Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pět mrazivých příběhů found footage hororu, které se objevují v televizním dokumentu, zavede diváky na krvavou cestu zapomenutým podsvětím 80. let 20. století. (mikki089)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (35)

Immortal17 

všechny recenze uživatele

Máme tu šesté pokračování found footage V/H/S/. Než se pustím do celkového hodnocení, musím hned na úvod zmínit, že ačkoliv jsem velký fanoušek celé série, V/H/S/85 mě trochu zklamal. Samozřejmě sledující má při sledování neustále pocit napětí, obzvlášť kdo se dívá v noci jako já, nikdo netuší ani v nejmenším co se asi tak může stát, zvědavost diváka po celý snímek neopustí, jak známe celou sérii, víme všichni, že mezi pěti příběhy se najde vždy ten jeden, který vytáhne celý film o příčku výš. Jaké štěstí, že V/H/S/ obsahuje tak trochu od všeho něco. Připravte se na pořádnou várku spoileru. Pustíme se tedy do hodnocení každého příběhu zvlášť. Co se týká prvního s názvem "No Wake", kdy se partička přátel vydává k jezeru užít si vodní lyžování, ok, menší příjemný rozjezd, seznamování, poznávání postav, na první pohled se příběh muže zdát jako super slasher na způsob Pátek 13., upřímně řečeno jsem čekala, že se objeví nějaký blázen s maskou, který všechny zmasakruje, ovšem omyl to byl jen drobný, vrah s maskou se sice neobjevil, přesto byli všichni postřeleni a "zabiti". Proč toto slovo píšu do uvozovek? No možná proto, že jakýmsi záhadným způsobem vstali z mrtvých. Chmmmmm. Nikoliv jako zombie, ale pouze se svými smrtelnými zraněními, ale jinak plně při vědomí. Jediné vysvětlení je to, že nad jezerem, po kterém zrovna v době smrti pluli, visí dávná kletba. Je těžké určit odkud vlastně vítr vane, ale V/H/S/ je známé tím, že divák nepotřebuje příliš chápat, domyslí si totiž sám. Jelikož jsem fanda gore scén si tento příběh zaslouží 2-. V případě nedostatku krve bych to hodila o jedno méně. No a tímto se přesouváme k příběhu č. 2. Jak již vypovídá název "God Of Death" bude se jednat nejspíš o jakéhosi Boha. Kterého, že? Neuhodnete to, jelikož je to skutečně absurdní. Než se ale pustíme k samotnému Bohu, mrkneme se na zoubek zbytku příběhu. Děj se odehrává kdesi v Mexiku, kde během televizního zpravodajství dojde k silnému zemětřesení a mnoho lidí přijde o život, samozřejmě včetně hlavní hlasatelky. A kdo přežije? No přeci kameraman! Kdo by jinak držel po celý příběh v ruce kameru i přesto, že mu jde o život? Tak jistě! Jen naprostý blázen by ji vláčel všude s sebou. Oťukneneme si záchranný tým, který přispěchal na pomoc. Moje otázka zní, jaký záchranný tým je natolik hloupý se v době zemětřesení přesunout doslova do podzemí, když mu na hlavu padá strop? Dobrá otázka, asi si na to posvítíme. Nejen, že se prohrabou někam do sklepení, ještě navíc projdou až do jakýchsi katakomb. Nezlobte se na mě, ale já slyšet z podzemí neindetifikovatelný skřek tak hodím zpátečku a vypařím se odtamtud rychlostí světla. Kdepak, záchranný tým je natolik statečný, že začne zkoumat objekty v katakombách, včetně malůvky Mictlāna na stěně. To by nebylo aby jednoho z nich něco neposedlo. Zvědavost se někdy holt opravdu nevyplácí. Jaké překvapení. Co a nebo kdo je vlastně Mictlān? V Aztécké mytologii byl nejnižší (devátou) úrovní podsvětí, nacházejícím se daleko na severu. Bylo to posmrtné útočiště všech těch, kteří nezahynuli hrdinskou smrtí nebo jiným čestným způsobem (v boji, při oběti, při porodu, ve spojení s vodou, bleskem aj.). To jsem si, s prominutím, vygooglila, jelikož skutečně jsem netušila co je to zač. Vida, V/H/S/ vás ještě dokonce naučí historii. Koho by zajímal podrobný rozbor tohoto úkazu, neváhejte se zeptat tety Wikipedie, je to celkem zajímavé čtení. Rozhodně zajímavější než celé toto stupidní vyzobrazení ve filmu. Takže vlastně celý tento příběh pojednává o Bohu Mictlantecuhtli, který podsvětí Mictlānu vládl. Více to asi rozebírat ani nepotřebuji. Za mě to bylo "Co to kurva bylo?!" a hodnotím tak odpadem, který pravděpodobně urazí jen málokoho.  