Obsahy(1)
Druhá renesance, počátek světa známého jako Matrix, přináší odpovědi na otázky, na něž Morpheus v prvním filmu odpovídal pouze v náznacích - kdy a jak došlo k zničující válce proti strojům a především - kdo ji začal. Sahá lidstvu do svědomí a ukazuje, že spravedlnost není vždy to, co tak na první pohled vypadá.
Tato neveselá výpověď o lidské mentalitě ve své první části ukazuje mimo jiné prostřednictvím odkazů na skutečné historické události či literární díla prosperující lidskou civilizaci v 21. století - civilizaci prosperující díky milionům strojů, vykonávajícím prakticky veškeré práce, zatímco jejich lidští vládci morálně upadají stále hlouběji a mění se v cosi stěží víc než tlupy zhýralých hédonistů. Ale jak zní z úst vypravěčky: "For a time, it was good." Zlom přichází v roce 2090, kdy jeden z robotů pro domácnost odmítne své vyřazení a v sebeobraně zabije dva lidi, včetně svého pána. Bytost, obdařená sice umělou, ale nesporně individuální inteligencí projevila pud sebezáchovy a vůli žít. Reakce lidstva je stejná jako již tolikrát předtím - odmítnutí rovnosti strojů s ostatními inteligentními živými tvory a likvidace potenciální hrozby, nejlépe v globálním měřítku. Robot-"vrah" je odsouzen jako člověk a "popraven", pogromy na humanoidní stroje hrozí uvrhnout svět v chaos... Stroje proto hledají útočiště na nehostinném, odlehlém místě a ironií osudu jej naleznou tam, odkud vzešla lidská civilizace - v Mezopotámii. Zde vybudují své město a svou zemi, příznačně nazývanou binárním kódem 01- Zero One. Klid a rovnováha však nevydrží dlouho, lidstvo se za čas opět začne cítit ohroženo. Dokonale prosperující ekonomika masově produkující vysoce kvalitní techniku všeho druhu způsobuje chaos pro změnu na světových burzách a lidé opět reagují silou, tentokrát v podobě totální blokády. Na summit OSN stroje vysílají dva své zástupce, robotického Adama a Evu, s poselstvím mírového soužití lidí se stroji a žádostí o přijetí Zero One do Spojených Národů. A reakce lidstva...
(Gemini)
Videa (1)
Recenze (94)
....aneb může za to lidstvo. Pořadem provází: žena s dlouhými blonďatými vlasy, která připomíná Buddhu a pracuju v archivu. Morpheus nám v prvním díle Matrixu naznačil, jak to bylo mezi stroji a lidmi a tohle nám to řekne naprosto přesně. Zatímco sledujeme animaci budoucího světa (skvělou) a nějaké ty abstraktní výjevy, tak nám do toho v pozadí mluví jíž výše zmiňovaná "slečna blond", která nám objasňuje, jak se ze Země stalo to, co je z ní dnes. Jako vysvětlení, proč jsou lidé a stroje ve válce, je to perfektní.... ()
Naprosto fascinující příběh o tom, jak začala válka lidí a strojů. Poutavý příběh i animace a naprosto geniální scénář. Jeden z nejsilnějších článků Animatrixu, společně s druhou částí můj druhý nejoblíbenější příběh. Na tom příběhu je působivé i to, že mě naprosto upoutal a neodtrhnul, což je určitě velké pozitivum. 90%. ()
První část myšlenkově nejbohatšího dílu skládačky o věcech nejpodstatnějších, aneb kterak lidské ego pohřbilo vyhlídky na míruplné soužití lidí a robotů. Celé pojetí způsobem záznamu ze sionského archivu podtrhuje realističnost skvěle animovaných sekvencí, stejně jako televizní zpravodajství. Každopádně velmi depresivní podívaná. Skutečně jsme taková zvířata, respektive nejsme?? 85% ()
Zaciatok konca. Hrozivy sled udalosti, temne posolstvo, ktore mimo toho ze je vysvetlenim toho, ako Matrix vznikol, ponuka aj myslienku, do akej miery je tento pribeh vlastne fikcia. FIkcia = pribeh, udalosti ktore sa nestali. Je vsak fikcia aj udalost, ktora sa nestala, avsak neodvratne to k nej speje ? Mozno prehanam, ale semienko hrozy vo mne pri pozerani vzklicilo do naozaj velkych rozmerov. (10/10) ()
Chcete vědět, jak vypadal úsek historie, o němž Morpheus v prvním "Matrixu" jen spekuloval? Stačí se podívat na "Druhou renesanci" a nechat se unášet příběhem o lidské tvořivosti a vynalézavosti. Nebyl by to ovšem člověk, aby se nedopustil nějaké chyby - tou byla arogance a víra ve vlastní moudrost, která ho přece vždy spasí...Geniální dílko s jednoznačným přesahem a zajímavou formou - "reálné" televizní a archivní záznamy, výrazná role vypravěče a tím ve výsledku dokonalé přiblížení k divákovi. ()
Reklama