Reklama

Reklama

Robert Langdon je expert na náboženskou symboliku. Během autogramiády své knihy v Paříži je policií požádán o spolupráci při vyšetřování vraždy hlavního správce Louvru, Jacquese Sauniera, se kterým se měl toho dne setkat. Saunier, kterého střelil albín Silas, totiž před smrtí popsal své tělo i podlahu kolem sebe podivnými symboly. Robert se je snaží kapitánu Fachovi vyložit, objeví se tu však policejní kryptoložka Sophie Neveu, která Roberta tajně varuje, že ho Fache hodlá zatknout za vraždu. Pomůže mu uprchnout a společně s ním se pustí po stopách Saunierových šifer. Vyjde najevo, že zavražděný muž byl dědečkem Sophie a podle všeho patřil k tajné organizaci Převorství sionské, která po tisíce let ukrývá a chrání tajemství svatého grálu. Mezitím Silas, který na pokyn biskupa Aringarosy a vlivné církevní organizace Opus Dei také pátrá po grálu, zjistí, že ho Saunier oklamal a svedl na falešnou stopu. Robert a Sophie uniknou kapitánu Fachemu, posedlému jejich zatčením, a podaří se jim získat da Vinciho šifrovací přístroj kryptex, ukrývající údajně tajemství grálu. Spojí se s britským historikem a milionářem Teabingem, se kterým pokračují do Londýna, kde je čeká nejedno nebezpečí, ale také šokující pravda o tajemství grálu. (TV Nova)

(více)

Videa (6)

Trailer 3

Recenze (1 468)

RHK 

všechny recenze uživatele

Nevadí, že film je jen kopií knihy, protože jde o dobrou kopii výborné knihy. A má slušný tah na branku, pardón - na svatý grál. Samozřejmě - Spielbergův Indiana Jones se svým grálem byl větší kabrňák, ale zde je zase více různých hlavolamů a šifer a především odhaluje mnohá tajemství křesťanské historie. K tomu oblíbení herci Ian McKellen, Jean Reno, Audrey Tautou a Tom Hanks, abych je jmenoval v pořadí dle hereckého výkonu, a skvělá Zimmerova hudba, prostě thriller jak má být. A ani druhé shlédnutí na tom nic nezněnilo. 3 trailery: http://www.csfd.cz/film/189563-sifra-mistra-leonarda-da-vinci-code-the/videa/ ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Ježíš byl taky jenom člověk aneb Mnoho povyku pro nic. Doprovázena pískotem kritiků z Cannes a obdobně nesouhlasným mručením církve, sklidila filmová adaptace nejdiskutovanější knihy posledních let hromadu proklatě nízkých hodnocení. Právem? Jistěže právem, právo na mylný názor má každý, ale skutečně šlo ten velkohubý brak (ano, četl jsem jej) zfilmovat lépe? Struktura filmu je totožná s tou knižní, tzn.: kecy, kecy, útěk, kecy, kecy, útěk, kecy, kecy, útěk, kecy, kecy, kecy, kecy, konec. Akiva Goldsman z knihy pouze pietně vyextrahoval to nejpodstatnější a pohořel v iniciativní snaze vdechnout plochým postavám nějaký život – z chodících charakterových vlastností učinil nechtěně směšné chodící charakterové vlastnosti. Nechtěně směšný je rovněž akurátní casting. Nudný historik Tom Hanks (obecně akceptovatelný), stejně jako divák nic nechápající vyšetřovatelka Audrey Tautou (je fešná, i když nemá co hrát), britsky šarmantní profesor Ian McKellen (sázka na jistotu), zavilý francouzský inspektor Jean Reno (no comment) a jako (jediná) nečekaná třešnička na dortu albín jménem Paul Bettany. Odměřené, užvaněné, nepřekvapující. Svou bezguľovostí šokující nanejvýš pro neznalce knihy. Ale špatné, mizerné, neukoukatelné? Sakra, lidi, nebuďte tak rozmlsaní. Ron Howard si režíruje svůj standard, Zimmer mu obrušuje hrany okázale temnou hudbou a vše svižnými, ač opatrnými kroky směřuje k „teď zadržte dech“ finále. K dobru režiséra budiž přičteno, že jsem jej (i při znalosti elementární myšlenky) na chvíli zadržel. Dobrý thriller, dobrá zábava, proč ta špatná nálada? 60% Zajímavé komentáře: Marius, Faidra, Jordan, Tommy987, k212, Nick Tow, gr8 escape, Morien, PALINO, tEnCo, f1, Le6n, Konikolec ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