A máme tu třetí storku, "TKNOGD". Oh! Pozor! Ptáte se, co je to za hloupý název? Žijeme ve světě technologií, dámy a pánové, zahrnuje to vše o čem si myslíme, že má svou vlastní umělou inteligenci. Počítače, mobilní telefony, tablety, herní konzole, roboti a třeba virtuální realita o které pojednává zrovna tenhle na hlavu postavený příběh. Vlastníte ji nebo vyzkoušel jste si ji někdy někdo? Já ji třeba mám doma a říkám, že je to neskutečně fascinující věcička. Někdy máte pocit, že ta věc je pravděpodobně chytřejší než vy sami. A přitom je to jen pár senzorů a gyroskop které snímají vaše pohyby hlavy a rukou. Jelikož je to věc, která mě zaujala a příběh je postaven na otázce, zda moderní technologie ovládá člověk nebo ji vládne vlastní Bůh, udělalo to celý děj vážně zajímavým. Nejdříve jsem měla pocit, že se dívám na nějakou šílenou vůdkyni sekty co uznává svého vlastního Boha a na nic jiného nevěří, jaké překvapení, že se Bůh technologie nakonec přeci jen objeví. HA! Proč ji neroztrhat na kusy když je bláhová? Já říkám - dobře ji tak. Ale vůbec nejsem zastánce takových tvrzení. Rozhodně to byl ten příběh na který jsem s lehkou nadějí čekala. Proto tomuto naperu slušné 3-.  Tak, a tímto jsme u čtvrtého příběhu. Už to tu celkem dost táhnu, mám toho na srdci celkem dost. Máme tu příběh "Ambrosia". Co se na úvod zdá jako rodinná sešlost na jakési oslavě, nikoliv čistě narozeninové. Jak se postupně ukáže, jedná se o jakési dědictví "Hail Seven". Zabij sedm lidí v 16 letech? Následná videonahrávka mladé dívky, kterou vloží mladá dívčina do videopřehrávače vysvětluje, že je tu propojena smyčka s prvním snímkem, kdy zemřelo sedm lidí u Jezera Evic. To byla ta partička přátel, která byla brutálně zastřelena u jezera. Že ne? Oh ano! To ona dívka Ruth v tom měla své 16leté prstíky na jejich počest se slaví v rodinném domě. Proboha, šílené! To není všechno, zapomněli jsme totiž, že parta z příběhu "No Wake" přeci zázračným způsobem masakr přežila a skrz jejich videonahrávku našli poznávačku z Pick-upu. Ou yeah, teď na dveře vražedné rodinky klepe policejní komando. Jak myslíte, že to dopadne? Rodina se přeci obětuje, ne? Možná. To by ale Ruth nesměla být potřísněná vodou z jezera Evic, kterou jí postříkal jeden z dětských rodinných příslušníků, že? Domyslet si můžete sami. Pokračujeme v hodnocení "No Wake" kdy jen převádím 2-. Přeci jen je to jeden příběh, tentokrát jen z pohledu vraha, nikoliv obětí. Co byste udělali vy, kdybyste ve schránce našli videopásku s natočenou vraždou? Odnesli byste ji na policii? Možná bysme se měli zeptat šerifa z pátého příběhu "Dreamkill". Prazvláštní na tom je jedna věc - ta vražda se nestala. Zatím. Ale stane se. Jak je možné, že někdo dokáže poslat videonahrávku z vraždy 3 dny předem, než se skutečně stane? Stejný dům, stejné dveře, stejné stopy, dokonce totožné osoby. Pokusíme se rozluštit záhadu hlavolamu. Týpka posílajícího dané videokazety odchytne policie u poštovní schránky a odvedou na stanici, kde se musí podrobit výslechu. Samozřejmě, co také jiného, podezření samozřejmě padne na něho. Ukáže se, že je synem policisty pracující na případu. Zajímavé, že? Tento chlapec však není vrahem jak všichni předpokládají. On pouze umí nahlížet do budoucnosti skrz svůj snový svět. Pochopila jsem dobře, že tato schopnost se předává z generace na generaci. Větší nesmysl však je, že si své sny dokázal nahrávat. Jak to dokázal? To ví Bůh, ale jak říkám, ve V/H/S/ nedává smysl víc věcí. Vrah se nakonec přeci jen dopadne a že neuhodnete kdo byl vrahem? A kdo vrahem vraha? Nebudu prozrazovat všechno přeci.  No a abych nezapomněla, máme tu meziprostorové časové sekvence, kdy můžeme vidět výzkumnou laboratoř, výzkumný tým a malého "chlapce" v uzavřené místnosti, který sedí permanentně před obrazovkou. Kdo to je? Člověk? Ne. Nezdařilý experiment? Ne. Tvor z jiného světa? Možná. Po pravdě to netuším ani já. Jen předpokládám. Postupně tento tvor začíná měnit svou podobu jak se mu zlíbí. Jednou podobné zvířeti, podruhé podobné jednomu z vědců...ale já sedět v jednom pokoji, sledovat dokola ty stejné věci, asi by mi také mrdlo a pozabíjela bych úplně všechny stejně jako v epilogu příběhu. Nezahrávej si s inteligencí vyspělejších civilizací. Musím i toto, bohužel, hodnotit 1-.  Jsme u konce, konečně. Tuto recenzi, vážení, píšu hodinu, když nepočítám pauzu na oběd, kdy jsem si pošmákla na bramborové kaši s kuřecím řízkem a sežahla jablečný džus, trochu mi to zlepšilo náladu. Nebudu lhát, možná je toto nejhorší díl V/H/S od doby V/H/S/ Viral. Proto, ať už chci nebo nechci, musím podle toho i hodnotit. Po součtu všech mých jednotlivých hodnocení nemohu ocenit víc jak 1/5. Ale nebudu tak přísná, je to přeci má oblíbená série. A také jsem měla dnes kaši s řízkem. Říkala jsem, že mi to spravilo náladu. Tak 2/5 teda no. Ale musím přimhouřit obě oči. () (méně) (více)

