Clay (Jason Statham), bývalý agent tajné organizace Beekeepers, se po smrti svého přítele a souseda vydává na cestu krvelačné pomsty celostátních rozměrů. (Arigato)

Videa (16)

Recenze (170)

alchac

Ajer potvrdil žumpoidní trend i v tomto pokusu o další recyklát Honzy Chuje (akorát tady mu asfaltoví padouši nekuchli štěně, ale vykostili bábu a navrch mu rosmrtali úly), u něhož ta absolutní nezničitelnost vadí daleko méně než bezskrupulózní „dějové“ oslí mostění, které je vydáváno na odiv takovým způsobem, že divák naprosto nemá pochyb v tom, co si scénářiťsta (aha, teď vidím, že stejný neumělec páchal podklad i pro čtvrté Expendebily, tím se to vysvětluje) myslí o jeho inteligenci. Chudák Jasoň měl co dělat, aby to udržel tak tak nad hladinou septiku. ()

honajz

Slušně natočená oldschoolovka, kde to těm šmejdům člověk prostě přeje, pokud už v životě on nebo jeho rodiče na nějaké narazili. Plus ta spojitost s včelím společenstvím (už od úvodních titulků spojené i s historií lidstva od Egypta přes další historická období a civilizace), která tomu dodává určitý drobný přesah. Jasně, nelogičnosti a tak, ale pokud to má vnitřní soudržnost, v rámci fiktivního světa, pak nemám problém to akceptovat a prostě si tu pomstu za jednu stařenku užít. Tady by mi ani nevadilo, kdyby vzniklo pokračování. ()

tron

Ten úvod by bol strašný... keby sme každý tretí deň v správach nevideli reportáž o tom, ako 90-ročnej pani alebo 85-ročnému pánovi zavolal nejaký zmrd, povedal im, že je dobrý kamarát ich milovaného vnuka, ktorý mal pred pár minútami ťažkú dopravnú nehodu a aby mu policajti dali pokoj, musí dôchodca vložiť do obálky svoje celoživotné úspory a nechať ich v kríku pri činžiaku, kde býva. A keby sme nemali TV Osem, kde ak zavoláte nejakému čurákovi alebo čuráčke a nadiktujete týmto zavrhnutiahodným indivíduám svoj dátum narodenia, tak vám z neho vyveštia budúcnosť a dodajú, že ak budete dva týždne v kuse jesť kešu oriešky, vyhráte bilión bambiliónov, tieto skvostné informácie vás samozrejme stoja 10 eur/minúta. Čiže ten úvod je fakt strašný... a fakt realistický. Každopádne faktom je, že prvých cca 20 minút je takých ťažkopádnych a divných, že mi to pripadalo ako najhorší film Jasona Stathama za veľmi, veľmi dlhú dobu. No a potom sa to rozbehlo... a už nezastavilo. Nechcem komentovať špecifické momenty scenára, ktorý ku koncu ide temer do sci-fi. Nebudem spoilerovať, ale chcel som si búchať hlavu o stôl, keby... Keby nebol Statham taký nabúchaný. Keby nebol taký neohroziteľný, že John Wick je proti nemu bábovka, ktorá to každú chvíľu od niekoho schytáva. Keby rôznym osobám nehádzal do hláv poháre s čerstvo vytočeným medom (!). Keby to nemalo taký štýl. Keby sme v 90. rokoch nechovali niekoľko včelích rodín. A keby akčné sekvencie neboli také zručné. Nie je to najlepší akčniak roka, ale akonáhle sa rozbehne, ťažko ho zastaviť . Tvorcovia akoby si uvedomovali, že „všetko“ tu už bolo a tak sa s ničím nebabrú a dupú na plyn tak, že z jednotky tam šupnú rovno päťku a prekvapivo im to neskape (rotačák na pumpe... pochopil som to správne že ten chudák tam vybuchol?). Istým spôsobom to bola komédia, v ktorej záporák na hrdinu neustále nasadzuje nových a nových bitkárov, hrdina ich behom pár sekúnd vybúcha a potom záporákovi zavolá, aby ho o tom informoval. K tomu si pripočítajte dvojicu agentov FBI, ktorí chodia z miesta činu na miesto činu a neveriacky krútia hlavou. Neviem, či to bol zámer alebo nie, ale mne to (v dobrom) pripadalo fakt vtipné. Chcem dvojku. Ale naozaj Jasona v rámci filmu charakterizovali ako !chlapíka okolo štyridsiatky"??? ()

darkrobyk

Jasně že to je jednoduché, přímočaré, naivní a fantastické, páč akční filmy se Stathamem takové jsou. Kdyby šli všichni po první ráně k zemi, jako v reálu, tak by měl film deset minut. Je to připomínka zlatých osmdesátých let, kdy akční žánr kraloval. A já si občas moc rád dám film, kde hrdina je superman, anžto mně už poslední dobou lezou na nervy rádoby realistické snímky, kde než se hrdina domůže spravedlnosti, dostane desetkrát přes hubu. A svět, i ten náš, by občas takového včelaře potřeboval. Ten Augiášův chlév je nejen poslední dobou hodně zanesený... Báječně jsem se u toho odreagoval a těžko říci, která akční scéna byla nejlepší. Pokud je v jednoduchosti krása, pak možná ta na mostě. ()

Arsenal83

Keď Stathamovi uletia včely, tak je svet v problémoch. Najmä keď mu dobrovoľne uletí tá najstaršia a najtučnejšia. Naozaj by ma zaujímalo, či je to výškou Satthamovej hypotéky, že musí brať už aj 5 filmov ročne, alebo nárokmi Miss prázdny pohľad Rosie Huntington-Whiteley, čo má doma, lebo niektoré vešiaky zvyknú byť naozaj drahé. Chovateľ včelí je jedným z dôkazov, koľkokrát sa dá použiť v podstate ten istý scenár, ponúknuť ho divákom ako steak, aby si až po konzumácii uvedomili, že bol pripravený z bezďákovej podrážky. A mnohí ešte s chuťou prežujú. ()

• Natáčalo sa od septembra do decembra 2022 v Anglicku (Londýne, Tyringham, Tyringham, Isle of Sheppey), najmä kvôli úzkemu rozpočtu (34 miliónov dolárov) a tam poskytnutým daňovým úľavám. (Arsenal83)
  • Oblečení, které má Clay (Jason Statham) na sobě, když se stará o své včely, je ve skutečnosti upravený šermířský oblek. (DJMaroko)
  • Vo filme sa vyskytuje viacero starších technológií, najmä počítačové CRT monitory. Je to preto, že príbeh sa mal pôvodne odohrávať v roku 2003, kým sa od nápadu upustilo. Keďže však umelecké oddelenie už začalo získavať časť hardvéru, z rozpočtových dôvodov sa rozhodli ponechať si to, čo už nakúpili. (m.a.t.o.)