V uplynulém týdnu jsem viděl dvě výborné literární adaptace (pozn. - dnes je 29.5.2006) - Kingova Nadaného Žáka a Brownovu Šifru Mistra Leonarda. Nebudu kopat do pana Browna, který si namastil kapsu povedenou trefou do rádobykontroverzního tématu, které samozřejmě současná společnost bude nadšeně rozebírat a za rok po Svatém Grálu ani neštěkne. Mimochodem - Brownovy romány jsou si podobné jako vejce vejci, takže pokud jste četli Šifru, nemusíte dál utrácet;) Vtírá se myšlenka, že Brown je další sui generis popovou hvězdou naší doby - nepřinese vlastně nic objevného, jenom "to svoje" zajímavou a přitažlivou formou podá (DaVinci Code je sakramentsky čtivá věc, to nelze popřít), vydá album nebo dvě (v jeho případě tři nebo čtyři knížky) a zase se nad ním zavře voda. A je to tak dobře. A jak je na tom tedy filmovka? Casting - bez výhrad, herecký projev hlavních představitelů rovněž...tedy až na Jeana Reno - ten byl na mou knihou živenou představu málo démonický;) Paul Bettany jako Silas to však divákovi bohatě vynahradí, s kouzelnou italštinou a latinou k tomu. Sir Ian zase pobaví svojí angličtinou, která chtě nechtě tvoří z latiny cosi směšně nechutného. Když jsme u humoru - tady scénárista nebo snad sám režisér měli šťastnou ruku, neboť v románu se ničeho takového jako je drobné odlehčení situace nedočkáte. Co už tak šťastné není, je pozměnění vztahu "Princezny Sophie" k jejímu dědečkovi...je to změna zbytečná a podle mého závěr filmu krapet shazuje. Nevysvětlenosti z knihy přetrvávají i zde, ale díky kabátu, do kterého se celá ta šaráda navlékla, si je uvědomíte až po delší době. Možná až na Jürgena Prochnowa, který schytal tu nejméně domyšlenou roli ze všech. Dost o tom, jde se dál. Hudba - Hans Zimmer si jde tvrdě za svým a kromě občasného hannibalovského či batmanovského úletu se na svém prostoru nevykrádá. A jeho prostor je velký, vzhledem k (dalšímu správnému) režisérskému rozhodnutí v některých scénách vysadit románové proslovy a nechat vše na hereckém výrazu a hudbě. Kolkolem vzato, z nepříliš hlubokého originálu vymáčkla Howardova kumpačka maximum - výbornou zábavu s občasným zamrazením (ať už příjemným či nepříjemným), úsměvem tuhle a šibalským mrknutím tamhle. Na závěr mi nezbývá než říct, že žádná Šifra nezboří církev...už proto, že víra je dogmatická, iracionální, s kořeny hlubokými jako peklo samo. A fakt, že kdosi ve Vatikánu cítí potřebu vydat katechismus k výkladu tohohle filmu pro věřící svědčí tak leda o tom, že si páni s černými pozadími nejsou jistí už ani těmi svými ovečkami. Ale jak říkám, tímhle filmem se nic nezmění, to jenom lidi reagovali přehnaně nadšeně...a ejhle, přišli na to, že takhle snadné to nebude. Alespoň do chvíle než Al Pacino konečně přestane předstírat, že je jen "so fucking good" herec;) 70% ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Nejočekávanější film tohoto Roku. Nebudu zakrývat velké Zklamání. Knihu sem nečet, takže sem nevěděl jaké dějové zvraty a „Pravdivá“ „Historická“ „Fakta“ (rozuměj „Geniálně Ulítlé“ „Rádobypodložené“ „Kecy“) mne čekají, a musím uznat, že kdybych na film šel pod Vlivem "Něčeho", pravděpodobně bych se valnou část filmu docela nahlas řehtal. I takhle sem se několikrát Blbě (podotýkám, že HODNĚ BLBĚ uchechtnul) Po řemeslné Stránce filmu není co vytknout. Je zvládnut velice zručně, byť místy naprosto nevýrazně a bez jakéhokoliv rukopisu. Scény jsou především v první půlce dost tmavé, možná až nezdravě, občas mžouráte a snažíte se postřehnout, co se vlastně na plátně děje, ale to se zas tak moc často nestává. Vizuální forma často zachraňuje, co se dá, zvlášť u scény otevírání te malilinkaté skříňky, kdy Tom Hanks Stojí, kouká do Blba, kolem lítak Planetky a vy si říkáte: „Jé..To je krásný.. To je moc krásný.. a vo co tu kurva vlastně de?“ Herci se celkem snaží, byť Andrey Tautou má především vypadat krásně (taky že vypadá), Paul Bettany se má především tvářit Zle (s čímž nemá nejmenší problém) a Jean Reno má bejt přesně takovej, jakého ho známe v rolích samotářských komisařů (Film je vůbec hodně podobnej Druhým Purpurovým Řekám, ale je samozřejmě mnohem lepší) a Alfred Molina má jen minimum prostoru. Tom Hanks podává velice vágní výkon, troufám si říci, že jeden z jeho „Nejstandardnějších“ a Největším Plusem po herecké stránce tedy zůstává Ian McKellen, který je prostě famózní. Co se scénáře týče, film bude asi velice věrnou kopií knihy, byť v tomto směru nemohu hodnotit. Vadilo mi neustále vysvětlovaní a objasňování (navíc se kolikrát vlastně nic neobjasnilo ani nevysvětlilo), a jak sem byl pravil, celá ta teorie o tom, CO vlastně je ten Svatý Grál mě opravdu hodně pobavila. Až po tud je to tedy tak na slabé 3 hvězdičky. Jsou tu ovšem eště 3 Věci, které filmy vyzdvihují z těžkého průměru na lehký nadprůměr. 1) AUTA! Ano.. Auta Všechny záběry, ve kterých jsou Auta jsou jakýmsi podivným způsobem úžasně dynamické, je z nic cítít napětí, akce, a sou natočeny naprosto fantasticky, byť se jedná třeba jen o jednoduché záběry, typu „5 Peugeotů přijíždí na prostranství před menší rezidenci“ a scéna, v níž Sophie, sedíc ve SMARTíku, velice umně kličkuje po zadu ucpanou Pařížskou dopravou, je výborná. 2) HUDBA! Hans Zimmer složil opět něco úžasného a především v poslední části filmu jeho hudba skutečně vynikne v celé své síle, čímžto se dostáváme k bodu 3)a to že tyto POSLEDNÍ 3 MINUTY jsou skutečným vrcholem, ke kterému film celou dobu, byť pomalu, místy lehce nudně, a velice Polopaticky směřuje. Tyto poslední 3 minuty jsou naprosto FANTASTICKÉ, a už jenom kvůli nim stojí za to na Šifru Mistra Leonarda zajít, protože takové mrazení v zádech v kině jen tak nezažijete. Ve výsledku se tedy jedná o docela slušný dobrodružný Trihller, který ovšem nemůžete brát vážně, protože to už za vás udělali Tvůrci filmu, i jeho knižní předlohy. Od Největší Bomby tohoto roku, od letošního Nejočekávanějšího titulu jsem ovšem čekal Mnohem MNOHEM víc, než jen slabší 4 hvězičky. Škoda () (méně) (více)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Stejně jako předloha je i snímek poněkud "naivní" a spíše než kvalitní tak řemeslně odvedený. Díky plochosti postav nemají herci moc co hrát což podtrhává i fakt výrazné ukecanosti a tak to celé stojí na hlasových projevech představitelů. Byť by prostříhání o pěkných pár minut jen a jen prospělo, tak nakonec se to dá bez větší újmy sledovat. Po hříchu jediným kladem celé Šifry je Zimmerův soundtrack, který dokáže i nudným dialogovým scénám o ničem dodat zdání, že jde o něco zásadního. Tvůrci se přiklonili spíše k linii ohledně tajemství, kterému věnují největší prostor a tak na samotné řešení šifer je zde jen zlomek času a samotné řešení se stává nutným zlem bez náboje - což je velká škoda. Hodnocení OST: 4/5 ()

