Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Elitní herecké složení Nick Nolte, Gene Hackman a Ed Harris nás přivádí do Nikaragui na přelomu 80. let minulého století, v době, kdy zemí zmítá občanská válka a boj proti prezidentu Somozovi. Právě sem dorazil známý fotograf Russel Price, jehož úkolem je zdokumentovat, co se v zemi děje. Tváří v tvář lidskému utrpení je příliš těžké zůstat neutrální. Po setkání s povstaleckými guerillami se společně s kolegy Alexem a Claire zapojuje do místního dění, což s sebou samozřejmě přináší nelibost provládních složek. Začíná hra na schovávanou a boj nejen o záchranu života, ale také o zachování pravdivého svědectví. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (42)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pod paľbou je určite o triedu horší film ako Salvador, každopádne vtedy aktuálna a stále v kinematografii málo rotovaná téma občianskych vojen v strednej Amerike zaujme viac, ako divácky preferovaný Vietnam. Film pôsobí ako štúdiový výrobok, ale obsahuje viacero pozoruhodných momentov, ako napríklad panoramatické bombardovanie hlavného mesta na pozadí dialógu postáv niekde na terase. Zase z toho vychádzajú američania ako pomerne tupí politici, čo nám je chtiac nechtiac sympatické. V Reaganovskej dobe obzvlášť. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

And for all the right reasons, your poets choose the wrong side. Iluzí zbavený vhled do půtek "třetího světa" během studené války. Na jedné straně fašistický diktátor, na druhé revoltující marxističtí povstalci, v pozadí zájmy velmocí, mezitím "chceme-být-nestranní" novináři přicházející o iluze během konfliktu, který má jen poražené v podobě opakující se historie a lidských tragédií. Kdykoli hrozí, že by se to překlopilo v sentimentální agitku či se zaujal neskrývaný levičácký postoj (jako velmi podobný Stoneův Salvador), tak se to relativizuje a hodí do šedé zóny. Syrové, působivé, skvěle zahrané a jediné co na tom je nádherné, je překvapivě hutný Goldsmithův soundtrack kombinující synťáky s jihoamerickými flétnami a motivy. Což by dle vší logiky nemělo fungovat, ale funguje. ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Pěkné drama ani ne tak o politice ani o revolucích, ani ne tolik o vztahových propletencích, ale hlavně o profesi a profesionalitě práce válečných novinářů a fotografů. O jejich zvláštní etice, která by teoreticky měla stát nad obecnou lidskou, ale ne vždy se to podaří, a nikdy není tak úplně jisté, co je vlastně správné. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Goldsmithův soundtrack k Under Fire patří k mým nejoblíbenějším vůbec, znám ho nazpaměť, a na film, pro který vznikl, jsem byl velice zvědavý. Dost mě proto udivilo, jak dlouho po úvodních titulcích trvalo, než hudba vůbec začala znít... Snad půlhodinu, možná i víc. Do té doby se děj odvíjel velice pomalu, zdlouhavě a nedělo se příliš záživného. Pak se ale hrdinové dostali do města Leon, Goldsmith začal konečně vyhrávat, film nabral spád a atmosféra houstla a houstla. Závěr byl mrazivý a řekl bych, že i dost realistický a s myšlenkou, jež je bohužel stále aktuální. Žádní opravdoví hrdinové zkrátka neexistují. A pokud si myslíte, že ano, vsaďte se, že by se našla spousta jiných lidí, kteří by vás přesvědčili o opaku. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,UNAVUJE ŤA TRETIA SVETOVÁ?" ,,NIE, UNAVUJÚ MA VÝŤAHY TRETIEHO SVETA." __ Latinská Amerika, revolúcie, diktátori, občianske vojny a prevraty išli vždy ruka v ruke. ,,Under Fire" sa do môjho povedomia najprv zapísal uznávaným Goldsmithovym soundtrackom, ktorý sa do ešte širšieho poslucháčskeho povedomia dostal potom, ako Tarantino využil skladbu ,,Nicaragua" v ,,Djangovi", čím z nej urobil vyhľadávaný hudobný podkres klipov alebo TV upútaviek (napr. program k 125. výročiu narodenia A. Christie na ČT). Napriek očakávaniam spôsobenými nomináciami na Oscara a Zlatý glóbus, tu Goldsmith pracuje s hudbou veľmi úsporne, čím dokonale napĺňa svoje argumenty o tom, že celovečerný film by mal ideálne obsahovať nanajvýš 30 minút hudby (tu je to o niečo viac). Ku zhodnoteniu filmu musím predovšetkým napísať, že cez vážnosť témy som celým prezentovaním dianím ostal nezasiahnutý. Zaujalo ma, že klasický prvok ľúbostného trojuholníka je tu okrem fyzickej lásky narušený ,,láskou k Nikaragui". Zhodnotenie príčin (ne)účasti USA na dianí v Nikaragui ako i objasnenie jej zástoja v iných lokálnych svetových vojenských ohniskách vystihuje pár viet v závere filmu: ,,Bolo zabitých 50 000 Nikaragujcov. A teraz jeden yankee. Možno budú Američania pobúrený z toho, čo sa tu deje." (449. hodnotenie, 28. komentár k filmu) ()

Galerie (22)

Zajímavosti (2)

  • Na začátku filmu se v záběrech z Čadu v karavaně objevují ochočení sloni indičtí. V Čadu však žijí jen sloni afričtí a v malé míře sloni pralesní. (Caaslav)

Reklama

Reklama