovil. V půlce jsem už musel přetáčet a to není znamení úplně napínavého děje. Napětí se dostaví až v poslední čtvrtině a to je na thriller málo. ()

• Během otázek a odpovědí na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu v roce 2022 John Hyams vysvětlil, co ho motivovalo k natočení filmu: „Když jsem si přečetl scénář, jedna z věcí, která mě zaujala, bylo to, jak je odtažitý, což se mi líbilo. Jednou z nejúžasnějších věcí na tom filmu pro mě je, a Kevin Williamson to řekl mnohokrát, že vlastně nemá druhé dějství. Má to tak trochu první dějství a přechází to rovnou do prodlouženého třetího dějství. Nikdy jsem nijak zvlášť netoužil natočit slasher, ale tenhle pro mě byl jako thriller převlečený za slasher. Tak nějak jste si vytvořili všechny ty archetypy slasherů, ale najednou se z toho stala taková prodloužená honička. Jakmile jsem se dostal ke scéně v kuchyni, kde Parker (Gideon Adlon) bojuje s jedním z vrahů, a jak se celá ta scéna vyvíjela, a pak se objevil druhý chlap, tak jsem si řekl: ‚Páni, já se fakt jenom usmívám, když to čtu,‘ a tak nějak bych chtěl rozehrát tuhle akční scénu, která nikdy neskončí.“ (Johnny.ARN)
  • V dubnu roku 2020 Parker (Gideon Adlon) předvádí, jak mu je prováděn rychlý test na covid-19. První rychlé testy na covid-19 byly k dispozici až v květnu 2020, a to pouze ve zdravotnických zařízeních. První domácí rychlé covid testy byly veřejnosti k dispozici až v prosinci 2020. Je sice možné, že si zabijáci vzali jeden z nemocnice, ale test s přímým odečtem, který nevyžaduje laboratorní vybavení, byl k dispozici až v srpnu 2020. (Johnny.ARN)