Galerie (70)

Zajímavosti (57)

  • Když film otevíral filmový festival v Cannes v roce 2006, tak jej filmoví kritici vypískali. Vzápětí ho označili za nabubřelý blábol a tvůrcům v čele s režisérem Ronem Howardem doporučili, ať hledání grálu raději přenechají Monty Pythonům, čímž naráželi na britskou humoristickou skupinu, která natočila film Monty Python a Svatý Grál (1975). (Divočák)
  • Ve scéně, kdy Robert Langdon (Tom Hanks) a Sophie Neveuová (Audrey Tautou) potkávají v parku narkomana, ukazuje Sophie narkomanovi svůj průkaz a poté ho zavře. V dalším záběru ho ale zavře znovu. (Shadowrat)
  • Když Robert Langdon (Tom Hanks) říká Sophii (Audrey Tautou) heslo k otevření kryptexu, v překladu pro český dabing TV Nova je chyba v hláskování. Langdon říká „A-P-P-E-EL“. To by se nejednalo o APPLE, nýbrž APPEL. (Robbi)

Související novinky

Na mladého Hana Sola dohlédne Ron Howard

Na mladého Hana Sola dohlédne Ron Howard

22.06.2017

Hollywoodem tenhle týden otřásl odchod Phila Lorda a Chrise Millera od sólovky Hana Sola. Šéfka Lucasfilmu Kathleen Kennedy je propustila měsíc před koncem natáčení, jelikož se jejich vize začala… (více)

Koho čeká Inferno s Langdonem?

Koho čeká Inferno s Langdonem?

19.02.2015

Šifru mistra Leonarda ani Anděle a démony nepotkaly moc příznivé ohlasy. Po finanční stránce ale oba filmy mocně zabodovaly, takže není divu, že uvidíme pokračování. V adaptaci dalšího románu Dana… (více)

Toma Hankse čeká Inferno

Toma Hankse čeká Inferno

27.08.2014

Pokud znáte knižní tvorbu Dana Browna, mělo by vám být z nadpisu všechno jasné. Šifru mistra Leonarda a Anděly a démony bude na velké plátno konečně následovat další dobrodružství symbologa Roberta… (více)

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

22.10.2011

Ron Howard, který natočil Šifru mistra Leonarda a Anděly a démony, se na třetí langdonovku vykašlal kvůli adaptaci westernové fantasy Stephena Kinga „Temná věž“. Tu mu ale studio Universal nakonec… (více)

Reklama

Reklama