blackkocour 

všechny recenze uživatele

Takřka po roce se k nám dostala další záhadná videokazeta, kterou sice nikdo nepřetočil dozádu, ale co nespraví kuličková propiska, jako kdyby ani nebyl. Zhruba, co nám před 3 lety ujetý kamerožrouti a úchylní voyaeuři, co si na koupáku šmírujou v kabinkách starý plesnivý slepice, obnovili sérii Véahesek, jsem hodně rád, že dostáváme každý rok nějakého toho hororového orgasmu, protože ty “horory” co nám chce hollywood, jakože, předvést čeho se máme děsit, ale přes všechny ty prokleté bazény, lodě, domy nebo vysavače, zkrátka všechny Jeníkovy Bludy si Shudder nacpe do řiti, a rok co rok jsou ti režiséři zkušenější a lepší. Okey 85 nebyl takový banger jako 94, ani 99, nebudem zas dělat z holubího hovna nátěrku na zeď, rok co rok jsou ty zkurvený kazety víc vytahaný, a chybí tomu drajv, a ne jen jednu dobrou povídku z celého filmu, a ostatní jen amatérskou píčovinu. Nejlepší povídka Dreamkill [poprosím celovečerní pasáž, ať si to mohu šoupnout do své topky..] a Ambrosia, člověk by se dovtípil něčemu lepšího, než mutanta z laborky, virtuální degerealitu nebo Maysko-mexickou sračku s posvátním Bohem višňu, nebo podobným taťkou šmolou, a stovkami bohy, čemu idioti, pardon hinduisti věří. Zatím dám půlku, ale už to chce pořádný odvar. ()

