Odvážný Shrek (Mike Myers) pátrá se svým kamarádem, sympatickým a chvastounským oslem (Eddie Murphy) po krásné a divoké princezně Fioně (Cameron Diaz). Za její záchranu chce od intrikána Lorda Farquadda (John Lithgow) získat zpět svou milovanou bažinu. (Bontonfilm)

Recenze (985)

Nevka

Shrek je ukázkovým případem toho, jak perfektně se dá natočit animovaný film, který budou zbožňovat děti i rodiče. Velmi příjemný příběh zabalený do pohádkového světa je plný mnoha odkazů, perfektní animace i prokreslených postav. Lord Farquaad je parádní zápornou postavou, pábitelský oslík jakbysmet a na Dulock se snad nedá zapomenout. Ostatně jako na celý snímek, který je naprosto geniální soundtrack (stojím si za tím, že je lepší než všemi opěvovaní Strážci Galaxie). Kupříkladu Smash Mouth od All Star z úvodní sekvence, či openingu filmu si poslechnu s chutí kdykoliv. A kdo se tváří kysele, ten ať jde do prde...háje! ()

silentname

Okey, poďme si niečo povedať o tejto obrovskej animovanej filmovej klasike. Nemyslím si, že treba niekomu Shreka predstavovať. Zlobra z bažiny. Roky utekajú a pre mňa je to stále jedna z najlepších komédií, ktorú som kedy videl. Fantasticky nadabovanú, obohatenú o skvelé momentky a úžasné hlášky, ktoré sú večné vďaka Eddiemu Murphymu a Mikovi Myersovi. Po rokoch vyzerá film stále vynikajúco, všetky postavy (či väčšie, či menšie) si stále pamätáme a myslím si, že aj soundtrack je jeden z najlepších, čo sme kedy počuli. "All Star" stále znie vynikajúco. Snažím sa zamyslieť, čo by som o filme povedal, čo už o ňom nestihli povedať o ňom všetci predtým. Čo by som ešte mohol povedať k tomu, čo už bolo povedané zo všetkých strán. Asi nič. Ale povedzme si ešte, že vizuálny humor tohto filmu ma dostáva a rehocem sa na ňom aj po rokoch. Plus satirické scénky ako napríklad keď Fiona svojim hlasom pripraví o život vtáčika, lebo neutiahne jej sólo a potom uvarí vajcia, ktoré po ňom zostali. Je to proste perfektný film s vynikajúcim posolstvom, ktoré pre prípad, že sta film nevideli spoilovať nebudem, ale jediné čo môžem povedať je, že ak ste Shreka ešte nevideli, tak to musíte dohnať. Vianočná a rovnako aj animovná klasika od štúdia Dreamworks. Hodnotenie: A+ ()

marhoul

Kolikrát se na to naše děti koukají? Jednou týdně? Ano, asi tak. A koho to také neomrzelo, když vejde do pokojíčku a zahlédne to na tabletu? Rodiče. Takže to je asi ta nejlepší vizitka pro vynikající biják z dílny DreamWork. Této společnosti se vlastně nic jiného nepovedlo a to je škoda, ale ten Shrek? Ten je fakt TOPka. ()

Gemini

Naprostá a totální špička mezi animovanými filmy. A to Mika Myerse normálně nesnáším :) Super zábava i pro dospělé. A co se titulků a potažmo i dabingového scénáře týká - Mr. Fookah opět zabodoval. Nahradit Gingerbreadmana Včelkou Májou tak, aby to odpovídalo lipsyncu, to je docela umění:) A co se Oslova pěveckého čísla týká...no, škoda slov, ale Karel Černoch má vážnou konkurenci:)))) ()

Nin

Pamatuju si, že jako mladší divák jsem u Shreka řval smíchy, ale nyní mi (alespoň první) Shrek jako zase až taková řachanda nepřišel. Rozhodně je ale plný humoru, který je sice jednodušší, ale zároveň moc milý a sympatický. Na tehdejší dobu byla animace super, teď po letech tam i já vidím občas nějaké ty nedostatky. Ale nic závažného, pořád se na Shreka dobře kouká. To nejlepší na Shrekovi je ale velmi povedený děj. Skvěle využívá různé jiné pohádky, aby vytvořil svůj vlastní pohádkový svět a v něm dobře odvyprávěl příběh s hezkým poselstvím. Výborný animáč. (8/10) ()

Zajímavosti (88)

• Písnička „I'm a Believer“ od Smash Mouth byla do filmu vybraná jenom proto, že v ní zazní věta „pravá láska se stává jenom v pohádkách“. (don corleone)
  • Oddělení speciálních efektů provádělo test v bahenních lázních, aby mohli při různých situacích pozorovat strukturu bláta na těle. (don corleone)
  • Před uvedením do kin muselo film zhlédnout několik právníků studia DreamWorks, které mělo obavy, aby je společnost Disney nežalovala za parodie jejich lokací, které používají ve svých filmech. (don corleone)