Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V kufru vozu taxikáře Koukala (Miroslav Macháček) je při namátkové silniční kontrole nalezena mrtvola nahého muže. Případ dostává na starost major Mlynář (Milan Sandhaus) se svým týmem. Taxikář Koukal se při výslechu zapřísahá, že o ničem neví, navíc je i ochoten s policisty spolupracovat. Uvádí, že často vozil své zákazníky za tučnou odměnu do pokoutní herny, kde se hrály hazardní hry. Mrtvola je identifikována jako cizinec, Rakušan Mitrik, kterého odvezl do herny další taxikář Kvěch (Jiří Zahájský). Ale jak se tělo Mitrika dostalo do kufru Koukalova auta, nikdo neví. Krátce po propuštění je podezřelý taxikář Koukal zavražděn. (Televize Seznam)

(více)

Recenze (61)

Etrox49 

všechny recenze uživatele

Na svoju dobu mimoriadne vydarená kriminálka! Civilná, nestrojená a veľmi zručne osadená do depresívnej šedi zimnej Prahy. Na rozdiel od podobných kúskov z tej doby, tu má príbeh od úvodu svižné tempo, veškeré nevyhnutné úvody sú okresané do zahajovacej retroscény náhodnej policajnej kontroly, ktorá sa prelína s následným výsluchom. Doplnené o výborný hudobný podmaz – divák je okamžite vtiahnutý do deja, dovolím si tvrdiť, jedno z najlepších otvorení ČS kriminálneho filmu vôbec! Ani následné minúty nenudia, je to bez zbytočných dejových kombinácií či supernudných ód na mravenčiu prácu verejnej bezpečnosti. Pochopiteľne, treba si aj trošku namáhať hlavu, no po veľmi nenásilných a často nenápadných indíciách, citlivo podsunutých, začína byť vrah jasný dávno pred akčným finále na Letnej. Herecky je to pomerne zaujímavá zmeska osvedčených, no tentokrát sekundujúcich „koní“ (Kodet, Macháček, Čepek) a k tomu verejne menej známy Sandhaus, rovno v hlavnej roli. Dialógy maximálne chválim – výborne servírovaná atmosféra undergroundového kasína bez jediného hovno, kurva, prdel. Príslušníci kriminálnej služby sú podaní ako borci s autoritou, nie však dupaním po krku podozrivých alebo neustálym mávaním odznaku pred ksichtom. Chápem tunajšie priemerné hodnotenie Pasti na kachnu, to už je holt údel tohto žánru spred roku ’89 a to nielen v rovine predpojatosti ale aj množstva slabučkých, zaspatých či naopak prepísknutých kriminálok z rovnakého obdobia. Toto je ale úplne iná kategória, kedykoľvek si tento kúsok rád pozriem zas. ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

Moc se mi tu líbí pan Macháček, ostatní jsou taky velmi dobří, ale on je nezvklý a mezi námi i Milan Sandhaus, jinak naprosto mi neznámý, je docela solidní (zejména když to srovnám s Černou punčochou, kde je hlavní neznámý herec příšerný). Pan Kodet je takový jakopřeskopírák, padouši Čepek a Poloczek velmi dobří, Očko a gotes se mi líbí moc, ale já karty vůbec rád, skoro bych dal i 4, ale pak to opravdu trochu ztráci napětí a přehlednost a proč je tam proboha honička na Spartě ? tehdy ještě Křetinský za product placement (mimo jiné) neplatil. Nicméně v tu dobu - jsme v tuhé normalizaci - je to nadprůměrná detektivka, není třídních nepřátel, dokonce se ani nesoudruhuje, mám pocit, že se říká pane majore atd., Celkově takové solidní tmavé oprýskané podsvětí Prahy, vezmu-li mnohem pozdější směšné Tísňové volání Miloše Zábranského, tohle určitě lepší. Škoda, že KK pak natočil už jen takový podivný film a víc mu nenechali. , . ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Souhlasim s komentari, ze tato kriminalka ma vynikajici atmosferu. At uz Prahy samotne v dobe normalizace ci pohled do zakulisi taxikaru, zelinaru a hospodskych. Zajimave herecke obsazeni, kde bych predevsim vyzdvihl vykon Miroslava Machacka. Film mel velky potencial, postupem casu mu bohuzel upadalo tempo a to se projevilo na mem hodnoceni, i tak jde ale o dost solidni krimi film. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Zas tak moc neoblibuji filmy, kde nám tvůrci poskytnou jen nějaké střípky, a diváku, skládej si sám. Ono to totiž někdy funguje, když jsou tvůrci fakt dobří, a někdy je z toho zmatek, když tvůrci neumějí. A když jsou průměrní řemeslníci, kteří si chtějí trochu hrát na modernu (černobílý úvod s pouze modrými majáčky), tak z toho vyleze průměrný film. Ne, že by nebyl zajímavý, svým způsobem napínavý, ale ti herci tam prostě nemají co hrát. Macháček sice na malém prostoru hraje svůj standard (a asi tehdy trpěl nějakou anorexií, vypadá velmi pohuble a že se na nohou sotva drží, tam mu toho taxikáře moc nevěřím), ale dobře, Čepek se ke slovu skoro nedostane, i u Němce bych ocenil větší prostor pro jeho cynické poznámky. A paní Ježková je snad dokonce nadabovaná. Zase je zde skvělá (bez ironie) scéna v hráčském doupěti (jen mi tedy neštymovalo, že postava Andresíková nepoznala v postavě Vyskočila poldu a když poldové do herny přišli, nikdo je nepodezíral), potěšilo mě televizní natáčení jazzově pojatého videoklipu s Marthou Elefteriadu a samozřejmě závěrečná honička na starém stadionu Sparty. Konec je pak skutečně zbytečně uspěchaný (nehledě na to, že se těsně před koncem zjeví druhá postava Němce, o níž doposud nepadlo slovo) a ocenil bych třeba nějaké info i trestech pro padouchy (jinak kdo za tím je, se dalo předvídat, protože podezřelých není tolik, a stejně se jejich podezření brzy vyvrací). Nějak jsem nepochopil toho štěkajícího knírače, zas na druhou stranu jsem rád, že alespoň v rychlosti vysvětlili důvody, proč chtěl znát kapitán, jaké bylo počasí. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Průměrné krimi s dobrou atmosférou a formálními efekty. Hraní legendárních karbanistických her jako Oko bere, Gotes neboli platínko mělo pro milovníky hazardu jistě také svou hodnotu, ostatně jako třeba dnes pro některé, hraní rulety, šipek atd. Zajímavý a klíčový okamžik: Tak zajisté závěrečná scéna přestřelky a honičky na Letné resp. na Pražské Spartě. Nejlepší výkon podle mně podal Petr Čepek ale třeba i Jiří Zahajský, oba dva zahráli bezchybně. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Dům hostince Smíchovské restaurace, kde kriminalisté odhalí karbanické kasino, stojí na rohu Slivenecké ulice a ulice V Bokách 1. Jen zděný transformátor v současnosti už chybí. (Ganglion)

Reklama

Reklama