Reklama

Sludger 

všechny recenze uživatele

Úprimne milujem túto sériu. Vždy ma dokáže niečím prekvapiť. Skrýva v sebe také klenoty ako „Safe Haven“ a „The Subject“ od Timo Tjahjanto. Do novej časti prispeli také mená ako David Brucker (The Ritual, Hellraiser) či Scott Derrickson (Sinister, The Exorcism of Emily Rose). Poďme si posvietiť na jednotlivé príbehy. Total Copy: Príbeh o zvláštnom chlapcovi s meno Rory, ktorého neustále pozoruje vedecký tím. Nosný príbeh natočil David Bruckner, ktorý skvelo budoval atmosféru medzi časťami a priniesol brutálne finále. No Wake: Mladí ľudia sa vyberú kempovať k zakázanému jazeru. Počas zábavy na vode niekto na nich začne strieľať. Začína boj o život. Najslabší kúsok sa nachádza hneď na začiatku. Obsahuje jednu vydarenú scénu na lodi, no je plný vaty a nemá žiadnu pointu. God of Death: Ocitáme sa vo veľkej výškovej budove televízneho štúdia počas zemetrasenia. Budova sa trasie a záchranný tím odvedie ľudí do podzemia, kde sa nachádzajú hispánske sochy. Čo sa naozaj deje? Výborný kúsok nasiaknutý exotickou kultúrou v originálnom prostredí. Oceňujem výber netradičného prostredia, výborné budovanie atmosféry, začlenenie božstva z nevšednej mytológie a skvelý záver. TKNOGD: Divadelná hra. Jediná herečka nám vykričí do tváre, že sme zabili náboženských bohov a vytvorili nového, boha technológii. Existuje, či je to súčasť divadelnej hry? Originálne prevedenie, svieži nápad a záver sa nebál prejsť do gore. Jedine ma mrzí, že príbeh mohol ísť o krok ďalej. Ambrosia: Minipríbeh nám vlastne ukáže opačnú stranu prvého príbehu a pridá niečo navyše. Škoda, že nám dodatok nič nevysvetlil, pridal len ďalšie otázky a navyše to ani nemôžeme zaradiť medzi horor. Dreamkill: Polícia dostala nahrávku brutálnej vraždy tri dni predtým ako sa skutok stal. Situácia sa opakuje, až kým nechytia človeka, kto tie nahrávky posiela. Je ním syn jedného z vyšetrovateľov, ktorý tvrdí, že má sny o budúcnosti a videorekordér ich nahráva. Scott Derrickson prispel najvážnejším príbehom. Spojil kriminálny thriller so scifi námetom a obohatil ho hororovou brutalitou. Námet síce nie je taký šialený ako iné, no ide o nadpriemerný kúsok. ()

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Po roce, je tu další VHSka a oproti té minulé, je to teda značně lepší a to díky zkušenějším režisérům. Líbil se mi hned ten úvod u jezera, na který naváže čtvrtý příběh. Ta atmosféra na člunu, byla příjemně děsivá a nechyběl ani bizarní závěr.  Ve druhém přijde zemětřesení a hledání východu z budovy. Trošku chaotické a finále, které mě nijak neoslovilo. Třetí povídka o virtuální realitě, byla ze všech nejnudnější, ono víceméně všechny ty příběhy mají docela pomalejší rozjezd a to mě maličko sralo. V závěru ale přišla třešnička s názvem Dreamkill (Scott Derrickson) a to byla vyloženě krvavá, brutální lahůdka. Detektiv dostane kazetu s vraždou, ještě před tím, než se stane. To bylo fakt výborný.  No a ten monster Horor, co běží cik cak mezi jednotlivými příběhy, nebyl špatný, jen díky povedenému závěru. Rozhodně lepší než 99, ale stále to u mě vede vynikající 94. Každopádně, vidět každý rok novou kazetu zrovna dvakrát asi nepotřebuju. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Tak třeba osmdesátkový účesy nebo módu upřímně nesnáším, ale některý retro věci mám zase rád - třeba retromuzea, retro hudbu a často i retro filmy. Takže nostalgický návrat do VHSkových 80's by mě potenciálně býval mohl bavit. Jo, příběhy ušly, některý byl víc horrorový, některý spíš groteskní, nebo sociálně kritický (audiovizuálně zdařilá divadelní performance), ale bohužel všechny měly společnou jednu zásadní neblahou vlastnost: byly natáčeny schválně co nejvymrvenějším a nejzhovadilejším způsobem, aby nejenom vizuálně vypadaly jako hnusná a téměř nekoukatelná x-tá kopie na ojeté, zasyflenými prackami ochmatané videokazetě, ale aby je ještě navíc točili naprostí kameramanští degeni, ještě horší degeni, než jací obvykle FFka točívají. Tenhle styl že vážně někoho baví a líbí se mu? Pak je to dost možná moderní civilizací stvořený mutant nové generace, generace X. Já jsem tedy ovšem retro konzerva a potrpím si na klasickou "starosvětskou" filmařinu a klidnou, nejlépe statickou kameru. ()

Zajímavosti (1)

  • V segmente Dreamkill, ktorý režíroval Scott Derrickson, je spomínaná sesternica, ktorá máva násilné predtuchy, ktoré sa o pár dní stanú realitou. Ide o Gwen (Madeleine McGraw) z filmu Černý telefon (2021), ktorý taktiež režíroval tento tvorca. (Marceloo)

Reklama

Reklama